Gå til innhold

Ville du jobbet gratis for en bedrift i opplæringsfasen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte melding å skrev at jeg håpet på at Nav ga lønn under opplæringen. Jeg er ikke særlig innstillt på å få opplæring i en bedrift på noe som jeg faktisk har jobbet med i 18 år, og så bli brukt som gratis arbeidskraft og kastet ut etterpå. Nei det er uaktuellt. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilbud via NAV om å få opplæring i en bedrift. De sier samtidig at jeg må jobbe gratis for arbeidsgiver i opplæringsfasen, men at det er muligheter for at de ansetter meg om de er fornøyd. Jeg er litt usikker på tiltaket, men jeg er også desperat nok.... 

Anonymkode: 676d5...ebd

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på... Jeg må ærlig talt si at det frister ikke å jobbe gratis i det hele tatt. 

Anonymkode: 676d5...ebd

 

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes ikke det der høres greit ut. Jeg blir skeptisk. Du er i 40-årene, har lang arbeidserfaring allerede, trenger ekstrajobb pga dårlig økonomi, så skal du jobbe gratis ? 

Nei, da hadde jeg nok heller brukt tiden jeg har til overs ved å prøve å gjøre alt jeg kan selv for å skaffe jobb. 

Hvilken type jobb har du i dag ?

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte melding å skrev at jeg håpet på at Nav ga lønn under opplæringen. Jeg er ikke særlig innstillt på å få opplæring i en bedrift på noe som jeg faktisk har jobbet med i 18 år, og så bli brukt som gratis arbeidskraft og kastet ut etterpå. Nei det er uaktuellt. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Litt avhengig av hvor lenge det er snakk om å jobbe gratis, tenker jeg at TS ikke har råd til å si nei. TS har forsøkt å søke stillinger på vanlig måte i lang tid uten hell - på tide å tenke nytt.

Selv med lang erfaring innen en bransje, er det alltid noe en må lære seg et nytt sted, enten det er snakk om nye typer produkter, nye datasystemer eller annet. Enten dette tiltaket fører til fast jobb eller ikke, vil det gi verdifull erfaring og kanskje en ting til å legge til på CV'n.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, Xtra skrev:

 

 

 

Litt avhengig av hvor lenge det er snakk om å jobbe gratis, tenker jeg at TS ikke har råd til å si nei. TS har forsøkt å søke stillinger på vanlig måte i lang tid uten hell - på tide å tenke nytt.

Selv med lang erfaring innen en bransje, er det alltid noe en må lære seg et nytt sted, enten det er snakk om nye typer produkter, nye datasystemer eller annet. Enten dette tiltaket fører til fast jobb eller ikke, vil det gi verdifull erfaring og kanskje en ting til å legge til på CV'n.

 

Etter å ha tenkt meg litt om, så er jeg enig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Xtra skrev:

Litt avhengig av hvor lenge det er snakk om å jobbe gratis,...

Ja, jeg synes det er helt avgjørende hva slags betingelser det er snakk om. Jeg synes ikke det går an å legge fram et slikt tilbud (til en som ikke er ung eller mangler arbeidserfaring eller har vært utenfor arbeidslivet en stund) uten å opplyse om varighet og hvordan det skal foregå rent praktisk.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg ingen penger fra nav for å gjøre dette så vil jeg ikke gjøre det. Jeg har en jobb med inntekt. Jeg må bli helt arbeidsledig før jeg vil gå med på noe slikt. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Men du må vel ha fått informasjon om hvor lenge denne prøveperioden er og om du har rett på noe stønad av NAV `?????

Syntes helle greia høres lite troverdig ut.

Anonymkode: 4fc2d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilbud via NAV om å få opplæring i en bedrift. De sier samtidig at jeg må jobbe gratis for arbeidsgiver i opplæringsfasen, men at det er muligheter for at de ansetter meg om de er fornøyd. Jeg er litt usikker på tiltaket, men jeg er også desperat nok.... 

Anonymkode: 676d5...ebd

Er det lov i forhold til arbeidsmiljøloven å jobbe gratis i en opplæringsperiode på ubestemt tid?

Anonymkode: 1f7f4...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Ja, jeg synes det er helt avgjørende hva slags betingelser det er snakk om. Jeg synes ikke det går an å legge fram et slikt tilbud (til en som ikke er ung eller mangler arbeidserfaring eller har vært utenfor arbeidslivet en stund) uten å opplyse om varighet og hvordan det skal foregå rent praktisk.   

Jeg er enig med deg. Mener at jeg burde fått bedre informasjon om hva det går i. Jeg kan spørre. Men nå har jeg skrevet at jeg håper at det er mulig at nav kan betale i opplæringsfasen dersom det blir aktuelt. Jeg er ikke desperat etter jobb enda fordi jeg har en jobb som jeg kan leve av selv om jeg kunne tenke meg en litt bedre inntekt. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du må vel ha fått informasjon om hvor lenge denne prøveperioden er og om du har rett på noe stønad av NAV `?????

Syntes helle greia høres lite troverdig ut.

Anonymkode: 4fc2d...9b9

Jeg håper på at de gir mer info om dette. Jeg har spurt på melding. Uansett er tilbudet en fin mulighet for folk som ønsker å få praksis med mulighet til ansettelse.  Dersom jeg hadde vært helt arbeidsledig så ville jeg ha tatt imot tilbudet uten å nøle. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Ja, jeg synes det er helt avgjørende hva slags betingelser det er snakk om. Jeg synes ikke det går an å legge fram et slikt tilbud (til en som ikke er ung eller mangler arbeidserfaring eller har vært utenfor arbeidslivet en stund) uten å opplyse om varighet og hvordan det skal foregå rent praktisk.   

Jeg har bedre erfaring enn de fleste innenfor servitøryrke med mine 18 år i bransjen så det er litt rart å få opplæring i noe som jeg har god erfaring innen. Men hvis målet er å ansette meg så er det greit. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at de gir mer info om dette. Jeg har spurt på melding. Uansett er tilbudet en fin mulighet for folk som ønsker å få praksis med mulighet til ansettelse.  Dersom jeg hadde vært helt arbeidsledig så ville jeg ha tatt imot tilbudet uten å nøle. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Var det bare et generelt svar du fikk, eller var det snakk om en spesifikk stilling?

Anonymkode: 4fc2d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, kupton skrev:

Ja, det ville jeg ha gjort (arbeidet gratis). Fikk ikke betaling for å gå på universitetet heller.

Fikk ny beskjed om at jeg vil få penger for det av nav om jeg jobber. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det bare et generelt svar du fikk, eller var det snakk om en spesifikk stilling?

Anonymkode: 4fc2d...9b9

Det er snakk om en jobb i et servitøryrke hvor de behøver ganske mange ansatte og har mye utskifting. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ny beskjed om at jeg vil få penger for det av nav om jeg jobber. 

Anonymkode: 676d5...ebd

Men det blir noe annet enn å jobbe gratis.

Anonymkode: 4fc2d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...