Gå til innhold

Utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye forskning på at pene, slanke mennesker har visse sosiale og karrieremessige fortrinn i livet. For menn spesielt, spiller også høyde inn. 

Verdimessig stiller vi likevel likt! :) 

Anonymkode: d19c1...767

Takk for et svar som fikk meg til å tenke i en litt ny retning. Jeg har ikke tenkt over det du skriver før. 

Jeg skal fortsette å jobbe med selvfølelsen til tross for ting jeg har opplevd hele livet. Jeg håper jeg en dag blir sterk. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye forskning på at pene, slanke mennesker har visse sosiale og karrieremessige fortrinn i livet. For menn spesielt, spiller også høyde inn. 

Verdimessig stiller vi likevel likt! :) 

Anonymkode: d19c1...767

Jeg tror det samme. Tror ikke så mye på det med høyde og menn. Men jeg tror at pene, slanke mennesker har visse sosiale og karieremessige fortrinn i livet.  Men verdimessig stiller vi alle likt. 

Viktig å akseptere seg selv som man er. Vi er alle spesielle, og fine. Men alle er ikke like begeistret for alle, men vi er uansett alle unike og flotte som de vi er. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg tror det samme. Tror ikke så mye på det med høyde og menn. Men jeg tror at pene, slanke mennesker har visse sosiale og karieremessige fortrinn i livet.  Men verdimessig stiller vi alle likt. 

Viktig å akseptere seg selv som man er. Vi er alle spesielle, og fine. Men alle er ikke like begeistret for alle, men vi er uansett alle unike og flotte som de vi er. 

Ja, og så tror jeg det handler om å være sammen med mennesker som får en til å føle seg bra. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og så tror jeg det handler om å være sammen med mennesker som får en til å føle seg bra. 

Anonymkode: ae6ae...a73

Enig :) . Det tror jeg også. Være sammen med mennesker som aksepterer deg for den du er. En som aksepterer dine feil og skavanker. Jeg synes det er veldig viktig. Ingen mennesker er helt perfekt. Livet er mer enn et utseende. Å være snill er viktigere enn å være pen. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Enig :) . Det tror jeg også. Være sammen med mennesker som aksepterer deg for den du er. En som aksepterer dine feil og skavanker. Jeg synes det er veldig viktig. Ingen mennesker er helt perfekt. Livet er mer enn et utseende. Å være snill er viktigere enn å være pen. 

Hva tenker du om om at en pen, selvsikker og søt dame  i samme omgangskrets som en får masse positiv omtale og ingen andre, bare hun? Da må det jo gå på utseende og stikke dypere? Er hun virkellg mer verdt enn oss andre?

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om om at en pen, selvsikker og søt dame  i samme omgangskrets som en får masse positiv omtale og ingen andre, bare hun? Da må det jo gå på utseende og stikke dypere? Er hun virkellg mer verdt enn oss andre?

Anonymkode: ae6ae...a73

Hun er ikke mer verdt. Men det er desverre slik at folk med et bra utseende har lett for å nå mer frem når det gjelder karriere/ det sosiale osv enn andre. Men en person med et vakkert utseende er ikke mer verdt. 

Jeg har opplevd det i jobbsammenheng. Folk med bra utseende har lettere for å klatre på stigen å få høyere stilling enn andre. Ikke alltid men iblant så er det slik og da begynner man å lure.  Det er veldig dumt at det skal være slik. 

Kommer foreks en veldig pen dame på jobbintervju og skal måles opp mot tre andre som er uheldig med utseende (ser ut som alkoholiker uten å være det foreks), hvem får jobben da? Altså om det er snakk om en salgsjobb i butikk? Jeg vil tippe at hun pene får den. Men jeg kan såklart ta feil. Men det er mitt inntrykk. Men allikevel så er de som ikke har det flotte attraktive utseende like mye verdt. Så verden er urettferdig. 

Det er også pene folk som blir behandlet dårlig pga de er pene. Pga sjalusi osv. Det er heller ikke greit  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om om at en pen, selvsikker og søt dame  i samme omgangskrets som en får masse positiv omtale og ingen andre, bare hun? Da må det jo gå på utseende og stikke dypere? Er hun virkellg mer verdt enn oss andre?

Anonymkode: ae6ae...a73

Hun er ikke mer verdt, filosofisk sett, men har trolig høyere status og er mer populær grunnet de kvalitetene du nevner. 

Anonymkode: d19c1...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal jobbe med den dårlige selvfølelsen. Jeg skal bekjempe den. Jeg har jobbet så hardt, og dette tilbakefallet skal ikke få ødelegge for det. 

Tråden har fått meg til å se at utseende ikke er avgjørende for verdien, selv om det helt klart ikke er noe minus. Jeg innser at det ikke er sikkert jeg hadde følt meg bedre om jeg hadde utseende med meg heller. 

Mennesker som liker å vise seg frem i sosiale mediaer er ikke mennesker jeg vil omgås lenger. Jeg har kuttet ut flere venner nå. Skal ta vare på de som har beina godt plantet på jorda. 

 

Anonymkode: ae6ae...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innser at det ikke er sikkert jeg hadde følt meg bedre om jeg hadde utseende med meg heller. 

Godt tenkt. Jeg har fått mange komplimenter på utseendet oppigjennom. Hyggelig det, men det har ingen varig effekt på lav selvfølelse. 

Anonymkode: d19c1...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...