Gå til innhold

Nyresvikt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, lillegutt_80 skrev:

Det var nå godt :)

Men jeg vet litt om dette. For noen år siden satt jeg å leste en del inne på Lommlegen. Til slutt var jeg 110% overbevist om at jeg hadde HIV. Så jeg gikk å testet meg, ikke 1 gang, men 2-3 ganger fordi jeg klarte ikke overbevise meg selv om at jeg ikke hadde det selv om den første prøven var negativ. Så når man sliter psykisk kan det være greit å beskytte seg selv litt, hvis du vet hva som trigger sykdoms-angsten :)

Ja jeg vet. Har opp gjennom årene alltid trodd jeg var dødssyk og gått til lege, de har aldri funnet noen dødelige sykdommer. Men jeg tror det fordet,det er noe mine barn har arvet. De tror ofte de er dødssyke,tror det ligger i slekta på en måte. Det som trigger meg mest er når andre tror de er dødssyke, så jeg blir ganske påvirket av mine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vet. Har opp gjennom årene alltid trodd jeg var dødssyk og gått til lege, de har aldri funnet noen dødelige sykdommer. Men jeg tror det fordet,det er noe mine barn har arvet. De tror ofte de er dødssyke,tror det ligger i slekta på en måte. Det som trigger meg mest er når andre tror de er dødssyke, så jeg blir ganske påvirket av mine barn. 

Skjønner at det da sikkert er litt vanskelig ja. 

Men når du går til lege og legene ikke finner noe, da må du prøve å slå deg til ro med det. Hvis ikke blir det vanskelig. Legen kjenner deg sikkert ganske godt etter hvert, og stoler du ikke på h*n, hvem skal du da stole på

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lillegutt_80 skrev:

Skjønner at det da sikkert er litt vanskelig ja. 

Men når du går til lege og legene ikke finner noe, da må du prøve å slå deg til ro med det. Hvis ikke blir det vanskelig. Legen kjenner deg sikkert ganske godt etter hvert, og stoler du ikke på h*n, hvem skal du da stole på

Skal prøve å høre på legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er bare redd tankene mine. 

Jeg vet hva du mener. 

Bare vær sterk og kjemp imot, du klarer det. Prøv å ta kontroll over tankene slik at de ikke får plage deg lenger. Lett for meg å sitte å si dette som plages av akkurat det samme, men har du noen du kan prate med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Trine skrev:

Da kan jeg garantere deg at du ikke har nyresvikt :) Har du trent i det siste da? Mener jeg leste noe om at du ikke hadde orket det, men kan hende jeg husker feil. Hvis du har vært mer passiv, er nok det årsaken til ryggsmertene.

Trådstarter har neppe nyresvikt, men du kan ikke garantere folk at de ikke har kronisk nyresvikt, da man kan ha svært få symptomer til tross for at nyrene fungerer svært dårlig. Til og med noen av de som har så ødelagte nyrer at de går fast i dialyse, sier at de føler seg helt friske. Se https://nhi.no/sykdommer/nyrerurinveier/kronisk-nyresykdom/kronisk-nyresvikt/

Anonymkode: 297be...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lillegutt_80 skrev:

Jeg vet hva du mener. 

Bare vær sterk og kjemp imot, du klarer det. Prøv å ta kontroll over tankene slik at de ikke får plage deg lenger. Lett for meg å sitte å si dette som plages av akkurat det samme, men har du noen du kan prate med? 

Har jo sykepleieren å prate med og sender meldinger, tror det jeg tenker blir sant jeg. Jeg er jo helt koko så jeg vet ikke, føler meg til tider veldig forvirret,Det ser ikke sykepleieren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har jo sykepleieren å prate med og sender meldinger, tror det jeg tenker blir sant jeg. Jeg er jo helt koko så jeg vet ikke, føler meg til tider veldig forvirret,Det ser ikke sykepleieren. 

Jeg skjønte dette da du svarte i den tråden jeg opprettet om "skremmende tanker" tidligere i uka. Men det er viktig at du kjemper imot de negative og stygge tankene og lar fornuften seire. Du virker såpass oppegående, at det tror jeg du skal klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillegutt_80 skrev:

Jeg skjønte dette da du svarte i den tråden jeg opprettet om "skremmende tanker" tidligere i uka. Men det er viktig at du kjemper imot de negative og stygge tankene og lar fornuften seire. Du virker såpass oppegående, at det tror jeg du skal klare.

Ja håper jeg klarer det nå, men noen ganger tar tankene over og alt blir bare skummelt. Men er glad du skriver jeg virker oppegående og har tro på meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja håper jeg klarer det nå, men noen ganger tar tankene over og alt blir bare skummelt. Men er glad du skriver jeg virker oppegående og har tro på meg :) 

Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter har neppe nyresvikt, men du kan ikke garantere folk at de ikke har kronisk nyresvikt, da man kan ha svært få symptomer til tross for at nyrene fungerer svært dårlig. Til og med noen av de som har så ødelagte nyrer at de går fast i dialyse, sier at de føler seg helt friske. Se https://nhi.no/sykdommer/nyrerurinveier/kronisk-nyresykdom/kronisk-nyresvikt/

Anonymkode: 297be...21e

Leste du den artikkelen du linket til eller? Isåfall vil jeg anbefale deg å lese litt nøyere ;)  Ts lurte ikke på kronisk nyresykdom. Det er først ved grad 4-5 at det kalles nyresvikt, før det heter det kronisk nyresykdom. Ved grad 4-5 er det symptomer. Forøvrig er ingen av de symptomene, vond rygg. Jeg burde sikkert vært mer spesifikk. Den vonde ryggen skyldes ikke nyresvikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Trine skrev:

Leste du den artikkelen du linket til eller? Isåfall vil jeg anbefale deg å lese litt nøyere ;)  Ts lurte ikke på kronisk nyresykdom. Det er først ved grad 4-5 at det kalles nyresvikt, før det heter det kronisk nyresykdom. Ved grad 4-5 er det symptomer. Forøvrig er ingen av de symptomene, vond rygg. Jeg burde sikkert vært mer spesifikk. Den vonde ryggen skyldes ikke nyresvikt!

Så da kan det være noe med nyrene likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så da kan det være noe med nyrene likevel?

Symptomer ved akutt nyresvikt: 

Tisser mye sjeldnere enn vanlig, ekstrem tørste, svimmelhet, kortpusthet når du legger deg ned, økt hjertefrekvens, . anfall av kortpusthet om natten. 

Smerter nederst i ryggen er ikke et symptom på akutt nyresvikt. 

https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/alle-brosjyrer/akutt-nyreskade-akutt-nyresvikt

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillegutt_80 skrev:

Symptomer ved akutt nyresvikt: 

Tisser mye sjeldnere enn vanlig, ekstrem tørste, svimmelhet, kortpusthet når du legger deg ned, økt hjertefrekvens, . anfall av kortpusthet om natten. 

Smerter nederst i ryggen er ikke et symptom på akutt nyresvikt. 

https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/alle-brosjyrer/akutt-nyreskade-akutt-nyresvikt

Ok. Ikke nyresvikt men det finnes jo nyresykdommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ikke nyresvikt men det finnes jo nyresykdommer? 

Basert på hva du beskrev tidligere, tviler jeg på at du har det. Men for å få et sikkert svar må du til legen

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillegutt_80 skrev:

Basert på hva du beskrev tidligere, tviler jeg på at du har det. Men for å få et sikkert svar må du til legen

Ok. Jeg skal gå til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så da kan det være noe med nyrene likevel?

Trine kan sikkert gi deg et bedre svar enn meg. Hun virker å ha bedre peiling på området enn meg. 

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillegutt_80 skrev:

Trine kan sikkert gi deg et bedre svar enn meg. Hun virker å ha bedre peiling på området enn meg. 

Okay. Har ikke så mye peiling jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Så da kan det være noe med nyrene likevel?

Du har ikke symptomer som gjør det nærliggende å tro at du har nyresykdom. Hvis det er lenge siden du har vært hos fastlegen, så kan du be om en time for å utelukke sykdom. Stort sett hver gang du tar blodprøver, så sjekkes det at nyrene dine fungerer. 

Smerter nederst i ryggen kommer ofte fra litt ømme ryggmuskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...