Gå til innhold

Kan legen eller psykologien se at jeg har tatt botox?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvordan dette fungerer, og ble litt nysgjerrig. 

Har selv fått Botox mot migrene. Da skrev legen ut resept til meg, og jeg hentet det selv på apoteket. 
Resepthistorikken ligger i reseptformidleren og er dermed synlig for alle leger og andre behandlere innen helsevesenet. 

Så jeg tenker at hvis du fikk resept på Botox skrevet ut til deg, kan legen se det.  Hvis det ikke foregår på den måten, vil jeg tro at det ikke er registrert noe sted som legen kan se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Kalevaala skrev:

Jeg er usikker på hvordan dette fungerer, og ble litt nysgjerrig. 

Har selv fått Botox mot migrene. Da skrev legen ut resept til meg, og jeg hentet det selv på apoteket. 
Resepthistorikken ligger i reseptformidleren og er dermed synlig for alle leger og andre behandlere innen helsevesenet. 

Så jeg tenker at hvis du fikk resept på Botox skrevet ut til deg, kan legen se det.  Hvis det ikke foregår på den måten, vil jeg tro at det ikke er registrert noe sted som legen kan se. 

Det foregår ikke med resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.1.2019 den 3.27, Franzeska skrev:

Det er såpass mange som bruker ulike hjelpemidler for å fylle inn her og der i dag, at folk ikke tenker over det lengre. Tror heller ikke det nødvendigvis blir oppdaget så lett. At ansiktene blir dratte og mimikkløse som mange sier, handler nok helst om dem som har holdt på i årevis og direkte "kriger" mot alderdommen. Samt de som har gått videre og tatt ulike former for løftninger i ansiktet. Enten panne, øyenbryn eller full ansiktsløft. Dette har jo også blitt ekstremt mye vanligere i dag enn bare for 10 år siden. Samtidig har kirurgene og produktene blitt bedre, slik at det ser mer naturlig ut. Det aller tristeste med denne utviklingen er jo at normale mennesker med normale alderstegn ser mindre pene ut en gjennomsnittet fordi de må "konkurere" med jukserne. Ikke minst det fakta at de med penger har råd til å bli penere. Ergo "mindre penger, mindre pen"..:-/ Trist utvikling..

Lurer for øvrig på hvorfor du er så veldig opptatt av å skjule juksingen din for folk? Mtp at det har blitt så vanlig og akseptert i dag? Ønsker du at folk skal tro at du "holder deg godt" naturlig? Det er nok mange som vil det. Men egentlig er det jo litt hyklerisk mot dem som ikke jukser og lar alderen komme naturlig. Og dermed tror de selv er uheldige med aldringen til tross for at de er helt nor male...

 

Ja, du har helt rett. Jeg er en hykler. Det stemmer at jeg ønsker at folk skal tro at jeg holder meg godt naturlig, og jeg er flau over å ha tatt botox. Det er ikke veldig akseptert i mine kretser. Samtidig, og som nevnt, har ikke mannen min lagt merke til det en gang, og har ser meg jo hver dag. Jeg ønsket ikke at legen eller psykologen skulle se det og tenke at jeg "kunne være så dum og gjøre noe slikt". Så, ja. Det er en dirty little secret som ingen har oppdaget foreløpig. 

Anonymkode: 18234...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har helt rett. Jeg er en hykler. Det stemmer at jeg ønsker at folk skal tro at jeg holder meg godt naturlig, og jeg er flau over å ha tatt botox. Det er ikke veldig akseptert i mine kretser. Samtidig, og som nevnt, har ikke mannen min lagt merke til det en gang, og har ser meg jo hver dag. Jeg ønsket ikke at legen eller psykologen skulle se det og tenke at jeg "kunne være så dum og gjøre noe slikt". Så, ja. Det er en dirty little secret som ingen har oppdaget foreløpig. 

Anonymkode: 18234...1f1

Godt du er ærlig her ihvertfall😅 

Anonymkode: a0b47...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, det kommer ikke i noen medisinsk journal. Er vel ikke alltid leger de som setter Botox heller, men sykepleiere med spesialtrening. Men om legen eller psykologen din skulle få vite det - er det så farlig egentlig? Det er mange som gjør dette i våre dager. Og gjort med måte, så er det kanskje litt slik at man ønsker å se noe litt annet i speilet. Få løftet selvfølelsen litt? Sånn Restylane og slikt... Så bilde av en perifert bekjent som hadde gjort det. Fem tusen kroner for å se ut som om noen hadde gitt henne en på tygga. Alt med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...