Gå til innhold

Mens eller blødning etter samleie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei og godt nyttår 😀
Jeg har fortsatt mens,men er uregelmessig.hormonprøver for et halv å siden viste fsh 45,4 og lh 28,3 er det overgangsalder?
Jeg hadde samleie på nyttårsaften, blødde ikke noe etterpå,men har fått mensen i dag.kan det være etter samleiet,eller vanlig mens.
Hvis blødningene skyldes samleie,burde jeg ikke blødd med det samne ,eller dagen etter??

Så det jeg luret på er om samleiet skyldes blødni g i dag,eller om det er mensen?

Anonymkode: c4b75...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Aktuelle hormonverdier (forhøyet verdi av FSH og LH) kan ses i mange år før menopausen (siste menstruasjon). Jeg tror ganske sikkert at det er menstruasjon, du har fått, og ikke at blødningen er relatert til samleiet.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei😀og takk for svar.

Mensen varte bare i 2-3 dager,og blødde veldig lite,pleier ellers å blø mye mere.og varer i 5-7 dager .

Er dette normalt? Tenker i hennhold til overgangsalder?

Celleprøve og gynekologisk undersøkelse med ultralyd, ble gjort for 10 mnd siden,alt ok.

Hilsen meg på snart 47 år😀

Anonymkode: c4b75...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er typisk for overgangsalderen at de normale menstruasjoner kan forsvinne, permanent eller forbigående. En svakere blødning er ikke noe å engste seg for. Det er de rikelige og/eller langvarige som krever en sjekk.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...