Gå til innhold

Fattigdomsgrensen i Norge.. og skille i befolkningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg synes den viktigste "moralen" her er at denne type forbrukslån burde vært forbudt. 

De 2000 i måneden utgjør en stor forskjell for TS, og er en helt urimelig avkastning på beløpet som er lånt ut. De som driver med forbrulslån er moralsk sett hårfint bedre enn crack-langere. De kan ikke bare skylde på kunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg synes den viktigste "moralen" her er at denne type forbrukslån burde vært forbudt. 

De 2000 i måneden utgjør en stor forskjell for TS, og er en helt urimelig avkastning på beløpet som er lånt ut. De som driver med forbrulslån er moralsk sett hårfint bedre enn crack-langere. De kan ikke bare skylde på kunden. 

Enig i at denne typen forbrukslån burde være forbudt. Det var altfor lett å ta det pga noen dyre regninger hos tannlege osv. Og så satt jeg plutselig i det og igjen med en rente som var mye tyngre å bære enn jeg trodde. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg synes den viktigste "moralen" her er at denne type forbrukslån burde vært forbudt. 

De 2000 i måneden utgjør en stor forskjell for TS, og er en helt urimelig avkastning på beløpet som er lånt ut. De som driver med forbrulslån er moralsk sett hårfint bedre enn crack-langere. De kan ikke bare skylde på kunden. 

De er haier.  

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at denne typen forbrukslån burde være forbudt. Det var altfor lett å ta det pga noen dyre regninger hos tannlege osv. Og så satt jeg plutselig i det og igjen med en rente som var mye tyngre å bære enn jeg trodde. 

Anonymkode: 25876...19c

Men hvorfor skulle du ha fått betalt tannlege uten forbrukslån?

Anonymkode: f231a...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du har det trangt. Og at du er fortvilet over ikke å få hodet over vannet. Inntekten din er altfor liten for 2 personer, så det er nok ekstremt viktig at den andre personen får en eller annen form for inntekt, om det så måtte være sosialstønad (jeg har ikke greie på dette). Hvis det er helt uaktuelt å flytte, slik at husleia blir lavere, MÅ du få noen ekstrainntekter - for jeg kan ikke se at du kan spare enda mer enn det du gjør.

Hva med å tilby vaskehjelp?

Har du kommet noe lenger når det gjelder vikarbyrå?

Hva med å kontakte sykehjem og høre om du kan være tilkallingsvakt der?

Du jobber mye om kveldene - kan du kontakte barneskoler i nærheten, og høre om de trenger folk på SFO?

Når du får hodet over vannet, er det ekstremt viktig å legge av litt penger hver måned (forstår at du ikke kan det nå altså), slik at du har penger til tannlege eller andre uforutsette utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg forstår veldig godt at du har det trangt. Og at du er fortvilet over ikke å få hodet over vannet. Inntekten din er altfor liten for 2 personer, så det er nok ekstremt viktig at den andre personen får en eller annen form for inntekt, om det så måtte være sosialstønad (jeg har ikke greie på dette). Hvis det er helt uaktuelt å flytte, slik at husleia blir lavere, MÅ du få noen ekstrainntekter - for jeg kan ikke se at du kan spare enda mer enn det du gjør.

Hva med å tilby vaskehjelp?

Har du kommet noe lenger når det gjelder vikarbyrå?

Hva med å kontakte sykehjem og høre om du kan være tilkallingsvakt der?

Du jobber mye om kveldene - kan du kontakte barneskoler i nærheten, og høre om de trenger folk på SFO?

Når du får hodet over vannet, er det ekstremt viktig å legge av litt penger hver måned (forstår at du ikke kan det nå altså), slik at du har penger til tannlege eller andre uforutsette utgifter.

Jeg har hørt og sjekket overalt, men nei kun avslag å få. Men jeg sender inn en haug med søknader hver dag. Jeg kommer også til å ta på nytt kontakt med NAV. De tenkte å sette meg i praksis, men har ikke hørt mer fra det. Jeg kommer til å be om praksis om noe som jeg aldri har jobbet med før, for jeg tror det er på tide å få praksis i noe nytt. Mulig lettere å få jobb i annet yrke. 

 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg forstår veldig godt at du har det trangt. Og at du er fortvilet over ikke å få hodet over vannet. Inntekten din er altfor liten for 2 personer, så det er nok ekstremt viktig at den andre personen får en eller annen form for inntekt, om det så måtte være sosialstønad (jeg har ikke greie på dette). Hvis det er helt uaktuelt å flytte, slik at husleia blir lavere, MÅ du få noen ekstrainntekter - for jeg kan ikke se at du kan spare enda mer enn det du gjør.

Hva med å tilby vaskehjelp?

Har du kommet noe lenger når det gjelder vikarbyrå?

Hva med å kontakte sykehjem og høre om du kan være tilkallingsvakt der?

Du jobber mye om kveldene - kan du kontakte barneskoler i nærheten, og høre om de trenger folk på SFO?

Når du får hodet over vannet, er det ekstremt viktig å legge av litt penger hver måned (forstår at du ikke kan det nå altså), slik at du har penger til tannlege eller andre uforutsette utgifter.

Er enig i at det er ikke mye å få til med den inntekten som jeg har nå. Det er sikkert noe jeg kan spare på, men kun en tannlegetime knekker hele budsjettet mitt og da ligger jeg langt etter med en gang. Så det skal ikke mye til før det knekkes. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt og sjekket overalt, men nei kun avslag å få. Men jeg sender inn en haug med søknader hver dag. Jeg kommer også til å ta på nytt kontakt med NAV. De tenkte å sette meg i praksis, men har ikke hørt mer fra det. Jeg kommer til å be om praksis om noe som jeg aldri har jobbet med før, for jeg tror det er på tide å få praksis i noe nytt. Mulig lettere å få jobb i annet yrke. 

 

Anonymkode: 25876...19c

Du må troppe opp personlig og spør etter daglig leder eller personalansvarlig. Ikke bare sende søknader. Vis deg frem! Fortell dem at du er arbeidsom og arbeidsvillig og vant til ukurante arbeidstider, at du tåler gåing og ståing og stress og kan service! Fremhev den lange erfaringen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt og sjekket overalt, men nei kun avslag å få. Men jeg sender inn en haug med søknader hver dag. Jeg kommer også til å ta på nytt kontakt med NAV. De tenkte å sette meg i praksis, men har ikke hørt mer fra det. Jeg kommer til å be om praksis om noe som jeg aldri har jobbet med før, for jeg tror det er på tide å få praksis i noe nytt. Mulig lettere å få jobb i annet yrke. 

 

Anonymkode: 25876...19c

Hei!

Er du flink å finne kule ting på nett? Har du god estetisk sans?

Du kan sende meg en pm om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har under 294 k brutto. Som ufør. Fattig vil jeg ikke kalle meg. Men jeg har ikke forsørgeransvar eller dyre lån..

 

Det er en skam at det ble så vanskelig å få bostøtte. Det hadde TS fortjent.

Anonymkode: 9d8fb...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har under 294 k brutto. Som ufør. Fattig vil jeg ikke kalle meg. Men jeg har ikke forsørgeransvar eller dyre lån..

 

Det er en skam at det ble så vanskelig å få bostøtte. Det hadde TS fortjent.

Anonymkode: 9d8fb...422

Det er det som er tøfft. Det blir lettere når tenåringen blir selvstendig og klarer seg selv. Men jeg tror at vi sløser unødvendig på noe. Blir lett slik når vi er to. Noe kan vi skjerpe oss med. Jeg samhandler for mye også.  Det som er kjipt med forbrukslån er at jeg bruker mer enn jeg har penger til pga renten er så høy. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det som er tøfft. Det blir lettere når tenåringen blir selvstendig og klarer seg selv. Men jeg tror at vi sløser unødvendig på noe. Blir lett slik når vi er to. Noe kan vi skjerpe oss med. Jeg samhandler for mye også.  Det som er kjipt med forbrukslån er at jeg bruker mer enn jeg har penger til pga renten er så høy. 

Anonymkode: 25876...19c

Småhandler ... Ikke samhandler. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Er du flink å finne kule ting på nett? Har du god estetisk sans?

Du kan sende meg en pm om du vil.

Mulig jeg kan tjene penger på noe på nettet ? 

Jeg håpet på at nav hjalp meg bedre med situasjonen. De pratet om mulig praksisplass og at jeg ble ført opp på listen til et firma og at de kontaktet meg muligens. Men har ikke hørt noe...  Men samtidig var praksisen litt feil for jeg har god praksis innen det samme... 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...