Gå til innhold

Nyresvikt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Kan xeplion ha gjort noe med nyrene mine? Har så ofte vondt nederst i ryggen, det er vel der nyrene er? Hvordan ellers vil jeg merke det om det er noe galt med nyrene? Er så redd det er noe galt med kroppen min nå, bør vel gå til lege. Er så mye plaget med kroppen,tror jeg har kreft også. Forbereder meg på å dø,da tror jeg jeg fremkaller døden. 

Er ikke så redd for å dø lenger. Trodde jo jeg var forgiftet en dag og da tenkte jeg "Dør jeg så dør jeg". 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg bestiller time hos lege og sier jeg vil ha en helsesjekk,de kan vel se alt på blodprøver i dag? Skulle tatt celleprøve og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrene sitter ikke nederst i ryggen. De sitter rett nedenfor eller bak ribbena. Hadde du hatt nyresvikt, hadde du ikke klart å holde på hverken mat eller drikke. Det gjorde ihvertfall ikke jeg da nyrene mine streiket. Du hadde vært dødsdårlig dersom nyrene dine hadde sviktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Trine skrev:

Nyrene sitter ikke nederst i ryggen. De sitter rett nedenfor eller bak ribbena. Hadde du hatt nyresvikt, hadde du ikke klart å holde på hverken mat eller drikke. Det gjorde ihvertfall ikke jeg da nyrene mine streiket. Du hadde vært dødsdårlig dersom nyrene dine hadde sviktet.

Ok. Jeg ser for meg det verste, men takk for svar. Holder jo på mat og drikke,er ikke dødsdårlig heller...bare dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg ser for meg det verste, men takk for svar. Holder jo på mat og drikke,er ikke dødsdårlig heller...bare dårlig. 

Da kan jeg garantere deg at du ikke har nyresvikt :) Har du trent i det siste da? Mener jeg leste noe om at du ikke hadde orket det, men kan hende jeg husker feil. Hvis du har vært mer passiv, er nok det årsaken til ryggsmertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trine skrev:

Da kan jeg garantere deg at du ikke har nyresvikt :) Har du trent i det siste da? Mener jeg leste noe om at du ikke hadde orket det, men kan hende jeg husker feil. Hvis du har vært mer passiv, er nok det årsaken til ryggsmertene.

Men har hatt vondt nederst i ryggen lenge,derfor lurte jeg på om det var pga xeplion. Jeg var å trente på onsdag,men legger fredagene på is da jeg sover dårlig om nettene. Sover heller da utover formiddagen. Fikk skryt sist jeg trente, hun sa jeg gjorde en øvelse mye lettere enn første gang jeg gjorde den. Ser ikke det selv, bare føler det blir tyngre og tyngre. 

Men takk for at du garanterer at jeg ikke har det. det er betryggende. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du hatt nyresvikt ville du vært dødssyk. 

Tror ikke du trenger bekymre deg. Når du klarer å sitte her på DOL har du garantert ikke nyresvikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillegutt_80 skrev:

Hadde du hatt nyresvikt ville du vært dødssyk. 

Tror ikke du trenger bekymre deg. Når du klarer å sitte her på DOL har du garantert ikke nyresvikt. 

Ok, det er da godt å vite ❤️ 

Men det kan jo være mye annet som feiler meg, må gå til lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok, det er da godt å vite ❤️ 

Men det kan jo være mye annet som feiler meg, må gå til lege. 

Jeg tror de fleste mennesker ville kjenne et eller annet, og kanskje begynne å innbille seg at "noe må være galt" hvis de leser om en sykdom og kjenner godt nok etter e.l.

Men er du så syk at du trenger legehjelp, da må du selvfølgelig dra til legen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men har hatt vondt nederst i ryggen lenge,derfor lurte jeg på om det var pga xeplion. Jeg var å trente på onsdag,men legger fredagene på is da jeg sover dårlig om nettene. Sover heller da utover formiddagen. Fikk skryt sist jeg trente, hun sa jeg gjorde en øvelse mye lettere enn første gang jeg gjorde den. Ser ikke det selv, bare føler det blir tyngre og tyngre. 

Men takk for at du garanterer at jeg ikke har det. det er betryggende. ❤️ 

Men du hadde jo vondt i ryggen før du begynte på xeplion også, så det er nok ikke årsaken. Der kan du se, selv om du ikke merker det selv, er treningen nyttig for deg :) Jeg gjør noen styrkeøvelser hjemme. Syns ikke jeg klarer de lettere nå enn da jeg begynte. Ofte syns jeg de er tyngre nå. Men så hender det jeg merker at andre ting plutselig er litt lettere enn jeg mener å huske at de var før. Så da har helt sikkert treninga hjulpet. Og jeg merker det ihvertfall på nakken og skuldrene. Så lenge jeg trener og tøyer, klarer jeg unngå å bli altfor stiv i musklene. Jeg er ikke bra, men jeg kjenner at det hjelper å gjøre øvelsene. Du får prøve å la deg motivere av at andre ser fremgang hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillegutt_80 skrev:

Jeg tror de fleste mennesker ville kjenne et eller annet, og kanskje begynne å innbille seg at "noe må være galt" hvis de leser om en sykdom og kjenner godt nok etter e.l.

Men er du så syk at du trenger legehjelp, da må du selvfølgelig dra til legen. 

 

Jeg leser ikke om sykdommer, bare tror jeg har alt mulig. Men pleier å tro jeg er dødssyk når jeg er litt dårlig psykisk, ror det henger sammen. Jeg sa jo til psykiateren sist at jeg trodde det var noe fysisk galt med meg, da spurte han om jeg hadde vært til lege. Får ta en tur til legen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Men du hadde jo vondt i ryggen før du begynte på xeplion også, så det er nok ikke årsaken. Der kan du se, selv om du ikke merker det selv, er treningen nyttig for deg :) Jeg gjør noen styrkeøvelser hjemme. Syns ikke jeg klarer de lettere nå enn da jeg begynte. Ofte syns jeg de er tyngre nå. Men så hender det jeg merker at andre ting plutselig er litt lettere enn jeg mener å huske at de var før. Så da har helt sikkert treninga hjulpet. Og jeg merker det ihvertfall på nakken og skuldrene. Så lenge jeg trener og tøyer, klarer jeg unngå å bli altfor stiv i musklene. Jeg er ikke bra, men jeg kjenner at det hjelper å gjøre øvelsene. Du får prøve å la deg motivere av at andre ser fremgang hos deg.

Ok. Hadde jeg vondt der før xeplion og? Det kan ikke jeg huske. Bare skal til psykiater snart, han kommer vel til å anbefale trevicta da. Men sykepleieren kriver jo at jeg ikke er psykotisk, forstår aldri det at de har så ulike meninger. Litt lik meg du da som ikke ser fremgang :) Ja får høre på dem som ser det- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg leser ikke om sykdommer, bare tror jeg har alt mulig. Men pleier å tro jeg er dødssyk når jeg er litt dårlig psykisk, ror det henger sammen. Jeg sa jo til psykiateren sist at jeg trodde det var noe fysisk galt med meg, da spurte han om jeg hadde vært til lege. Får ta en tur til legen da. 

Ja, det henger nok sikkert litt sammen. 

Har hatt det sånn selv engang. Nå sikter jeg ikke til deg, men Hvis man bare overbeviser seg selv sterkt nok om at du har en sykdom, vil du til slutt begynne å tro det selv. 

For alt jeg vet kan det være at du trenger å dra til legen, og da må du gjøre det. Men som du egentlig hinter litt til selv, så kan det også være at det er psyken som spiller deg et puss

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hadde jeg vondt der før xeplion og? Det kan ikke jeg huske. Bare skal til psykiater snart, han kommer vel til å anbefale trevicta da. Men sykepleieren kriver jo at jeg ikke er psykotisk, forstår aldri det at de har så ulike meninger. Litt lik meg du da som ikke ser fremgang :) Ja får høre på dem som ser det- 

Jepp, du har hatt vondt i flere år.
Haha, ja, jeg er ikke særlig god til å se fremgang hos meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillegutt_80 skrev:

Ja, det henger nok sikkert litt sammen. 

Har hatt det sånn selv engang. Nå sikter jeg ikke til deg, men Hvis man bare overbeviser seg selv sterkt nok om at du har en sykdom, vil du til slutt begynne å tro det selv. 

For alt jeg vet kan det være at du trenger å dra til legen, og da må du gjøre det. Men som du egentlig hinter litt til selv, så kan det også være at det er psyken som spiller et puss med deg.

Ja det kan være psyken, men det er viktig å tenke på at man kan bli fysisk syk selv om man har psykiske utfordringer. Og det er lenge siden jeg har vært til lege nå,føler meg ofte fysisk syk og veldig sliten. En venninne ble kreftoperert nylig, da var legen veldig opptatt av psyken hennes. Men kreft har ikke noe med psyken å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Jepp, du har hatt vondt i flere år.
Haha, ja, jeg er ikke særlig god til å se fremgang hos meg selv.

Ja har vel det, det ligger i slekta å ha vondt overalt. Nei ikke lett å se fremgang hos seg selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan være psyken, men det er viktig å tenke på at man kan bli fysisk syk selv om man har psykiske utfordringer. Og det er lenge siden jeg har vært til lege nå,føler meg ofte fysisk syk og veldig sliten. En venninne ble kreftoperert nylig, da var legen veldig opptatt av psyken hennes. Men kreft har ikke noe med psyken å gjøre. 

Jeg er ikke lege, så ikke ta alt jeg skriver for god fisk. Får inntrykk av at du bruker en del tid på DOL (jeg gjør også det :). Tror du det kan påvirke deg, at du leser om alle slags mulige sykdommer og lidelser her inne og deretter (litt underbevisst) begynner å kjenne etter selv? 

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillegutt_80 skrev:

Jeg er ikke lege, så ikke ta alt jeg skriver for god fisk. Får inntrykk av at du bruker en del tid på DOL (jeg gjør også det :). Tror du det kan påvirke deg, at du leser om alle slags mulige sykdommer og lidelser her inne og deretter (litt underbevisst) begynner å kjenne etter selv? 

Godt mulig dol påvirker meg til å tenke på sykdommer. Hadde jo mareritt om at jeg ble tvangsinnlagt og tvangsmedisinert,heldigvis stemte ikke det med virkeligheten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Godt mulig dol påvirker meg til å tenke på sykdommer. Hadde jo mareritt om at jeg ble tvangsinnlagt og tvangsmedisinert,heldigvis stemte ikke det med virkeligheten :) 

Det var nå godt :)

Men jeg vet litt om dette. For noen år siden satt jeg å leste en del inne på Lommlegen. Til slutt var jeg 110% overbevist om at jeg hadde HIV. Så jeg gikk å testet meg, ikke 1 gang, men 2-3 ganger fordi jeg klarte ikke overbevise meg selv om at jeg ikke hadde det selv om den første prøven var negativ. Så når man sliter psykisk kan det være greit å beskytte seg selv litt, hvis du vet hva som trigger sykdoms-angsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...