Gå til innhold

Kan legen eller psykologien se at jeg har tatt botox?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er en kvinne på 43 som har valgt å ta botox i sinnarynken. Dette gjorde jeg i dag hos en kosmetisk sykepleier som driver privat. Vi dette dukke opp i fastlegens eller psykologens journal slik som f.eks gynekologbesøk gjør?

Hilsen ei som helst vil holde botoxen hemmelig.

Anonymkode: 18234...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er en kvinne på 43 som har valgt å ta botox i sinnarynken. Dette gjorde jeg i dag hos en kosmetisk sykepleier som driver privat. Vi dette dukke opp i fastlegens eller psykologens journal slik som f.eks gynekologbesøk gjør?

Hilsen ei som helst vil holde botoxen hemmelig.

Anonymkode: 18234...1f1

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror botox og annen kirurgi i ansiktet er det minst hemmelige man kan gjøre - jeg syns i allefall det er lett å se at noen har hatt et sånt «hemmelig» inngrep når de plutselig dukker opp tilsynelatende kjempeopplagt.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Er enig med Kayia her. Botox i sinnarynken tviler jeg på at andre en de som kjenner deg veldig godt vil legge merke til. 

Men det er lett synlig hos de som bruker botox og «fyll»  Alle får det samme uttryksløse ansiktet. De blir veldig stive og like  alle sammen. Sjarmen forsvinner, men nå var det ikke det du lurte på da :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, så det kan ikke sees i journalen?

Jeg tror ingen andre enn meg ser forskjell. Har kun en innsprøytning i en liten del av m. frontalis, så jeg har absolutt ansiktsmimikk. Mannen min så ikke forskjell en gang, tror det er bare jeg som ser det. De som «tar av» ser man det selvsagt lett på. Type Kendall Jenner, Taylor Swift, J-Lo og enkelte andre ser fortsatt vakre og ikke minst ekte ut, og ikke som «cat woman».

Men det er sant, det du sier Nht. Jeg ønsker ikke folka meninger eller kritikk. Bare svar på om helsepersonell får vite det gjennom datasystemet.

Anonymkode: 18234...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det kan ikke sees i journalen?

Jeg tror ingen andre enn meg ser forskjell. Har kun en innsprøytning i en liten del av m. frontalis, så jeg har absolutt ansiktsmimikk. Mannen min så ikke forskjell en gang, tror det er bare jeg som ser det. De som «tar av» ser man det selvsagt lett på. Type Kendall Jenner, Taylor Swift, J-Lo og enkelte andre ser fortsatt vakre og ikke minst ekte ut, og ikke som «cat woman».

Men det er sant, det du sier Nht. Jeg ønsker ikke folka meninger eller kritikk. Bare svar på om helsepersonell får vite det gjennom datasystemet.

Anonymkode: 18234...1f1

Nei, de gjør som sagt ikke det. Litt botox i pannen synes ikke så godt. Det er gjerne når det kombineres av for mye fillers det blir veldig synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, cilie skrev:

Nei, de gjør som sagt ikke det. Litt botox i pannen synes ikke så godt. Det er gjerne når det kombineres av for mye fillers det blir veldig synlig. 

Men, ikke for være vanskelig, svarer du «nei» til omlegges kan se det i journalen, eller svarer du «nei» til at han kan se det med det blotte øye? :) Ble litt usikker.

Anonymkode: 18234...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

 

Men det er lett synlig hos de som bruker botox og «fyll»  Alle får det samme uttryksløse ansiktet. De blir veldig stive og like  alle sammen. Sjarmen forsvinner, men nå var det ikke det du lurte på da :)

Veldig enig i dette. Kjenner til flere damer som i utgangspunktet er pene, som har fått dette like, flate og glatte uttrykket, lett gjenkjennelig som botox- og restylanefjes. Synes det er ufattelig at de ikke ser det selv. Om det gjaldt nære venninner ville jeg sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Veldig enig i dette. Kjenner til flere damer som i utgangspunktet er pene, som har fått dette like, flate og glatte uttrykket, lett gjenkjennelig som botox- og restylanefjes. Synes det er ufattelig at de ikke ser det selv. Om det gjaldt nære venninner ville jeg sagt noe.

Dronning Silvia som var så vakker har jo blitt til forveksling lik The Joker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Dronning Silvia som var så vakker har jo blitt til forveksling lik The Joker...

Der tror jeg det har skjedd mer enn noen injeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Xtra skrev:

Veldig enig i dette. Kjenner til flere damer som i utgangspunktet er pene, som har fått dette like, flate og glatte uttrykket, lett gjenkjennelig som botox- og restylanefjes. Synes det er ufattelig at de ikke ser det selv. Om det gjaldt nære venninner ville jeg sagt noe.

Er det mulig å respektere at jeg ikke spør om å bli kritisert. Jeg tenker ikke «nå hadde det vært fint med litt kritikk, la meg skrive et innlegg på dr. online». Vær snill å la være å svare hvis dere ikke svarer på det konkrete spørsmålet. 

Anonymkode: 18234...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Der tror jeg det har skjedd mer enn noen injeksjoner.

Det er nok "dratt" litt bak ørene der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å respektere at jeg ikke spør om å bli kritisert. Jeg tenker ikke «nå hadde det vært fint med litt kritikk, la meg skrive et innlegg på dr. online». Vær snill å la være å svare hvis dere ikke svarer på det konkrete spørsmålet. 

Anonymkode: 18234...1f1

Ja, skjønner du reagerer, men jeg siktet ikke til din bruk, dette ble en digresjon om overdreven bruk. Tror noen blir blinde for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, skjønner du reagerer, men jeg siktet ikke til din bruk, dette ble en digresjon om overdreven bruk. Tror noen blir blinde for det.

Ok, skjønner. Jeg er ikke fristet til å gjøre noe som helst annet, og jeg er litt flau for det ene jeg har gjort. Det siste jeg vil er å se fake ut, men det gjør jeg heldigvis ikke nå.

Anonymkode: 18234...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, ikke for være vanskelig, svarer du «nei» til omlegges kan se det i journalen, eller svarer du «nei» til at han kan se det med det blotte øye? :) Ble litt usikker.

Anonymkode: 18234...1f1

Nei til at dette kommer i journalen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Xtra skrev:

Veldig enig i dette. Kjenner til flere damer som i utgangspunktet er pene, som har fått dette like, flate og glatte uttrykket, lett gjenkjennelig som botox- og restylanefjes. Synes det er ufattelig at de ikke ser det selv. Om det gjaldt nære venninner ville jeg sagt noe.

Jeg ser at det motstrides at man kan se at noen tar sinnarynken, og det stemmer når det gjelder ukjente folk. Folk jeg kjenner derimot ser jeg jo ansiktet til hele tiden, så på samme måte som at jeg legger merke til at de plutselig kjører ny farge på kajal, ny sminketeknikk, få ny hårfarge etc, så ser jeg SELVFØLGELIG at «kjennetegn» som sinnarynke, kråketær, eller hudfold over øyne «plutselig» er borte :P 

Forøvrig enig ad fillers/botox - de blir like, tja tjo vet ikke, de blir først og fremst litt, tja, rare. Har sett mange tidligere pene damer få noe gremlins-artig over seg, og syns nesten alltid at de var MYE finere med rynker enn med glatt, rart og alltid-like-overrasket ansikt... ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass mange som bruker ulike hjelpemidler for å fylle inn her og der i dag, at folk ikke tenker over det lengre. Tror heller ikke det nødvendigvis blir oppdaget så lett. At ansiktene blir dratte og mimikkløse som mange sier, handler nok helst om dem som har holdt på i årevis og direkte "kriger" mot alderdommen. Samt de som har gått videre og tatt ulike former for løftninger i ansiktet. Enten panne, øyenbryn eller full ansiktsløft. Dette har jo også blitt ekstremt mye vanligere i dag enn bare for 10 år siden. Samtidig har kirurgene og produktene blitt bedre, slik at det ser mer naturlig ut. Det aller tristeste med denne utviklingen er jo at normale mennesker med normale alderstegn ser mindre pene ut en gjennomsnittet fordi de må "konkurere" med jukserne. Ikke minst det fakta at de med penger har råd til å bli penere. Ergo "mindre penger, mindre pen"..:-/ Trist utvikling..

Lurer for øvrig på hvorfor du er så veldig opptatt av å skjule juksingen din for folk? Mtp at det har blitt så vanlig og akseptert i dag? Ønsker du at folk skal tro at du "holder deg godt" naturlig? Det er nok mange som vil det. Men egentlig er det jo litt hyklerisk mot dem som ikke jukser og lar alderen komme naturlig. Og dermed tror de selv er uheldige med aldringen til tross for at de er helt nor male...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 timer siden, Lillemus skrev:

Dronning Silvia som var så vakker har jo blitt til forveksling lik The Joker...

Sammenlignet med naturlige Liv Ullmann. Rynkete eldre dame, men veldig flott, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Sammenlignet med naturlige Liv Ullmann. Rynkete eldre dame, men veldig flott, synes jeg :)

Liv Ullmann er nydelig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...