Gå til innhold

Hvor mye tjener du i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mange som svarer i denne tråden som har liten inntekt.  Er det representativt for dol, eller kun fordi de få som svarer tjener lite?  Selv har jeg ikke tenkt å si hva jeg tjener, men jeg har grei lønn.

Anonymkode: 3ba29...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som svarer i denne tråden som har liten inntekt.  Er det representativt for dol, eller kun fordi de få som svarer tjener lite?

Dette er et helseforumet hvor mange har dårlig helse, og tjener/jobber lite eller går på trygd. De som tjener godt vil vel ikke brife seg.

Anonymkode: 768bf...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 4.43, AnonymBruker skrev:

17 pluss begynt forskudd alderspensjon.Regner ikke å bli så " utgammel" at det gjør noe. Har  kuttet ut alle dyre effekter såsom TV og radio blir det neste avhengig av hvordan den utvikler seg.Alt koster i dag og alt er i endring. Har ennå 2 boligabonnementer men vet ikke hvor mye jeg i grunnen trenger disse men det er jo en form for " organisering" og pålitelig informasjonskilde. Prøver også å kutte ned på matbudsjett så godt som mulig og det blir færre og færre handleturen i butikken. Klær handler jeg når jeg en sjelden gang er i storbyen. Unntatt sokker og slikt da. De får man jo nå i kolonialen også.Prøver å ikke bruke data etter månedens datamengde er brukt opp. Bare rådyre bits and bites. Husker i ungdommen hvor vanskelig det var ofte med telefonregningen og dette med data kan lett bli det samme. Prisene øker  ofte når tjenster er etablert i markedet. Veldig spent på hvordan månedens strømregning blir. Det har vært mye kaldt vær.

Men veldig glad vi har et økonomisk sikkerhetsnett som vi har i vårt samfunn. Håper bare pensjonen forblir trrygg om ikke annet. Ingen øndker å miste sjølråderetten.Det har ikke alltid vært slik.😊

Anonymkode: f3957...cc4

Jet forstår ikke hva du mener.  Ser ingen sammenheng.  Hva mener du med to boligabonnementer som er organisering og pålitelig informasjonskilde?

Anonymkode: 3ba29...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endt opp med lav inntekt gjennom livet av flere årsaker og omstendigheter føler jeg. Vanskelig å peke på en årsak. Kanskje jeg har vært for hjemmekjær. En skikkelig " hjemmets apostel". Men problemer med helse har mye vært en rød tråd i mitt fall. Men mange skjebner er mye værre. Helt unge mennesker rives bort så altfor tidlig til stor sorg og uerstattelig rom å fylle. Familie står hjelpeløse tilbake. Hvordan er det med dere. Føler dere uretten har rammet dere hårdt?

Anonymkode: f3957...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg tror situasjonen er veldig forskjellig for folk flest og alt er jo i endring hele tiden. Så det er vanskelig å si hva fremtiden vil bringe synes jeg. Prøver bare å tilpasse forbruket bedre men ser ting på litt lenger sikt. Man må ofte ta tinn litt om litt. Slik jeg tenker er at alt trenger man ikke av rare greier. Men jeg er om ikke så lenge de magiske 65 +.år og snart hel pensjon.

Anonymkode: f3957...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat hva min fremtidige pensjon vil utgjøre i kroner og øre når jeg kommer så langt vet jeg ikke ennå. Særlig påplussing ved jobb er neppe mulig tror jeg for mitt tilfelle slik alt er pr. i dag.Jeg tror heller ikke fremdeles  man har rukket å regne på det som nå er av min pensjonsbeholdning som de stipulert i brosjyren dengang jeg var ung. Men hel pensjon betyr jo mye trygghet for egen situasjon og man kan jo allikevel jobbe ved siden om mulig. Så det ser jeg frem til.

Anonymkode: f3957...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange i tråden tjener eller får lite penger inn på kontoen hver måned. Egentlig godt å se at vi er flere som er i samme situasjon. Og det virker til at en del klarer seg bra på et lavt beløp. 

Anonymkode: 00d65...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er når man har venner som vil ha deg med på reise... hva sier man da? For de er det ingen problem men for deg med lav inntekt er det et kjipt problem. Det beste er da å avstå å reise. 

Anonymkode: 00d65...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat hva min fremtidige pensjon vil utgjøre i kroner og øre når jeg kommer så langt vet jeg ikke ennå. Særlig påplussing ved jobb er neppe mulig tror jeg for mitt tilfelle slik alt er pr. i dag.Jeg tror heller ikke fremdeles  man har rukket å regne på det som nå er av min pensjonsbeholdning som de stipulert i brosjyren dengang jeg var ung. Men hel pensjon betyr jo mye trygghet for egen situasjon og man kan jo allikevel jobbe ved siden om mulig. Så det ser jeg frem til.

Anonymkode: f3957...cc4

Jeg har ikke regnet ut min pensjon. Regner med den er ganske lav..... 

Anonymkode: 00d65...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk bare også på dem som kanskje starter nytt ekteskap eller samboerskap med nye barnekull i moden alder. Gjelder ikke for meg personlig ,men for mange blir det jo aktuelt i livet. Min mormor fikk yngstemann som 55 åring der nord. Da er det selvsagt godt med en god pensjon for de som har. Alt er ikke bare nei for alle i dag tror jeg også. Kan bli mange tvistemål om pensjonen. Det har jo vært enkelte allerede.

Anonymkode: f3957...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Najs pensjonskaluklator på Min side kan gi svar. Men ikke ennå for oss med en fot i gammel og en i ny pensjonsordning.

Anonymkode: f3957...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk bare også på dem som kanskje starter nytt ekteskap eller samboerskap med nye barnekull i moden alder. Gjelder ikke for meg personlig ,men for mange blir det jo aktuelt i livet. Min mormor fikk yngstemann som 55 åring der nord. Da er det selvsagt godt med en god pensjon for de som har. Alt er ikke bare nei for alle i dag tror jeg også. Kan bli mange tvistemål om pensjonen. Det har jo vært enkelte allerede.

Anonymkode: f3957...cc4

Det går seg nok til.

Anonymkode: 582c3...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er når man har venner som vil ha deg med på reise... hva sier man da? For de er det ingen problem men for deg med lav inntekt er det et kjipt problem. Det beste er da å avstå å reise. 

Anonymkode: 00d65...ef8

Da sier man at man ikke har anledning.

Anonymkode: 582c3...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier man at man ikke har anledning.

Anonymkode: 582c3...d38

Alt koster i dag og det svir for fler enn disse tror jeg. Jeg har valgt bort TV sjøl ,selv om man lærer enormt mye av TV. 

Anonymkode: f3957...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt koster i dag og det svir for fler enn disse tror jeg. Jeg har valgt bort TV sjøl ,selv om man lærer enormt mye av TV. 

Anonymkode: f3957...cc4

Jeg tror jeg heller hadde valgt bort sigarettene. Blir masse å spare der, mye mye mer enn tv lisensen.

Anonymkode: 582c3...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 1.23, AnonymBruker skrev:

Det er mange som svarer i denne tråden som har liten inntekt.  Er det representativt for dol, eller kun fordi de få som svarer tjener lite?  Selv har jeg ikke tenkt å si hva jeg tjener, men jeg har grei lønn.

Anonymkode: 3ba29...07e

Når man svarer som helt anonym bruker kan de da ikke være farlig å oppgi. Det er visst ofte er de med lav inntekt som svarer.

Anonymkode: 4fe57...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man svarer som helt anonym bruker kan de da ikke være farlig å oppgi. Det er visst ofte er de med lav inntekt som svarer.

Anonymkode: 4fe57...cdd

Jeg synes ikke det er relevant for TS å sammenligne seg med min lønn siden jeg har lang utdanning og jobber i en bransje med bra lønninger.

Men siden dere spør: Jeg får utbetalt ca 50 000,-.

På ‎08‎.‎01‎.‎2019 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tjener du i måneden? Er du utdannet? eller ikke? 

Jeg er ikke utdannet annet enn videregående. Jeg har kun en 50 til ca 70 prosent stilling. Jeg tjener ca 16 000 netto utbetalt til 20 000 kroner i måneden. Timelønnen er på litt over 200 kroner timen. 

Anonymkode: 00d65...ef8

Timelønnen din tilsvarer ca 400 000 i året. Det er sikkert en helt OK lønn for en ufaglært (nå kjenner jeg ikke bransjen din). Det er stillingsandelen som gjør at inntekten virkelig blir lav.

Hvis man har flere inntekter i husholdningen, nedbetalt hus, ikke har bil  etc kan man sikkert leve bra på din lønn. Studenter lever bra på lite penger, men bor gjerne i kollektiv uten barn eller bil.

Anonymkode: 38885...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Studenter lever bra på lite penger

Anonymkode: 38885...f02

Nei de lever ikke bra de lever i ekstrem fattigdom gjerne på nudler og jobber 50 timer i uken for å få råd til å variere litt fra bare nudler (30-40 timer skole 10-20 jobb ved siden av per uke..)

Jeg gjentar, studenter lever IKKE bra på lite penger, ihvertfall ikke nå til dags, studielånet er vel på 100'000 sikkert nå, det lever en virkelig ikke bra på, og de som jobber ved siden har altså 50 timers uker, kun for å få råd til ordentlig mat

Studenter lever ikke bra, men de lever på lite penger det stemmer ;) 

Dette til orientering

Anonymkode: e9c7f...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de lever ikke bra de lever i ekstrem fattigdom gjerne på nudler og jobber 50 timer i uken for å få råd til å variere litt fra bare nudler (30-40 timer skole 10-20 jobb ved siden av per uke..)

Jeg gjentar, studenter lever IKKE bra på lite penger, ihvertfall ikke nå til dags, studielånet er vel på 100'000 sikkert nå, det lever en virkelig ikke bra på, og de som jobber ved siden har altså 50 timers uker, kun for å få råd til ordentlig mat

Studenter lever ikke bra, men de lever på lite penger det stemmer ;) 

Dette til orientering

Anonymkode: e9c7f...af3

Ja, jeg husker at enkelte levde kun på ris med ketchup, alltid var blakke, jamret og bar seg.

 

Anonymkode: 38885...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...