Gå til innhold

Mistet all motivasjon og er kjempe lei meg :(


emilie321

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frosken skrev:

Jeg skjønner at du kan ha grunn til å være såret og føle deg dårlig behandlet. Jeg betviler allikevel at hun reelt sett verdsetter deg så lite som du ga uttrykk for i starten på denne tråden. 

Jo, du har kanskje rett, men det er så tydelig at hun ikke ser på meg som likeverdig som søsknene mine. Og sånn har det alltid vært. Det er ikke bare en følelse jeg har, men har eksempler i bøtter og spann på det.

Det som varmer er reaksjonen til søsknene, spesielt den ene. Vedkommende ble fly forbannet. Vedkommende skal også ta en prat med moren vår om hva som hendte. 

Moren min har alltid vært urimelig, men hun har blitt bare verre og verre med årene. Og det er vanskelig å takle, for det er så mange vonde følelser som kommer opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, emilie321 skrev:

Jo, du har kanskje rett, men det er så tydelig at hun ikke ser på meg som likeverdig som søsknene mine. Og sånn har det alltid vært. Det er ikke bare en følelse jeg har, men har eksempler i bøtter og spann på det.

Det som varmer er reaksjonen til søsknene, spesielt den ene. Vedkommende ble fly forbannet. Vedkommende skal også ta en prat med moren vår om hva som hendte. 

Moren min har alltid vært urimelig, men hun har blitt bare verre og verre med årene. Og det er vanskelig å takle, for det er så mange vonde følelser som kommer opp.

 

 

Godt å høre at søsknene dine reagerer på atferden og støtter deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emilie321 skrev:

Jo, du har kanskje rett, men det er så tydelig at hun ikke ser på meg som likeverdig som søsknene mine. Og sånn har det alltid vært. Det er ikke bare en følelse jeg har, men har eksempler i bøtter og spann på det.

Det som varmer er reaksjonen til søsknene, spesielt den ene. Vedkommende ble fly forbannet. Vedkommende skal også ta en prat med moren vår om hva som hendte. 

Moren min har alltid vært urimelig, men hun har blitt bare verre og verre med årene. Og det er vanskelig å takle, for det er så mange vonde følelser som kommer opp.

 

 

Jeg tror det er ganske vanlig at en del eldre blir mer ukritiske med årene, og at dårlige egenskaper kan komme enda tydeligere frem. Mitt poeng er allikevel at det ikke er et en-til-en forhold mellom det at moren din sier uvennlige ting og det at hun overhodet ikke verdsetter deg. Dessverre er det heller ikke uvanlig at den datteren som hjelper mest til, ikke er det som mest åpenbart verdsettes i en setting med flere tilstede. 

Jeg ser at mange anbefaler deg å trekke deg vekk fra din mor. Det kan du selvfølgelig godt gjøre. Men du kan også velge å fortsette som før, ut i fra en logikk at du tar det ansvaret du tenker er rimelig at en voksen datter tar - og at du viser din mor en omsorg -  som ikke er basert på hva hun har gjort mot deg, men basert på hvem du ønsker å være som person. 

Din mor kan ikke gjøre deg mindre verdt enn du er. Hun kan snakke til deg på måter som ikke viser at hun er glad i deg, men hun kan ikke gjøre deg mindre verdt å elske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, frosken skrev:

Jeg ser at mange anbefaler deg å trekke deg vekk fra din mor. Det kan du selvfølgelig godt gjøre. Men du kan også velge å fortsette som før, ut i fra en logikk at du tar det ansvaret du tenker er rimelig at en voksen datter tar - og at du viser din mor en omsorg -  som ikke er basert på hva hun har gjort mot deg, men basert på hvem du ønsker å være som person. 

Skjønner at jeg er en uansvarlig og og forferdelig person. Skal avstå fra å kommentere mere i andres tråder. Blir bare feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mëmëso skrev:

Skjønner at jeg er en uansvarlig og og forferdelig person. Skal avstå fra å kommentere mere i andres tråder. Blir bare feil. 

Du kan selvfølgelig velge å bruke min kommentar som grunnlag for en slik reaksjon, men du kan også la det være. Jeg har ikke sagt noe om deg overhodet, jeg kan kun spilt inn en alternativ tenkemåte til Emilie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har ikke sagt noe om deg overhodet, jeg kan kun spilt inn en alternativ tenkemåte til Emilie. 

Ser det, men det gjør ikke mindre rett. Har uansett tenkt på å l være å kommentere lengde, er jo ikke sånn at jeg får noe ut av å komme med dårlige utsagn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mëmëso skrev:

Ser det, men det gjør ikke mindre rett. Har uansett tenkt på å l være å kommentere lengde, er jo ikke sånn at jeg får noe ut av å komme med dårlige utsagn. 

Nå overreagerer du ❤️ 

Les svarene med andre briller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Jeg tror det er ganske vanlig at en del eldre blir mer ukritiske med årene, og at dårlige egenskaper kan komme enda tydeligere frem. Mitt poeng er allikevel at det ikke er et en-til-en forhold mellom det at moren din sier uvennlige ting og det at hun overhodet ikke verdsetter deg. Dessverre er det heller ikke uvanlig at den datteren som hjelper mest til, ikke er det som mest åpenbart verdsettes i en setting med flere tilstede. 

Jeg ser at mange anbefaler deg å trekke deg vekk fra din mor. Det kan du selvfølgelig godt gjøre. Men du kan også velge å fortsette som før, ut i fra en logikk at du tar det ansvaret du tenker er rimelig at en voksen datter tar - og at du viser din mor en omsorg -  som ikke er basert på hva hun har gjort mot deg, men basert på hvem du ønsker å være som person. 

Din mor kan ikke gjøre deg mindre verdt enn du er. Hun kan snakke til deg på måter som ikke viser at hun er glad i deg, men hun kan ikke gjøre deg mindre verdt å elske. 

Tusen takk frosken, du har helt rett igjen.

Føler meg bedre i dag og har vel landet på noe av det du skrev. Det er ikke helt meg det å bare trekke seg bort. Det vil ikke gjøre meg noe bedre på sikt, heller dårligere.  Men jeg kommer nok til å sette mer grenser, jeg kan ikke finne meg i alt heller. Og jeg bør også bli flinkere til å la ting gå inn det ene øret og ut det andre, det er uansett ingenting å gjøre. Utfordringen er at det er så mange følelser som velter opp i meg der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mëmëso skrev:

Skjønner at jeg er en uansvarlig og og forferdelig person. Skal avstå fra å kommentere mere i andres tråder. Blir bare feil. 

Jeg setter pris på dine og alle andres svar. Når jeg får flere innspill så kan det også bli lettere for meg hva jeg bør gjøre videre. Jeg skal kunne leve med mine valg også, derfor er det viktig for meg og ikke gjøre noe overilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg skal kunne leve med mine valg også, derfor er det viktig for meg og ikke gjøre noe overilt.

Ja, nettopp.

Jeg dreit meg ut. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mëmëso skrev:

Ja, nettopp.

Jeg dreit meg ut. Beklager. 

Skjønner at jeg skrev utydelig, mente jo at det var bra at flere skrev forskjellige ting. Ingenting å beklage og du dreit deg ikke ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...