Gå til innhold

Føler meg som jeg satt fast i " hvalfiskens buk"? Symptom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Enkelte burde løse sine egne problemer i stedet for å kjøre rundt nede i gata der mennesker hvis liv ikke raker dem bor. Hvordan jeg lever mitt liv har ingenting med andre å gjøre så lenge jeg holder meg til loven. Om de har noe å anføre plikter de å gå frem på annen måte i et såkalt rettsamfunn. Det siste har noe kjennskap til virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    13

  • laban

    3

  • FjellOgDalar

    1

  • kupton

    1

Gjest Maggie55

Det gjelder noe mennesker jeg føler overvåker meg.De var innom her etter min mors død og oppførte seg da veldig rart. Henne omtalte de ikke med et ord. De var bare opptatt av saker og ting i leiligheten og spurte og gravde om hvor mange søskenbarn jeg hadde.Opplevet hele episoden som invaderende men man vil jo være høflig. Bare røke ville de jo også og det er dårlig miljø for meg og ikke hva jeg trenger. Jeg nevnte det ikke for dem ,men jeg har skrevet testamente da jeg ikke har livsarvinger og skylder ingen noe iallefall ikke noe familie. De klaget over sin pensjon og lønn ,men jeg har ikke store pensjon og bidrag selv. Men hva jeg vet så har de velstående barn og barnebarn i store jobber. Hva med å oppsøke dem mener jeg. Vanskelig å vite hva man skal stille opp med, men de slipper ikke over dørterskelen her igjen.

Enkelte mennesker er bare en tragedie spør du meg.

Johannes eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg har bestemt meg for en ting. Jeg skal bli flinkere til å si fra om ting. Men på en pen måte selvsagt. Enkelte mennesker er bare for belastende for andre. Om det så enn medfører at jeg må si fra meg økonomisk stønad.

Hvorfor skal du måtte si fra deg stønad?

Anonymkode: 30e5e...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det gjelder noe mennesker jeg føler overvåker meg.De var innom her etter min mors død og oppførte seg da veldig rart. Henne omtalte de ikke med et ord. De var bare opptatt av saker og ting i leiligheten og spurte og gravde om hvor mange søskenbarn jeg hadde.Opplevet hele episoden som invaderende men man vil jo være høflig.

Men dette er en god stund siden nå, ikke sant? Hvis de ikke har vært hos deg etterpå, er det vel litt drøyt å påstå at de overvåker deg. Eller pleier de å kontakte deg på andre måter, ringe deg ofte for eksempel?

21 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg nevnte det ikke for dem ,men jeg har skrevet testamente da jeg ikke har livsarvinger og skylder ingen noe iallefall ikke noe familie.

Jeg husker jeg rådet deg til å gjøre det, fint at du har ordnet det. Håper du fikk vitneunderskrifter slik at det er gyldig, og at det oppbevares på et trygt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt i orden.Jeg er ikke et menneske med store verdier så det var ingen naturlig ting for meg og det betyr ikke at slekt og familebånd er meg likegyldig. Men jeg fikk forståelse at det ved tingrettene var ønsket at personer uten nærmeste pårørende gjorde dette da de i slike tilfeller hadde lite tid til å ta seg av saken og det ble "helt tilfeldig " hvem som ble kontaktet etter noens død.Men folk som ikke har livsarvinger gjør det ofte uansett i våre dager tror jeg. Om det vil ha noen positiv betydning for noen  etter min bortgang er neppe trolig i mitt tilfelle med mine fremtidige utsikter.Men jeg har iallefall ofret saken en tanke og formalia  så langt jeg kan rå med er i orden Resten er opp til skjebnen i våre dager tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tusen takk for svar .Det betyr mye å vite at andre også sliter der ute. Ting er mere opp til skjebnen i dag i sin alminnelighet er mitt inntrykk. Men jeg tror det er slik folk vil ha det og alternativene ville vært verre kanskje. Man vet hva man har... Ikke sant.

Nå må jeg ned i frysen for å finne noe til middag i dag nyttårsaften. Stek er jeg ikke så glad i men karbonader er gode firstprice. Stek var noe de nærmeste av til likte bare. Derfor hadde vi av og til det. Dengang. Folk er ikke like og man kjenner ofte ikke hele historien til tingene om mulig.Vi styres mer av underbevistheten enn vi tror tror jeg. På godt og vondt. Har følt meg overvåket hele livet men jeg var aldri overbeskyttet. Tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

"Jorda blør" mens vi flommer over av rigedom og luksusproblemer. Men jeg tror og er hellig overbevist om at vi alle sparer inn på hva vi kan. Så det er vsnskelig å se så mange skyldnere synes av de som lever nå og de som har gått foran. Det måtte være eliten da.

Håper ingenting går galt med nyttårsfeiringen i dag for noen.At alle passer godt på ungdommen sin.

Jeg hadde tenkt å gi meg med DOL nå. Kom inn nyttår for 2 år siden etter valgåret som aldri gikk min vei. Mye jeg har skrevet har vært litt kamuflerte ting noe jeg har antatt gjalt fler enn meg selv uten at jeg føler jeg har vært usann på noe måte. Men man vet aldri.

Godt år til alle I DOL😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men jeg har iallefall ofret saken en tanke og formalia  så langt jeg kan rå med er i orden Resten er opp til skjebnen i våre dager tror jeg.

Arv er lovregulert og absolutt ikke opp til skjebnen. Uten livsarvinger kan du bestemme helt selv. Men som du vet er det en god del utgifter som følger med et dødsfall også.

Det er viktig at noen (det trenger ikke være arvinger eller familie) vet at det finnes et testamente og hvor det befinner seg. Skifteretten kan oppbevare det, men det koster litt.

Ikke misforstå, jeg mener ikke å antyde at du kommer til å dø snart. Godt nyttår 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er alt ordnet men jeg har inntrykk at mye går på halv tolv der i gården. Enkelte har så mye å rydde opp i både her og der virker det som. Mye vi aldri får vite tror jeg. Men jeg har gjort mitt i overenstemmelse med loven i alt hele livet. Så her er ingenting irregulær. I motsetning til andre steder hvor alt er bare rot har jeg inntrykk av. Jeg har til og med en plan B om inntekter fra nav skulle svikte og penssystemet knekke. Alt er tenkt på. Intuisjonen og refleksene tar seg av resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Har inntrykk av tingrettene har mye psykiske problem. Glad jeg ikke jobber der. Det ville vært for tøft for meg. Men jeg ville gjerne hatt en jobb men helsa peker dessverre mye nedover. Men hodet fungerer ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Så mange har så mye mer enn maten av problemer i dag tror jeg. Det er mange det er synd på i dag. Mange lider også i stillhet men kan ikke gjøre endringer på grunn av økonomien sin tror jeg. Godt de har familien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle har sitt i dag tror jeg. Jeg er nok dessverre ikke noe enestående eksempel i dag. Heldigvis for meg har jeg litt å tære på når "Krisa "ruller inn for fullt. Om enkelte av disse økonoliekspertene får rett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Tingrettene har for eksempel ikke noe ansvar om arvelater flytter til annen kommune  pr . I dag. Me lite i livet er så sikkert at det berører ikke meg. Jeg har få verdier og  aalle de mulige søskenbarn jeg har er i min egen alder sikkert med sine sykehistrier. Jeg tærer på hva jeg har og tar sikte på en nullsum.Hvordan det er i tingrettene når jeg går bort tenker jeg ikke på og finner de ikke mitt testamente i sine bunker ja da er det vel bare blåst av sted og ikke noe jeg tenker på. Da har jeg gjort rett og skjel for meg og mine. Alle har sitt i dag tror jeg. Hører det er ny flom på gang for de som berøres på en nyttårsaften av det. Ikke minst de som må jobbe. Alle har sitt i dag. Godt folk har familien sin for alle som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Alle har sitt i dag tror jeg. Hører det er ny flom på gang for de som berøres på en nyttårsaften av det. Ikke minst de som må jobbe. Alle har sitt i dag. Godt folk har familien sin for alle som har det.

Nei, det står dårlig til med de fleste nå. Har vi noen gang verre?

Anonymkode: 30e5e...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Vi har alle  vårt idag tror jeg og  vår alles tid er ofte  knapp. Tid er vel knaphetsgode nummer en i dag som til alle tider må se. Sikkert så mye jeg har misforstått.  Håper selvsagt ikke at jeg tar kolavippen på det første. Men det er akkurat det. Man kan aldri vite derfor valgte jeg å legge noen føringer i form av testament da det jo er så almineig i dag og jeg tifedgvis hadde on kroer ti det. Men man ja aldri vite. Alt grotte å følelser tilstede og sist. Ikke sant.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Lysene er tent her så nyttårsaften kan komme. Men jeg ser at vinduene trengs vaskes snart. Mer og mer trafikkstøv og støy. Virkelig et godt nyttår til dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...