Gå til innhold

Dårlig samvittighet etter en diskusjon med søster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Trine skrev:

Madelenemie har et godt poeng. Søsteren din lever opplagt i en utopi. Hun har jo ikke kontakt med virkeligheten i det hele tatt, og trolig har hun ingen planer om å få kontakt heller. Å forsvare seg nytter ikke, for hun vil alltid kunne si at du lyver. Da er det bedre å stille henne spørsmål til påstandene hennes. Men det krever at du er kvikk nok til å komme med nye spørsmål, når hun lyver på seg dårlige svar. Du kan også regne med at hun blir skikkelig sur, for folk som bare påstår, blir stressa når de plutselig må forsvare det de sier. Gode spørsmål i denne sammenhengen er f.eks hvorfor mener du jeg lyver, hvorfor mener du jeg er lat, o.s.v. Kreve at hun forklarer all gørra hun klarer å spytte ut. Jeg hadde ikke funnet meg i det dersom søsteren min hadde sagt slike ting til meg.

Det er det som sårte meg ekstra mye. Hun mener at jeg lyver om mine egne egentlig helt private saker. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Lillemus skrev:

Her drømmer hun solid... Ingen kan gå til nav og kreve å få 100% jobb og få det. Hvor i all verden har hun dette fra???

Hun mener at alle har krav / rett på en 100 prosent jobb. Men jeg tror nok ikke at det er slik. 

 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener at alle har krav / rett på en 100 prosent jobb. Men jeg tror nok ikke at det er slik. 

 

Anonymkode: 49e11...629

Hun tar feil. Og selv om du hadde vært helt arbeidsledig er det stor sannsynlighet for at NAV forventet at du selv skaffet deg ny jobb. Det er først og fremst de med særskilte behov som får direkte hjelp til å finne jobb eller praksisplass. NAV har ikke kapasitet til å hjelpe alle som blir arbeidsledige med å finne jobb. Og de fleste er jo faktisk kapable til å klare dette selv. 

Anonymkode: d8cd3...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tar feil. Og selv om du hadde vært helt arbeidsledig er det stor sannsynlighet for at NAV forventet at du selv skaffet deg ny jobb. Det er først og fremst de med særskilte behov som får direkte hjelp til å finne jobb eller praksisplass. NAV har ikke kapasitet til å hjelpe alle som blir arbeidsledige med å finne jobb. Og de fleste er jo faktisk kapable til å klare dette selv. 

Anonymkode: d8cd3...b87

Jeg har søkt etter jobb i et år uten å lykkes. I november forandret jeg på cven, og lå inn et bilde på den og fikk den til å se mer inn i tiden. Etter det har jeg vært på flere jobbinterjuer. Jeg vil si at jeg har vært litt langtidsledig siden jeg har søkt i ett år, men jeg har en inntekt og jobber rundt 70 prosent så regner ikke med at jeg er en av de første Nav prioriterer å hjelpe. Men tanken fra hennes side var gjerne god. Jeg skal ta en ny prat med Nav, men tviler på om de kommer til å gjøre annet enn å prate å be meg søke videre selv... 

Uansett så mener jeg at hun burde tåle å høre mine meninger uten å si at jeg kranglet. Og uansett så synes at jeg at det er dumt å beskylde noen for å lyve om at de har søkt jobber... Men hun stoler nok tydeligvis ikke på meg, og vil mitt beste.. Mulig derfor.. men uansett det var sårt å få det slengt i tryne. Jeg ble litt skuffet over det. Men jeg skal ikke klandre meg selv for at jeg forsvarte meg / og sa mine meninger. Det var ihvertfall ikke en mening i å krangle. Jeg bare ga henne svar om hvordan det var sett fra mitt ståsted. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tar feil. Og selv om du hadde vært helt arbeidsledig er det stor sannsynlighet for at NAV forventet at du selv skaffet deg ny jobb. Det er først og fremst de med særskilte behov som får direkte hjelp til å finne jobb eller praksisplass. NAV har ikke kapasitet til å hjelpe alle som blir arbeidsledige med å finne jobb. Og de fleste er jo faktisk kapable til å klare dette selv. 

Anonymkode: d8cd3...b87

Jeg får bare heve meg over det. Jeg får anta at hun ikke stoler på meg, og jeg kommer til å slutte å svare på spørsmål anngående jobb når det er sånn. Jeg er glad i min søster, men jeg må være obs på at hun tydeligvis tror at jeg ikke er til å stole på, og være forsiktig med hva jeg svarer eller prater med henne om slik at det ikke blir ytterligere ubehag. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...