Gå til innhold

Ned ved å spise dette, evt. hvor raskt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye/hvor raskt, om noe, vil man trolig gå ned på en uke ved å spise dette i løpet av en dag?

En vanlig porsjon havregryn med skummet melk

Litt melk i x antall kaffekopper

2-3 bananer

1 bit sjokolade

1 appelsin

1 skyr yoghurt?

150 g mager cottage cheese

1 ss peanutsmør

Kanskje bytte en banan mot annen frukt.?

 

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye/hvor raskt, om noe, vil man trolig gå ned på en uke ved å spise dette i løpet av en dag?

En vanlig porsjon havregryn med skummet melk

Litt melk i x antall kaffekopper

2-3 bananer

1 bit sjokolade

1 appelsin

1 skyr yoghurt?

150 g mager cottage cheese

1 ss peanutsmør

Kanskje bytte en banan mot annen frukt.?

 

Anonymkode: 6e469...a04

Umulig å si og jeg ville gått sulten store deler av tiden ser jeg. Problemet med så ekstreme dietter som denne er at så fort du begynner å spise mer / annen mat så vil du fyke opp i vekt igjen. Skal man lykkes med varig vektnedgang må man legge om kosten på en fornuftig måte som man klarer å holde over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ekstrem? Ikke bare moderat? Trodde ekstrem var mer tilnærmet faste, eller kun salat og grønnsaker. Er en del energi i bananer da, ser jeg.  Og proteiner i melkeprodukter. Fant en tabell, og mener dette ble et sted mellom 1000 og 1500 kcal,  ca 1200 tipper jeg. Er det veldig lite? 

Vil bare ha en kickstart. Ned to, helst 3 kg. på kort tid. Senere langsomt. Da er kanskje 1200 kcal rikelig? Og vel så det, for en kickstart? Lurer på hvor lang tid tre kg. ville ta med dette. Eller hva jeg kan spise for å greie det på helst ėn, maks to uker.

Helst ville jeg være tom. For en dag eller to, men greier nok ikke faste. Jeg skal ned i vekt, men ikke nødvendigvis så raskt over tid som jeg ønsker akkurat nå, men det er også det at tanken på å være tom, gir en nytelse. Ikke problem med mat egentlig. Ikke noe negative følelser av å spise normalt. Bare at tanken på å være tom gir noe ekstra. En slags syk fetisj. Ikke spiseforstyrrelse, for det går over, som alltid, og det er ok, etter noen dager, eller maks en uke eller to, er det over. Og jeg er voksen.

Helt sikkert ikke noe poeng, men har fått en idé om å spise minst mulig karbohydrater bortsett fra gjennom frukt/yoghurt. Vet det ikke er rasjonelt, siden fruktsukker er raske karbohydrater. Men det går kanskje raskere gjennom systemet. Ja, og den ene lille sjokoladebiten unner jeg meg. 

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sikkert ikke noe poeng, men har fått en idé om å spise minst mulig karbohydrater bortsett fra gjennom frukt/yoghurt. Vet det ikke er rasjonelt, siden fruktsukker er raske karbohydrater. Men det går kanskje raskere gjennom systemet. Ja, og den ene lille sjokoladebiten unner jeg meg. 

Anonymkode: 6e469...a04

Jeg synes den var veldig ensidig og mye frukt og meieriprodukter. Den menyen har ingenting med lite karbohydrater å gjøre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes den var veldig ensidig og mye frukt og meieriprodukter. Den menyen har ingenting med lite karbohydrater å gjøre i alle fall.

Nei, jeg sier jo det selv. Ideen er lite korn, ris, pasta. Og ja, vet det er irrasjonelt. Men kanskje det fungerer. Hvor raskt? Foresten det var feil det med karbohydrater. Husket feil. Kom på nå, det gjelder annen fast føde også. Bare frukt, yoghurt, cottage. Litt peanutsmør i smoothie.

Ja, ensidig. Men det er bare for noen dager. 

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den ekstrem? Ikke bare moderat? Trodde ekstrem var mer tilnærmet faste, eller kun salat og grønnsaker. Er en del energi i bananer da, ser jeg.  Og proteiner i melkeprodukter. Fant en tabell, og mener dette ble et sted mellom 1000 og 1500 kcal,  ca 1200 tipper jeg. Er det veldig lite? 

Vil bare ha en kickstart. Ned to, helst 3 kg. på kort tid. Senere langsomt. Da er kanskje 1200 kcal rikelig? Og vel så det, for en kickstart? Lurer på hvor lang tid tre kg. ville ta med dette. Eller hva jeg kan spise for å greie det på helst ėn, maks to uker.

Helst ville jeg være tom. For en dag eller to, men greier nok ikke faste. Jeg skal ned i vekt, men ikke nødvendigvis så raskt over tid som jeg ønsker akkurat nå, men det er også det at tanken på å være tom, gir en nytelse. Ikke problem med mat egentlig. Ikke noe negative følelser av å spise normalt. Bare at tanken på å være tom gir noe ekstra. En slags syk fetisj. Ikke spiseforstyrrelse, for det går over, som alltid, og det er ok, etter noen dager, eller maks en uke eller to, er det over. Og jeg er voksen.

Helt sikkert ikke noe poeng, men har fått en idé om å spise minst mulig karbohydrater bortsett fra gjennom frukt/yoghurt. Vet det ikke er rasjonelt, siden fruktsukker er raske karbohydrater. Men det går kanskje raskere gjennom systemet. Ja, og den ene lille sjokoladebiten unner jeg meg. 

Anonymkode: 6e469...a04

Fruktsukker er raske karbohydrater, men i frukt er det også fiber, som igjen er viktig. I perioder hvor jeg går ned, så spiser jeg en del frukt. Det fungerer for meg.

Det viktigste er at du finner noe som fungerer for deg, men jeg ville vel kanskje ha innført litt mer grønnsaker og feks fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo mye billig kalkun å få tak i. Kalkun er utrolig magert og mettende. Du kunne jo spist litt av det også. Men på kuren du har satt opp så vil jeg tro 2-3 kg på en uke. Da går jeg ut i fra at du ikke skal mosjonere i tillegg altså, det er det altfor lite mat til.

Anonymkode: 9743c...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo mye billig kalkun å få tak i. Kalkun er utrolig magert og mettende. Du kunne jo spist litt av det også. Men på kuren du har satt opp så vil jeg tro 2-3 kg på en uke. Da går jeg ut i fra at du ikke skal mosjonere i tillegg altså, det er det altfor lite mat til.

Anonymkode: 9743c...cd1

Ok. Tusen takk! Blir lite mosjon uansett dessverre.

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Tusen takk! Blir lite mosjon uansett dessverre.

Anonymkode: 6e469...a04

Ja også ville jeg anbefalt å bytte ut noen kopper kaffe med grønn te, hvis du liker te😉

Anonymkode: 9743c...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja også ville jeg anbefalt å bytte ut noen kopper kaffe med grønn te, hvis du liker te😉

Anonymkode: 9743c...cd1

Kan saktens drikke te, men da som et suplement til kaffi. Hørt om en senna-te. Vet ikke om det fås kjøpt i dette land.

Men takk for svar på spørsmål, 2-3 kg. Det er fint.

Hvor mye er det egentlig overhodet mulig å miste ila en uke?

Hva funker for å bli tømt utenom avføringsmidler. Må man bare drikke da, grapefruktjuice f.e.?

 

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan saktens drikke te, men da som et suplement til kaffi. Hørt om en senna-te. Vet ikke om det fås kjøpt i dette land.

Men takk for svar på spørsmål, 2-3 kg. Det er fint.

Hvor mye er det egentlig overhodet mulig å miste ila en uke?

Hva funker for å bli tømt utenom avføringsmidler. Må man bare drikke da, grapefruktjuice f.e.?

 

Anonymkode: 6e469...a04

Beste måten å få tømt tarmen er å spise grovt og å bevege seg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Beste måten å få tømt tarmen er å spise grovt og å bevege seg.  

Ikke sånn. Men fullstendig liksom.

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan saktens drikke te, men da som et suplement til kaffi. Hørt om en senna-te. Vet ikke om det fås kjøpt i dette land.

Men takk for svar på spørsmål, 2-3 kg. Det er fint.

Hvor mye er det egentlig overhodet mulig å miste ila en uke?

Hva funker for å bli tømt utenom avføringsmidler. Må man bare drikke da, grapefruktjuice f.e.?

 

Anonymkode: 6e469...a04

Den beste måten å få tømt seg på er fastekur. Dvs ikke mat, kun drikke i form av vann og frukt/grønnsaksjus. Da rikelig med drikke. Men dette er bare å anbefale hvis du er helt frisk og at du har muligheten til å ta det helt med ro. Hvor mye man kan miste med rette grep er individuelt og kommer an på hvor mye du veier i utgangspunktet. En person på over 100 kg går mer ned enn en person på 70 kg på samme diett. 

Anonymkode: 9743c...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.. hvis noen skrev som dette jeg har skrevet over, ville jeg tenkt at det luktet spiseforstyrrelse. Men det er virkelig ikke det. Det er vel sykt, et sykt rart symptom på noe, men ikke på anoreksi (eller annen spiseforstyrrelse). Det er ikke noe farlig, så lenge jeg gjør det jeg skal for å stanse det, eller i alle fall hindre at det går utover funksjon. Det dummeste er at det opptar for mye tid.

(og trass det ønsket om å være tom, det er ikke snakk om å kaste opp)

Må ikke nødvendigvis holde på med det så lenge. I sted var jeg bestemt på å holde på til jeg hadde greid et døgn med slik juice og detox-te-greier, i noen situasjoner må jeg jo spise, så det hadde kanskje tatt litt tid før jeg hadde greid et helt døgn uten mat. Må vel egentlig spise middager om noen dager, men hvis den er tidlig en dag, og sen den neste.. Men, så ble jeg litt slapp, så spiste en banan i tillegg til den juicen som jeg tenkte skulle være lunsj. Og det er greit. Så, vet ikke videre, det blir kanskje ikke noe faste. I dag til sammen, så langt, spist ikke normal frokost, men en vanlig porsjon i forhold til kcal., 1 glass frukt- og grønsaksjuice, 1 kopp Pukka detox-te (som jeg ikke vet tror på virker på noe, men den smakte i det minste godt!) og 1 banan. Blir nok en del mer, for skal bli oppe en stund.

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Den beste måten å få tømt seg på er fastekur. Dvs ikke mat, kun drikke i form av vann og frukt/grønnsaksjus. Da rikelig med drikke. Men dette er bare å anbefale hvis du er helt frisk og at du har muligheten til å ta det helt med ro. Hvor mye man kan miste med rette grep er individuelt og kommer an på hvor mye du veier i utgangspunktet. En person på over 100 kg går mer ned enn en person på 70 kg på samme diett. 

Anonymkode: 9743c...cd1

Søren. Tenkte holde på til jeg har greid et døgn uten fast føde. Men i dag.., først glemte jeg meg litt og tok en sjokoladebit. Senere ble det en halv skive.  Det er jo forventet at man spiser. Nå går det nok ikke de to neste dagene heller.

Så i dag ble det

1 glass melk

1 glass juice

1 glass melk

1 sjokoladebit

1/2 skive

Og så vann innimellom

Ikke tom 

Blir vel et glass juice til ikveld

 

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Altså.. hvis noen skrev som dette jeg har skrevet over, ville jeg tenkt at det luktet spiseforstyrrelse. Men det er virkelig ikke det. Det er vel sykt, et sykt rart symptom på noe, men ikke på anoreksi (eller annen spiseforstyrrelse). Det er ikke noe farlig, så lenge jeg gjør det jeg skal for å stanse det, eller i alle fall hindre at det går utover funksjon. Det dummeste er at det opptar for mye tid.

Anonymkode: 6e469...a04

Jo, det er en form for spiseforstyrrelse, det kan være så mangt, trenger ikke være anorexi eller bulimi. Jeg synes det høres ut som du er inne på en ganske skummel sti her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Jo, det er en form for spiseforstyrrelse, det kan være så mangt, trenger ikke være anorexi eller bulimi. Jeg synes det høres ut som du er inne på en ganske skummel sti her...

Hvordan er det en spiseforstyrrelse? 

Tror det bare er noe jeg har hengt meg opp i nå. Det går over.

Men det er nok ikke farlig uansett. Nå må jeg jo spise i alle fall to måltider i dag og i morgen, og ett resten av uken. Søren! Allerede drukket et glass juice og spist litt grøt i dag. Liten porsjon grøt. Men  normal porsjon smør, kunne jo det, det fyller vel ikke opp. Energitett, men glir vel fint gjennom systemet. Så ikke helt fanatisk da. Men kommer jeg ned 4 kg fra jeg starta dette, skal jeg spise mer igjen. Holde det der en liten periode. Vet jeg sa tre, men jeg var 1 kg tyngre onsdag enn jeg først trodde. Foreløbig har jeg mistet kun 2 kg siden onsdag sist uke.

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare ta en tablett for vært måltid fast føde jeg blir nødt til å spise. Får jeg bli helt tom da, selv om jeg må spise? Når jeg har blitt helt tom kan jeg kanskje spise frukt og yoghurt igjen.

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får bare ta en tablett for vært måltid fast føde jeg blir nødt til å spise. Får jeg bli helt tom da, selv om jeg må spise? Når jeg har blitt helt tom kan jeg kanskje spise frukt og yoghurt igjen.

Anonymkode: 6e469...a04

Og jo fortere jo bedre. 

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 kg ble det, men det ble nok mer ekstremt etterhvert, med mindre fast føde. Nå har jeg fått den kickstarten, så nå skal jeg gradvis spise mer. 

Jeg er ikke undervektig, BMI tilsvarer overvekt. Og jeg har ikke spiseforstyrrelser. Hva med dem som bruker pulverkur, f e.? Men det er jo ganske dyrt. Hvis jeg hadde vært spiseforstyrret hadde jeg vel bare fortsatt? Nå skal jo jeg spise mer.  

Anonymkode: 6e469...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...