Gå til innhold

Er det andre som er lei av livet når det nå går mot nytt år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Nei. Tvert imot men jeg ser livsmulighetene liksom bare mer og mer "skrumper inn liksom utenifra bestemt." Uten at jeg dermed tror at alt kommer utenifra. Tvert imot. Det er bare veldig vanskelige tider tror jeg. Kanskje vi burde lese enda mere av fortida historie for å bli kloke. Om vi forstår.

Det er mange gode grunner til å leve. Om ikke annet for trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

At man kan få sånne tanker skyldes mest den politiske situasjonen i landet tror jeg uten at jeg er noen analytiker. Det veldig vanskelig å finne klare skillelinjer av vidtrekkende praktisk betydning. Dette samtidig med mye ustabilitet ellers i verden også med sammenheng med så mye. Kanskje derfor mye forsiktighet med stormende løfter fra politikerene og dermed mindre fremtidstro kanskje eller realpolitikk. Det er vanskelige tider på så mange måter. Mye det blir lite rom for føler jeg. Om man ikke selv er direkte berørt så kjenner man kanskje noen som er det eller bare har lett for å uroe seg. Egen helse opptar mange i dag og det synes jeg ikke er så rart. Vår egen sorg og smerte gjør det ofte umulig og vanskelig å være for andre hva de ønsker. Den perfekte kunde, den perfekte pasient, den perfekte sønn eller datter eller ektefelle eller ansatt på jobben eller nabokjerringa. Effektivitetskravene er skyhøye og kostnadene store. Perfekthetsidealene er mange og mye er det vi ikke vet om vår alles virkelighet tror jeg. Å senke skuldrene og si at noe er godt nok var det ikke det samfunnsmmedisineren Fugeli anbefalte. Alt trenger man ikke kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er jo ikke å stikke under en stol at enkelte politikeres såkalt uegenyttige innsats for verden bare tar kaka og kan gjøre en ganske nedstemt til sinns i øyeblikk  men Norge bidrar jo bra ettersom jeg forstår.

De fleste har vel så nok med egne sørger og bekymringer i dag tror jeg. Mye er tilfeldighetene spill i livet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maggie55 skrev:

At man kan få sånne tanker skyldes mest den politiske situasjonen i landet tror jeg uten at jeg er noen analytiker

Vi har det da ikke så vanskelig her i landet at det er naturlig å få selvmordstanker?!

Det er millioner i f.eks. Syria, Yemen og Latin-Amerika som mer enn gjerne ville byttet plass med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mange sterke følelser på nyttårsaften. For tre år siden stod jeg ved et veiskille og var veldig spent på hvordan det nye året skulle bli. Nå er alt rundt meg stort sett i balanse og jeg forventer ikke noe voldsomt stort eller spesielt i 2019.... egentlig ganske deilig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Nok et drittår i sikte. Mer av det samme. Hva faen er poenget? Det lurer jeg på.

Anonymkode: 542b6...35c

Kanskje kan man ta noen grep for å endre på situasjonen? 

Selv ser jeg virkelig frem til 2019 som vil bringe med seg ganske store endringer for min del. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎12‎.‎2018 den 11.30, laban skrev:

Vi har det da ikke så vanskelig her i landet at det er naturlig å få selvmordstanker?!

Det er millioner i f.eks. Syria, Yemen og Latin-Amerika som mer enn gjerne ville byttet plass med oss.

En del har det riktig ille, men det skyldes ikke "samfunnet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Kanskje kan man ta noen grep for å endre på situasjonen? 

Er det så enkelt, hvorfor i alle dager har jeg ikke tenkt på det før! 🙄

Anonymkode: 542b6...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55
På 30.12.2018 den 11.30, laban skrev:

Vi har det da ikke så vanskelig her i landet at det er naturlig å få selvmordstanker?!

Det er millioner i f.eks. Syria, Yemen og Latin-Amerika som mer enn gjerne ville byttet plass med oss.

Mange av oss har nok ikke ant at verden kunne være så ond den er blitt for mange nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55
På 30.12.2018 den 11.30, laban skrev:

Vi har det da ikke så vanskelig her i landet at det er naturlig å få selvmordstanker?!

Det er millioner i f.eks. Syria, Yemen og Latin-Amerika som mer enn gjerne ville byttet plass med oss.

Det er ikke å stikke under en stol at verden ser ledere verden aldri har sett før og ikke minst at folk er mye mere syke nå enn før. Uten at jeg ønsker å " svartmale" noe. Jeg bare forstår bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg og kikket ut på fyrverkeriet mens det bråkte som mest. Ble rett og slett skikkelig trist av å tenke på det ser ut til å bli mange mange slike nyttårsfeiringer hvor jeg ikke har noe å se frem til. Er forhåpentligvis bare en av de kneikene jeg stadig må forsere. Slitsomt å alltid kjempe mot sinnets natur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så enkelt, hvorfor i alle dager har jeg ikke tenkt på det før! 🙄

Anonymkode: 542b6...35c

Kan jo hende det finnes grep du ikke har tenkt på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎12‎.‎2018 den 11.30, laban skrev:

Vi har det da ikke så vanskelig her i landet at det er naturlig å få selvmordstanker?!

Det er millioner i f.eks. Syria, Yemen og Latin-Amerika som mer enn gjerne ville byttet plass med oss.

Det er faktisk ganske mange som har det vanskelig av ulike årsaker her i landet også. Jeg er en av dem, for 4 år siden var jeg i full jobb, men så ble jeg syk slik at jeg ikke klarer å arbeidet. I tillegg til sykdom så har økonomien kollapset og da får man ennå en ting å tenke på, men heldigvis for meg så vil jeg få økonomien på beina igjen i februar, mer usikker på er jeg om jeg noen ganger kommer til å bli så frisk at jeg kan fungere normalt igjen. For meg er det helt naturlig å få selvmordstanker, jeg vet når jeg får disse tankene og hvorfor jeg får de, men de er ikke farlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fionys skrev:

Det er faktisk ganske mange som har det vanskelig av ulike årsaker her i landet også. Jeg er en av dem, for 4 år siden var jeg i full jobb, men så ble jeg syk slik at jeg ikke klarer å arbeidet. I tillegg til sykdom så har økonomien kollapset og da får man ennå en ting å tenke på, men heldigvis for meg så vil jeg få økonomien på beina igjen i februar, mer usikker på er jeg om jeg noen ganger kommer til å bli så frisk at jeg kan fungere normalt igjen. For meg er det helt naturlig å få selvmordstanker, jeg vet når jeg får disse tankene og hvorfor jeg får de, men de er ikke farlige. 

Jeg vet at mange har det vanskelig og at ikke så rent få sliter med selvmordstanker, det benekter jeg absolutt ikke. 

Kommentaren min var til dette:

På 30.12.2018 den 6.00, Maggie55 skrev:

At man kan få sånne tanker skyldes mest den politiske situasjonen i landet tror jeg

Jeg synes ikke vi har det så forferdelig i Norge at det er naturlig å ønske livet av seg av samfunnsmessige / politiske årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet at mange har det vanskelig og at ikke så rent få sliter med selvmordstanker, det benekter jeg absolutt ikke. 

Kommentaren min var til dette:

Jeg synes ikke vi har det så forferdelig i Norge at det er naturlig å ønske livet av seg av samfunnsmessige / politiske årsaker. 

Det kan jeg være enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...