Gå til innhold

imovane


stjernestøv

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, cilie skrev:

Jeg skjønner at du er forbannet, men legen har faktisk et poeng. Hos meg virker de i kun 2 dager og på dag 3 får jeg ofte mareritt(uten tbl.) Jeg synes du skal be om å få prøve Surmontil 10-25 mg for søvn. 

Ok. Får vel ikke det heller jeg, får bare ap jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får vel ikke det heller jeg, får bare ap jo. 

Er det noen krise? 

Anonymkode: 59410...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får vel ikke det heller jeg, får bare ap jo. 

Tror det er rimelig «ufarlig», men må selvfølgelig passe med øvrige medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, cilie skrev:

Tror det er rimelig «ufarlig», men må selvfølgelig passe med øvrige medisiner. 

Ok. Så lenge det er apedop får jeg det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Så lenge det er apedop får jeg det vel.

Det er faktisk ikke det. Det fungerte på meg - i hvert fall en periode. Blir trøtt uten for mye hangover. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, cilie skrev:

Det er faktisk ikke det. Det fungerte på meg - i hvert fall en periode. Blir trøtt uten for mye hangover. 

Ok. Tørr ikke ta kontakt mer nå, skrev stygge meldinger til sykepleieren. Jeg føler meg så forbanna irritert hele tiden over alt mulig, i dag var det han jeg ble irritert på. Følte han oppførte seg som en lege, anbefalte meg å ta trevicta som legen anbefalte. Og sa imovane virket ikke mer enn to dagen, lurte på hvor fanden han hadde det fra når jeg fikk imovane fra en psykiater i flere år. Men han hadde visstsnakket med psykiater om det i dag, det skrev han. Kan ikke ta medisin som ikke hjelper meg,, har vært dårlig selv om jeg har tatt det. Blir aldri bra, må leve med det. Men det å slite med søvnen er bale- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surmontil er markedets «reneste» sovemedisin. I lave doser (under 50 mg) er den utelukkende et antihistamin for søvn og gjør absolutt ingenting annet. Den er langt mer selektiv og har derfor langt mindre bivirkninger enn andre sovemedisiner som Vallergan, Zonat, Phenergan, Tolvon m.flere. Det er en utmerket medisin for søvn og dessverre «feilmerket» som AD i lave doser. For antidepressiv effekt trengs høyere doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Surmontil er markedets «reneste» sovemedisin. I lave doser (under 50 mg) er den utelukkende et antihistamin for søvn og gjør absolutt ingenting annet. Den er langt mer selektiv og har derfor langt mindre bivirkninger enn andre sovemedisiner som Vallergan, Zonat, Phenergan, Tolvon m.flere. Det er en utmerket medisin for søvn og dessverre «feilmerket» som AD i lave doser. For antidepressiv effekt trengs høyere doser.

Hallo du!

Og dette er du helt sikker på? Jeg anbefalte den nettopp fordi den kanskje gjorde at jeg akkurat holdt hodet over vann i ny jobb, da jeg faktisk sovnet på kvelden. Nå etter en stunds bruk, er jeg usikker på virkningen annet enn at jeg blir «slækk» og tett i nesen, tørr i halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Surmontil er markedets «reneste» sovemedisin. I lave doser (under 50 mg) er den utelukkende et antihistamin for søvn og gjør absolutt ingenting annet. Den er langt mer selektiv og har derfor langt mindre bivirkninger enn andre sovemedisiner som Vallergan, Zonat, Phenergan, Tolvon m.flere. Det er en utmerket medisin for søvn og dessverre «feilmerket» som AD i lave doser. For antidepressiv effekt trengs høyere doser.

Men hvorfor virker ikke seroquel lenger? Har det noen hensikt å øke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cilie skrev:

Hallo du!

Og dette er du helt sikker på? Jeg anbefalte den nettopp fordi den kanskje gjorde at jeg akkurat holdt hodet over vann i ny jobb, da jeg faktisk sovnet på kvelden. Nå etter en stunds bruk, er jeg usikker på virkningen annet enn at jeg blir «slækk» og tett i nesen, tørr i halsen. 

Du blir tørr i halsen fordi du blir tett i nesen om natten. Nesen din er ekstremt sensitiv for denne typen medisiner. Selv om affiniteten for Surmontil er lav, er den høyere enn den motsatte (alfastimulerende) affiniteten til nesespray, slik at Surmontil fortrenger nesesprayen fra blodårene i nesen om natten. Dette er du sensitiv for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hvorfor virker ikke seroquel lenger? Har det noen hensikt å øke den?

Jeg vil/kan ikke mene noe om det har noen hensikt å øke dosen. Rent generelt så får medisiner for søvn gjerne bedre effekt om man tar en pause og så starter igjen. Men dette bør du snakke med lege om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du blir tørr i halsen fordi du blir tett i nesen om natten. Nesen din er ekstremt sensitiv for denne typen medisiner. Selv om affiniteten for Surmontil er lav, er den høyere enn den motsatte (alfastimulerende) affiniteten til nesespray, slik at Surmontil fortrenger nesesprayen fra blodårene i nesen om natten. Dette er du sensitiv for.

Ja, denne nesen er kronisk tett😅 Fy søren, så mye du kan😉👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg vil/kan ikke mene noe om det har noen hensikt å øke dosen. Rent generelt så får medisiner for søvn gjerne bedre effekt om man tar en pause og så starter igjen. Men dette bør du snakke med lege om.

Ok. Kan jo la være å ta de noen dager for det funker jo ikke alikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du blir tørr i halsen fordi du blir tett i nesen om natten. Nesen din er ekstremt sensitiv for denne typen medisiner. Selv om affiniteten for Surmontil er lav, er den høyere enn den motsatte (alfastimulerende) affiniteten til nesespray, slik at Surmontil fortrenger nesesprayen fra blodårene i nesen om natten. Dette er du sensitiv for.

Jeg tror ikke det går mer. Sover ikke veldig godt m 10 mg og våkner av at nesen er fullstendig tett. Føler meg helt forferdelig og tar masse nesespray, og  det går flere timer før den åpnes helt.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke seroquel i natt, tok to lyrica. Hadde jo nervesmerter og så da passet det, + ibux og paracet. Var bare våken litt i natt,så nå håper jeg seroquel virker igjen etter noen dager uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...