Gå til innhold

6 eller 5 timers dag for småbarnsforeldre synes jeg høres ut som en veldig god idé.


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anne 47 år skrev:

På dette forumet er noen « fredet». Nåde den som « pirker» borti noen av Dolerne som har nic og har vært her en stund. Man må lære å ikke terge på seg disse folkene og kjenne sin plass.  Jeg er sjokkert over mange sine meninger på denne tråen men det nytter faktisk ikke å prøve en gang å si seg uenig. Dette forumet er preget av en del mennesker med ganske lik livssituasjon og de ser ikke lenger enn til sin egen navle. Sånn er det. 

Du har gjentatt tilsvarende påstander ganske mange ganger det siste året. Særlig dette med at man ikke må terge noen og at man må kjenne sin plass på forumet, - og at det ikke nytter å si seg uenig. Når du hevder dette såpass generelt, så er det vanskelig å forstå hva du egentlig sikter til. Dersom du derimot hadde vært mer konkret i de trådene hvor du mener dette foregår, så kan det hende at det hadde vært mulig å forstå hva det er du reagerer på. 

Hva er det du reagerer på i denne konkrete tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, frosken skrev:

Du har gjentatt tilsvarende påstander ganske mange ganger det siste året. Særlig dette med at man ikke må terge noen og at man må kjenne sin plass på forumet, - og at det ikke nytter å si seg uenig. Når du hevder dette såpass generelt, så er det vanskelig å forstå hva du egentlig sikter til. Dersom du derimot hadde vært mer konkret i de trådene hvor du mener dette foregår, så kan det hende at det hadde vært mulig å forstå hva det er du reagerer på. 

Hva er det du reagerer på i denne konkrete tråden?

Hei Frosken.Jeg ble veldig frustrert over endel utalelser i denne tråen og opplever at folk ser ting veldig fra sitt eget ståsted. Og jeg får inntrykk av at mange innpå her har samme ståsted og det opplever jeg skaper en ubalanse i diskusjonen. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser noens holdning til dette med å få barn og manglende forståelse for andre  sine utfordringer. Jeg håper at de som styrer et demokratisk land ser helheten og ønsker å ivareta alle grupper..(Til og med mennesker med dårlig råd som ønsker seg barn). Jeg blir forundret når folk som selv er i en sårbar situasjon viser så lite forståelse for andre som er i en sårbar situasjon. Litt i frustrasjon skrev jeg ned en kommentar i full fart og leste igjennom det etterpå. Tenkte med en gang at dette ble feil. At det ikke har noe med hvem som har nic eller ikke å gjøre. At dette blir litt påstander om mennesker jeg ikke kjenner. Så jeg slettet det jeg skrev , trodde jeg. Ble litt fortvilet da jeg oppdaget at jeg hadde sendt det likevel så beklager det. Samtidig ser jeg jo i ditt svar at du overdriver i dine påstander om meg også?. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anne 47 år skrev:

Hei Frosken.Jeg ble veldig frustrert over endel utalelser i denne tråen og opplever at folk ser ting veldig fra sitt eget ståsted. Og jeg får inntrykk av at mange innpå her har samme ståsted og det opplever jeg skaper en ubalanse i diskusjonen. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser noens holdning til dette med å få barn og manglende forståelse for andre  sine utfordringer. Jeg håper at de som styrer et demokratisk land ser helheten og ønsker å ivareta alle grupper..(Til og med mennesker med dårlig råd som ønsker seg barn). Jeg blir forundret når folk som selv er i en sårbar situasjon viser så lite forståelse for andre som er i en sårbar situasjon. Litt i frustrasjon skrev jeg ned en kommentar i full fart og leste igjennom det etterpå. Tenkte med en gang at dette ble feil. At det ikke har noe med hvem som har nic eller ikke å gjøre. At dette blir litt påstander om mennesker jeg ikke kjenner. Så jeg slettet det jeg skrev , trodde jeg. Ble litt fortvilet da jeg oppdaget at jeg hadde sendt det likevel så beklager det. Samtidig ser jeg jo i ditt svar at du overdriver i dine påstander om meg også?. 

Det jeg prøvde å få til en dialog med deg om, er dette med at du sier man må finne sin plass i forumet. Jeg antar at noen av oss har såret deg tidligere i måten vi har svart deg på, så jeg lurte på om det gikk an å få ryddet opp i det, da jeg ikke synes forumet er fullt så ekskluderende som du ser ut til å tenke - uten at jeg dermed mener at det ikke av og til skjer ganske ugreie ting her. 

For øvrig enig med deg i nødvendigheten av å være villig til å se ting fra ulike perspektiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anne 47 år skrev:

Hei Frosken.Jeg ble veldig frustrert over endel utalelser i denne tråen og opplever at folk ser ting veldig fra sitt eget ståsted. Og jeg får inntrykk av at mange innpå her har samme ståsted og det opplever jeg skaper en ubalanse i diskusjonen. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser noens holdning til dette med å få barn og manglende forståelse for andre  sine utfordringer. Jeg håper at de som styrer et demokratisk land ser helheten og ønsker å ivareta alle grupper..(Til og med mennesker med dårlig råd som ønsker seg barn). Jeg blir forundret når folk som selv er i en sårbar situasjon viser så lite forståelse for andre som er i en sårbar situasjon. Litt i frustrasjon skrev jeg ned en kommentar i full fart og leste igjennom det etterpå. Tenkte med en gang at dette ble feil. At det ikke har noe med hvem som har nic eller ikke å gjøre. At dette blir litt påstander om mennesker jeg ikke kjenner. Så jeg slettet det jeg skrev , trodde jeg. Ble litt fortvilet da jeg oppdaget at jeg hadde sendt det likevel så beklager det. Samtidig ser jeg jo i ditt svar at du overdriver i dine påstander om meg også?. 

Jeg leste gjennom diskusjonen på nytt, og synes det er en relativt ryddig og saklig diskusjon tross alt. Jeg er 100% medskyldig i å trekke opp temperaturen. Håper folk klikker på linkene og gjør seg opp sin egen mening. Det er interessante ting der.

Jeg steilet også over den med at folk med dårlig økonomi ble innrømmet rett til å til å få barn, men ikke til å beholde dem. Den ble dog fort moderert av vedkommende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...