Gå til innhold
AnonymBruker

Kan man plutselig bli allergisk mot et medikament?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har en moderat bruk av Ibuprofen, tar 600mg et par ganger i uka pga hodepine (som har blitt godt utredet). Har brukt Ibux i vekslende mengde over flere år, da Paracet ikke har noen smertestillende effekt hos meg. 

Mamma er allergisk mot Ibuprofen. Hun fikk en tablett da hun var barn og fikk en ganske kraftig allergisk reaksjon veldig raskt etter inntak. Hun må derfor unngå alle NSAIDs resten av livet. 

Jeg er så redd for å plutselig få anafylaktisk sjokk av Ibux. De siste gangene jeg har tatt det, så har jeg merket en veldig mild kløe utpå halsen (ingen utslett). Blir ikke hoven eller noe. Jeg er usikker på om kløen kommer av medikamentet, eller om det er angsten min for en allergisk reaksjon som gjør at jeg innbiller meg at jeg klør. 

Magen min tåler Ibux godt, men jeg vet at man etter lengre tids bruk kan utvikle magesår, så jeg er oppmerksom på det. 

Kan jeg, etter alle disse årene, plutselig få en slik kraftig allergisk reaksjon av Ibux? I så fall, hvor vanlig er det? 

Burde jeg slutte med Ibux pga den milde kløen jeg har merket? 

Finnes det i så fall all andre medisiner jeg kan få mot hodepine, utenom NSAIDs og Paracetamol? 

Jeg takler andre smerter i kroppen veldig bra uten medisiner og har en relativt høy smertetoleranse generelt. Men hodepine klarer jeg bare ikke, den er så altoppslukende at jeg uten smertelindring ikke fungerer. 

Anonymkode: 5426c...25b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her