Gå til innhold

Grønn utflod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært plaget med tjukk grønn/gul og hvit utflod med klumper i. Lukter litt surt, men ikke noe voldsomt. Det klør litt i blant. Tidligere vært plaget med mye soppinfeksjoner og urinveisinfeksjoner, men dette er litt annerledes. Testet meg for kjønnssykdommer flere ganger (kun de vanligste tror jeg?), men alt har vært negativt hver gang. Kjæresten min merker ofte at han blir sår og får vondt på penis etter sex (bedre så fort han har dusjet). Det ødelegger så klart på sexlivet vårt.

Utenom dette har jeg ikke vondt under samleie, ikke vondt ved urinering eller noe slikt. Legen min har sendt henvisning til gynekolog, men jeg har ikke hørt noe ennå. Kan det rett og slett bare være en infeksjon i underlivet? 

Hilsen jente på 20. 

Anonymkode: 7c4bc...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Utflod som lukter surt er helt normalt. Surheten skyldes den normal flora med melkesyrebakterier som beskytter miljøet i skjeden mot andre bakterier. Hvit utflod med klumper og samtidig kløe tyder på sopp. Hvis du har hatt mye urinveisinfeksjon og fått antibiotikum, så øker det risiko for sopp. Sopp er ikke en seksuelt overførbar tilstand, men partner kan også ha sopp. I påvente av time hos gynekolog, kan dere begge ta en soppkur (stikkpille til deg og krem til dere begge) og se om det hjelper.

Det lyder ikke som infeksjon. De vanligste infeksjoner som kan gi utflod er: sopp, trichomonas (sjelden i dag), klamyida (som du er testet for ?), gonore (som er meget sjelden). Tilstanden bakteriell vaginose (BV) med unormal sammensetting av bakterier i skjeden er lite sannsynlig i og med at det lukter surt. Ved BV er det fiskelukt av utfloden.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er lenge siden jeg har tatt antibiotika mot urinveisinfeksjon nå, prøver å holde det i sjakk med bruk av bla blomstermedisin som har god virkning. Gir sopp grønn utflod? Og kan det gjøre at kjæresten min får vondt på penis under samleie? (Skjer omtrent hver gang). Den ene gangen fikk han så vondt at han ikke klarte det i det hele tatt. Han har ikke opplevd noe lignende før. 

 

Jeg har også vært livredd for å få HIV (selvom jeg skjønner at det er en veldig liten sjanse, og jeg har kun hatt to partnere), og legen min ville rett og slett ikke la meg ta testen siden det var så liten sjanse. Dette er vel egentlig tilgjengelig for alle uansett? Fikk beskjed om at jeg heller kunne få en samtale med han om jeg virkelig var redd..

Anonymkode: 7c4bc...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var skrivefeil: Hvit utflod med klumper og samtidig kløe tyder på sopp.

Det kan være din partner også har sopp uten å være smittet av deg.

Hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at jeg har grønn/gul utflod betyr ikke nødvendigvis at det er superfarlig? Han begynte å merke det ca et par uker etter vi begynte å ha samleie :) 

Anonymkode: 7c4bc...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...