Gå til innhold

Utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Håper det ikke har noe å si, ellers ligger jeg dårlig an

Jeg ligger også veldig dårlig an i så fall. Spør fordi jeg hele livet har hatt inntrykk av at pene og tynne mennesker er bedre likt, men det kan være jeg er på viddene. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger også veldig dårlig an i så fall. Spør fordi jeg hele livet har hatt inntrykk av at pene og tynne mennesker er bedre likt, men det kan være jeg er på viddene. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Det er mye forskning på at pene, slanke mennesker har visse sosiale og karrieremessige fortrinn i livet. For menn spesielt, spiller også høyde inn. 

Verdimessig stiller vi likevel likt! :) 

Anonymkode: d19c1...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har utseende til et menneske å si for verdien som menneske? 

Anonymkode: ae6ae...a73

Hva tror du selv at du får til svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye forskning på at pene, slanke mennesker har visse sosiale og karrieremessige fortrinn i livet. For menn spesielt, spiller også høyde inn. 

Verdimessig stiller vi likevel likt! :) 

Anonymkode: d19c1...767

Det er nettopp det jeg også har tenkt. Men jeg har blandet med verdi, at det har en sammenheng. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk som ung mye oppmerksomhet fra det mosatte kjønn og får det enda pga utseende. Sliter likevel med å føle meg verdifull. Det vakreste jeg vet er mennesker som er trygg på sin verdi uansett hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 52efb...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk som ung mye oppmerksomhet fra det mosatte kjønn og får det enda pga utseende. Sliter likevel med å føle meg verdifull. Det vakreste jeg vet er mennesker som er trygg på sin verdi uansett hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 52efb...638

Da jeg var ung (18+) var min mann mye sjalu. Det var flere av hans venner om prøvde seg på meg. Jeg hadde et helvete med han mange ganger pga det. Jeg ble slått og mer til. Men jeg trodde aldri at det var pga meg som person, jeg trodde det var fordi de ville utnytte meg seksuelt. Jeg tolket det aldri som at det skyldtes noe positivt ved meg.

Jeg ble faktisk glad da vi forlovet oss da jeg var 20. Da fikk jeg være i fred. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, kupton skrev:

Hva tror du selv at du får til svar?

Var spørsmålet dumt, mener du?

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anbr42

Alle mennesker har verdi i seg selv, fordi de er mennesker. 

Men det er et interessant tema, som en kan gå ganske dypt inn på. Det er mye mer å si, men jeg velger å avstå fra det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anbr42
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det vakreste jeg vet er mennesker som er trygg på sin verdi uansett hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 52efb...638

Det er jeg enig i. Det er fint og godt når mennesker er trygge på sin verdi. Og muligens er det vakkert også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vakreste jeg vet er mennesker som er trygg på sin verdi uansett hvordan de ser ut. 

Det flotteste jeg vet er inkluderende, glade, varme og engasjerte mennesker. Slike mennesker husker jeg på blikket og energien, og legger bare merke til utseende på et mer overfladisk vis. Unntaket er om de skiller seg ut på en oppsiktsvekkende måte rent utseendemessig, type uvanlig høy, uvanlig vakker, uvanlig tynn, uvanlig lettkledt, uvanlig tykk, uvanlig høyrøstet osv, dét preger også førsteinnyrykket.  

Jeg tenker aldri på hva folk evt måtte tenke på eller hvordan de måtte se på seg selv i møte med dem, men legger godt merke til hvordan de ter seg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I en del situasjoner har jo trynefaktoren en del å si. Ikke for verdien som menneske, da.

Anonymkode: d336f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, sikkert. Og de stygge, feite, innadvendte/sjenerte og forsiktige menneskene går på trygd ;)

Anonymkode: 3c637...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sikkert. Og de stygge, feite, innadvendte/sjenerte og forsiktige menneskene går på trygd ;)

Anonymkode: 3c637...036

Her aner jeg sarkasme, men på gruppenivå er det nok slik. 

Anonymkode: 7599f...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende har ingenting å si når det gjelder verdien til et menneske, men utseende kan ha noe å si for hvordan man oppfører seg og hvordan man blir behandlet av andre. Noen unge, pene mennesker er nok høye på seg selv men ikke alle og ingen vet hvordan de har det når de lukker døren bak seg hjemme. Innen politikken betyr det vel lite, mens i underholdningsbransjen synes det å bety veldig mye. Jeg vet ikke hvordan det er i forretningsverdenen. Jeg tror vi alle i utgangspunktet legger merke til utseende hos de vi møter og gjør oss opp en mening, men folk forandrer ofte utseende når man blir kjent med dem for da skinner indre kvaliteter gjennom. Menn er ofte visuelle og blir betatte av unge, vakre kvinner men foretrekker som oftes kvinnen de har der hjemme som kanskje er 30 år eldre og har mistet sitt ungdommelige utseende men til gjengjeld har fått et modent utseende som også kan være vakkert.

Jeg er en godt voksen dame som liker å sminke meg, men på dager hvor jeg føler meg ekstra trist eller har andre sterke følelser sminker jeg meg ikke for da synes jeg at jeg har utstråling nok som det er. Og er jeg deppa gidder jeg ikke. Det nytter ikke allikevel. Jeg er like deppa.

Gjennom menneskehetens historie har det alltid vært et skjønnhetsideal som har forandret seg opp gjennom tidene. Tenk bare på Rubens formfulle kvinner! Så jo, jeg tror utseende betyr endel, men vi har alle samme verdi ganske enkelt fordi vi er født og vandrer rundt på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sikkert. Og de stygge, feite, innadvendte/sjenerte og forsiktige menneskene går på trygd ;)

Anonymkode: 3c637...036

Totalt uenig med deg... 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har utseende til et menneske å si for verdien som menneske? 

Anonymkode: ae6ae...a73

Det er personligheten som teller. Verdien i et menneske har ingenting med utseende å gjøre. 

Men man kommer ikke alltid ifra det. Det kan føles urettferdig i visse stiuasjoner, foreks jobbsøk, og dating. Man kan føle at det er utseende som ikke når frem. Foreks: kommer en som ser ut som en alkoholiker (uten å være det) på et interju så kan det virke vanskeligere å få jobben. Samme gjelder dating. Men det fins mennesker som ikke veier opp folk etter utseende. Og de er de som er best å ha med å gjøre. Men igjen utseende har ingenting å si om verdien på mennesket. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...