Gå til innhold

Kan du løse gåten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fant "en" løsning, den mest åpenbare (elementære...), men vet ikke om jeg har funnet "riktig" løsning da, trolig må jeg lete lenger etter den "riktige" løsningen, med mindre de leter etter en "amatør", hvem vet? Eller aknskje de har 1 åpenbar og 1 skjult løsning?

`Har du løst den`?

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok tror det er mer noe sånn jeg har sett før, da har jeg nok ikke riktig løsning nei, men basert på tidligere tilsvarende greier på "interwebben" så vet jeg nok hva de sikter til og som en må gjøre (men det er masse arbeid da... lol)

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gir opp, dette er nermeste jeg kom, det er østlandsk-dialekt  å bruke "a" slik, og det "rimer" som passer i "trenden" ellers, er ikke 100% sikker på at det var dette de ville frem til men nermeste jeg kom i farta,  dette var det som lignet mest av det jeg så. Mulig spoiler i spoiler, trykk på egen risiko.....

1337 = LEET resten er store bokstaver så du får 15 boskatver (om en dropper første førstebokstav, omrokerer de 15 så får en f.eks dette:

 TWEET LURTE A' HIT

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

14 bokstaver mener jeg, hmm mistenker at jeg feilet er kanskje ikke smart nok for PST 😛  Får se når fasiten kommer

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir opp, dette er nermeste jeg kom, det er østlandsk-dialekt  å bruke "a" slik, og det "rimer" som passer i "trenden" ellers, er ikke 100% sikker på at det var dette de ville frem til men nermeste jeg kom i farta,  dette var det som lignet mest av det jeg så. Mulig spoiler i spoiler, trykk på egen risiko.....

 

  Vis skjult innhold

 

1337 = LEET resten er store bokstaver så du får 15 boskatver (om en dropper første førstebokstav, omrokerer de 15 så får en f.eks dette:

 TWEET LURTE A' HIT

 

 

Anonymkode: d18a4...4b6

Fordi det er Magda baklengs hvis du vrir og snur og vender på bokstava.

Anonymkode: c56c0...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er Magda baklengs hvis du vrir og snur og vender på bokstava.

Anonymkode: c56c0...646

Tror ikke jeg helt forstår hva du sikter til her, kunne du utdype litt.

Jeg ser at W kan være M opp ned og da får jeg nye muligheter for ord, men ellers ser jeg ikke at mange bokstaver kan endres ved vri og snu og vending? 

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg helt forstår hva du sikter til her, kunne du utdype litt.

Jeg ser at W kan være M opp ned og da får jeg nye muligheter for ord, men ellers ser jeg ikke at mange bokstaver kan endres ved vri og snu og vending? 

Anonymkode: d18a4...4b6

Det var bare en referanse til et tv-program... 🤣

Anonymkode: c56c0...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare en referanse til et tv-program... 🤣

Anonymkode: c56c0...646

Ok jeg er nok for ung antar jeg 😛 Hvilket TV program var det du tenkte på (med Magda) og når gikk det på tv?

Eneste magda referanse jeg kommer på er denne sangen, men det er vel noe annet regner jeg med 😛 

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje svaret er et slikt skriveprogram som retter opp feilstaviner og slikt. Slik som ofte ordblinde bruker. Både Erna og kong Olav er /var jo ordblinde . Kanskje de er svaret.

Anonymkode: c9340...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok jeg er nok for ung antar jeg 😛 Hvilket TV program var det du tenkte på (med Magda) og når gikk det på tv?

Eneste magda referanse jeg kommer på er denne sangen, men det er vel noe annet regner jeg med 😛 

 

  Vis skjult innhold

 

 

 

Anonymkode: d18a4...4b6

Hei!

Tror ikke du er for ung 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle gjerne søkt men avstandene er store og busskommunikasjonen ikke lenger så lett for oss som ikke bestiller på nett og kjører bil og alt er ikke så lett for det er så mye nytt. Det er også det at helsa ikke er god nok for noe så krevende og man vet hva man har men ikke hva man får. Politiet har strenge krav naturlig nok.

Leste i avisen om en gangbru som ikke var ønsket for publikum . Lurer på hvordan det gikk. Også den Berg saken som det har vært om i media. Jeg snes å huske rå media  at han har vært i liknendesak for flere år siden. Slik som jeg blander historiene så ville neppe jeg være aktuell sansynlig. Veldig underlig alt sammen. Det må være en helt spesiell virksomhet og ikke helt til å stole på.

Anonymkode: c9340...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

ok ^_^

Ser fra twitter svar fra andre at det er mer komplisert enn jeg håpte (skjulte spor i internett trafikken og gudene vet det orker ikke jeg drive på med), men TS du får ha lykke til :ph34r:

Stolt av forslaget mitt uansett jeg, selv om det var feil ;) 

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Ja løsningen din er feil, men løsningen er enklere enn man tror.

 

Anonymkode: 25f7b...347

Ok så den nå, vel første steg, vet ikke hva som er etter med riktig "order" men det er vel lett å finne ut ;)

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Ja løsningen din er feil, men løsningen er enklere enn man tror.

 

Anonymkode: 25f7b...347

ok fant en ting i blått ting i et bilde på en webside ;) 

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Ja løsningen din er feil, men løsningen er enklere enn man tror.

 

Anonymkode: 25f7b...347

kom til neste steg nå hvor en trenger passord for å komme inn ;) 

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ga opp på script delen (leste html teksten) ser at alt står der i klartekst og en bare må få kjørt det men kan ikke noe syntaks og slikt og orker ikke lære meg scripting bare for dette men det er sikkert veldig rett frem for de som kan slikt :)  

Anonymkode: d18a4...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

kom til neste steg nå hvor en trenger passord for å komme inn ;) 

Anonymkode: d18a4...4b6

🙂

Anonymkode: 25f7b...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...