Gå til innhold

Eldre fikk servert gårsdagens fiskeboller på julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Send fiskebollene til Stortinget. De trenger slankekost. Og hadde de ikke svindlet så mye med reiseregninger og annet hadde det nok blitt mer penger til mat til de eldre.

Enhetsleder for pleie og omsorg i Andøy kommune, Aud Sellevold, bekrefter overfor VOL at ett av kommunens kjøkken serverte fiskeboller som julemiddag. Det andre serverte julemat.

Fiskebollene hadde blitt servert på bo- og behandlingssenteret dagen før, og ble kjørt ut dagen etter til de hjemmeboende som får middag.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RxMjoa/eldre-fikk-servert-gaarsdagens-fiskeboller-paa-julaften

Anonymkode: 105e7...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Politikerene bare åler seg unna alt ja. Så viktig som ordentlig mat er for kanskje alvorlig syke mennesker. Det eneste lille lyspunkt i en ofte forferdelig tilværelse. Dette er ikke o.k synes jeg. Enkelte politikere og andre ansvarlige  som kan være vidne til slikt må det være noe alvorlig i veien med synes jeg. Men det er jo egentlig ingenting nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er middag som ble kjørt ut på dagtid den 24. Mange eldre spiser middag i 13-14 tiden. Håper og tror de aller fleste av disse hadde avtalt ekstra julemiddag med familie på kvelden. 

Anonymkode: d28e6...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Bare rart at idet man trer over terskelen til en institusjon pulveriseres alle demokratiske rettigheter. Selv medisinsk oppfølging er jo ofte så aldeles fraværende. Bare rart at beboere ikke kan aktiviseres mer i valg av mat og kanskje underholdningstilbud som filmfremvisning eller annet. Ganske enkelt å spørre om hvem som er tilstede av beboerne til enhver tid ville jeg anta. Enkelte må det være noe alvorlig i veien med tror jeg som kan stå bak noe slikt. Vi burde alle legge oss paddeflat for at sånt kan skje. Spesielt politikere. Vi betaler jo meget i skatt og har alltid gjort det. Hvor har disse menneskene fått sin utdanning fra. Hvordan har ansettelsen skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ingen er uten feil og mangler. Det er ikke hva jeg mener. Men vi er så mange nå som snart bare ikke orker mer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Politikere flest burde " rydde i sitt eget" føler jeg og ikke dytte ansvar og problemer med formler og likninger som ikke lar seg løse over på sakesløse mennesker. Enkelte driver bare vanvidd spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Det der er svært uverdig behandling! Jeg vet ikke om jeg skal grine eller banne når jeg leser slikt. Men jeg synes ikke vi har et samfunn der de eldre får den respekten de vitterlig fortjener. Skikkelig mat er et minimumskrav spør du meg. Det er mange som strever med å få i seg skikkelig med næring. Pent tilberedt, innbydende mat med kvalitetsråvarer er kjempeviktig selv om man er 97 år og dement. Hadde jeg fått servert fiskeboller til jul, ville jeg ikke la det gå upåaktet hen. Julemat er faktisk ikke så voldsomt dyrt.  Men de eldres stemme er ofte for svak. Tidvis får jeg dessverre et inntrykk av at noen synes det er helt greit å spille på det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så få lyspunkter i tilværelsen for så mange tror jeg bare. Sånn er det bare virket det som.

Anonymkode: 5f1d9...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55
17 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Det der er svært uverdig behandling! Jeg vet ikke om jeg skal grine eller banne når jeg leser slikt. Men jeg synes ikke vi har et samfunn der de eldre får den respekten de vitterlig fortjener. Skikkelig mat er et minimumskrav spør du meg. Det er mange som strever med å få i seg skikkelig med næring. Pent tilberedt, innbydende mat med kvalitetsråvarer er kjempeviktig selv om man er 97 år og dement. Hadde jeg fått servert fiskeboller til jul, ville jeg ikke la det gå upåaktet hen. Julemat er faktisk ikke så voldsomt dyrt.  Men de eldres stemme er ofte for svak. Tidvis får jeg dessverre et inntrykk av at noen synes det er helt greit å spille på det.  

Hva kan det skyldes at Norge sånn helt plutselig har fått så dårlig råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er middag som ble kjørt ut på dagtid den 24. Mange eldre spiser middag i 13-14 tiden. Håper og tror de aller fleste av disse hadde avtalt ekstra julemiddag med familie på kvelden. 

De ansvarlige påstår at det var en glipp.

Det var ikke dagens meny, det gjaldt fire av ca. 100 som får tilkjørt varm mat. De andre 96 fikk julemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Hva kan det skyldes at Norge sånn helt plutselig har fått så dårlig råd? 

Vi har aldri hatt bedre råd. Problemet er sløsing med penger, og at folk forventer for mye av det offentlige.

Anonymkode: 036a0...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte drar bare visa om etikk og måtehold litt for ofte synes jeg. Men jeg er ikke imot av og til å sette foten ned. Når det trengs. Noe som er lederansvar. Men det er jo et gammalt ord som handler om å spare på 10 øringen og la krona rulle. Vi har alle vårt å tenke på spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Folk har det så forskjellig tror jeg bare også i dag. Jeg hørte at dette gjaldt hjemmeboende i en melding på radio i går kveld men allikevel.

Jeg føler selv jeg har så lite å bidra med om dagen at jeg bare tar en lang  Pause fra DOL sine sider. I fremtida blir det kanskje karantene hvis folk eventuelt flytter andre steder på nett. Det er så mye vanskelig i dag føler jeg.  Ikke bare det tekniske.  God bedring til dere alle med hva dere sliter med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, laban skrev:

De ansvarlige påstår at det var en glipp.

Det var ikke dagens meny, det gjaldt fire av ca. 100 som får tilkjørt varm mat. De andre 96 fikk julemat.

Akkurat, sånn å forstå. Vi har det godt her i Norge mener jeg, i noen land får eldre ingen mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...