Gå til innhold

Nytt kjøkken?


frosken

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skifte ut kjøkkenet mitt (har kombinert stue og kjøkken) - og lurer på hvilke erfaringer dere andre har med ulike leverandører? 

Det er ikke noe stort kjøkken. En L - 120 x 320 - (+ hjørne 60X60). 

Hvor mye må man budsjettere med?

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe hvitevarene fra kjøkkenleverandøren? Har fått et tilbud, hvor jeg ser at hvitevarene er overpriset og så gitt rabatt på...

Også er det dette med leverandører! Er IKEA-kjøkken godt montert like bra som kjøkken fra Strai og lignende?

Takknemlig for andres erfaringer!

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg vurderer å skifte ut kjøkkenet mitt (har kombinert stue og kjøkken) - og lurer på hvilke erfaringer dere andre har med ulike leverandører? 

Det er ikke noe stort kjøkken. En L - 120 x 320 - (+ hjørne 60X60). 

Hvor mye må man budsjettere med?

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe hvitevarene fra kjøkkenleverandøren? Har fått et tilbud, hvor jeg ser at hvitevarene er overpriset og så gitt rabatt på...

Også er det dette med leverandører! Er IKEA-kjøkken godt montert like bra som kjøkken fra Strai og lignende?

Takknemlig for andres erfaringer!

En i nær familie har IKEA kjøkken med hvitevarer. Kjøkkenet er praktisk, men ukurante mål så det er vanskelig å kombinere med andre løsninger hvis en skulle ha lyst til/trenge det. Hvitevarene er nok ikke av beste kvalitet. Ovnen har begynt å bråke og oppvaskmaskinen tuller litt innimellom.  Kjøleskapet er vanskelig å regulere gradene på. Dette er 3 år gammelt så dette kan nok ha blitt forbedret nå.

Er ikke imponert over IKEA's kjøkken. Da kjøkkenet kom, manglet det noen dører. Det tok laang tid før dette var i orden, vi snakker over et år med masse purringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, frosken skrev:

Jeg vurderer å skifte ut kjøkkenet mitt (har kombinert stue og kjøkken) - og lurer på hvilke erfaringer dere andre har med ulike leverandører? 

Det er ikke noe stort kjøkken. En L - 120 x 320 - (+ hjørne 60X60). 

Hvor mye må man budsjettere med?

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe hvitevarene fra kjøkkenleverandøren? Har fått et tilbud, hvor jeg ser at hvitevarene er overpriset og så gitt rabatt på...

Også er det dette med leverandører! Er IKEA-kjøkken godt montert like bra som kjøkken fra Strai og lignende?

Takknemlig for andres erfaringer!

Vi kjøpte fra knaphus kjøkkensenter og de var kjappe med å montere,det er inkludert hvitevarer. Måtte ha rørlegger og elektriker, det kom på 145000 kroner. Oppvaskmaskinen sine fjeringer har røket og nå er det noe tull med komfyren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, frosken skrev:

Jeg vurderer å skifte ut kjøkkenet mitt (har kombinert stue og kjøkken) - og lurer på hvilke erfaringer dere andre har med ulike leverandører? 

Det er ikke noe stort kjøkken. En L - 120 x 320 - (+ hjørne 60X60). 

Hvor mye må man budsjettere med?

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe hvitevarene fra kjøkkenleverandøren? Har fått et tilbud, hvor jeg ser at hvitevarene er overpriset og så gitt rabatt på...

Også er det dette med leverandører! Er IKEA-kjøkken godt montert like bra som kjøkken fra Strai og lignende?

Takknemlig for andres erfaringer!

Har ikke tips til leverandører, bare minner deg om å være veldig nøye med planleggingen av kjøkkenet. Vi fikk helt nytt kjøkken for 10 år siden, brukte mye tid (og hjelp) til dette, og jeg er like fornøyd i dag. Husk å tenke arbeidslinjer. Blant annet kan jeg rydde ut av oppvaskmaskinen uten å ta et skritt ved rydding av alle tingene vi bruker til daglig.  Men mulig du har litt begrenset handlingsfrihet når kjøkkenet er lite og i en L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Har ikke tips til leverandører, bare minner deg om å være veldig nøye med planleggingen av kjøkkenet. Vi fikk helt nytt kjøkken for 10 år siden, brukte mye tid (og hjelp) til dette, og jeg er like fornøyd i dag. Husk å tenke arbeidslinjer. Blant annet kan jeg rydde ut av oppvaskmaskinen uten å ta et skritt ved rydding av alle tingene vi bruker til daglig.  Men mulig du har litt begrenset handlingsfrihet når kjøkkenet er lite og i en L.

Fikk dere hjelp av kjøkkenleverandørene eller betalte dere for en uavhengig rådgiver?

Det er nettopp primært løsningene på det eksisterende kjøkkenet som får meg til å vurdere nytt:-(  Men kan hende det kan "flekkes på". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vi kjøpte fra knaphus kjøkkensenter og de var kjappe med å montere,det er inkludert hvitevarer. Måtte ha rørlegger og elektriker, det kom på 145000 kroner. Oppvaskmaskinen sine fjeringer har røket og nå er det noe tull med komfyren. 

Det var dyrt, synes jeg. Hvor lenge siden er det at dere kjøpte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, emilie321 skrev:

En i nær familie har IKEA kjøkken med hvitevarer. Kjøkkenet er praktisk, men ukurante mål så det er vanskelig å kombinere med andre løsninger hvis en skulle ha lyst til/trenge det. Hvitevarene er nok ikke av beste kvalitet. Ovnen har begynt å bråke og oppvaskmaskinen tuller litt innimellom.  Kjøleskapet er vanskelig å regulere gradene på. Dette er 3 år gammelt så dette kan nok ha blitt forbedret nå.

Er ikke imponert over IKEA's kjøkken. Da kjøkkenet kom, manglet det noen dører. Det tok laang tid før dette var i orden, vi snakker over et år med masse purringer.

 

Sukk! Jeg håper liksom at noen skal overbevise meg om at ikea sine kjøkkener har super kvalitet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Fikk dere hjelp av kjøkkenleverandørene eller betalte dere for en uavhengig rådgiver?

Det er nettopp primært løsningene på det eksisterende kjøkkenet som får meg til å vurdere nytt:-(  Men kan hende det kan "flekkes på". 

Vi fikk veldig god hjelp av kjøkkenleverandør, men valgte et relativt dyrt kjøkken, og de har dyktige rådgivere på dette. Tviler på at man får samme hjelp hos IKEA eller andre rimelige leverandører. I tillegg sparret vi litt med arkitektvenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det var dyrt, synes jeg. Hvor lenge siden er det at dere kjøpte det?

Det er litt over seks år siden. Ja det var dyrt,men de satt det jo opp fort + at vi måtte ha rørlegger og elektriker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Det var dyrt, synes jeg. Hvor lenge siden er det at dere kjøpte det?

145.000 for komplett kjøkken inkludert hvitevarer dyrt!? Oi. Jeg synes det hørtes for billig ut :P 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Vi fikk veldig god hjelp av kjøkkenleverandør, men valgte et relativt dyrt kjøkken, og de har dyktige rådgivere på dette. Tviler på at man får samme hjelp hos IKEA eller andre rimelige leverandører. I tillegg sparret vi litt med arkitektvenn.

Det paradoksale er at det er et Sigdal kjøkken som er her nå, - og som har elendige løsninger:-(  De skal jo liksom være ganske bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det paradoksale er at det er et Sigdal kjøkken som er her nå, - og som har elendige løsninger:-(  De skal jo liksom være ganske bra. 

Jeg vet av erfaring fra kjente at noen trosser råd fra kjøkkenleverandører - de har et bilde av hvordan de vil ha det. Og angrer kanskje i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville passet på at de du eventuelt kjøper utstyret fra ikke driver med "planned obsolesence", mange produsenter designer produktene til å feile en stund etter garantien løper ut, altså ikke "naturlig" slitasje men bevisst lagt inn i produktene gjennom materialvalg for å maksimere profitt

Jeg kjenner ikke til kjøkkenmarkedet men tviler på at de er skjermet fra denne globale "trenden" som herjer ellers i elektronikk verden, så vær varsom ikke bruk 150'000 på noe dersom det er designet til å feile etter 6 år lizzom det blir for dumt

Lykke til

Anonymkode: f1161...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestilt nytt kjøkken nå og det kommmer på 150 000 uten overskap.  Vi beholder kjøl/frys og kokeplate, men det blir ny stekovn og to små oppvaskmaskiner i steden for den store vi har nå.  Vi har nok litt større kjøkken enn deg og det er en del av stua.

Vi må bytte siden benken er for høy og jeg når knapt opp til overskapene.

Og så kommer prisene på håndverkerne ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Dorthe skrev:

Vi har bestilt nytt kjøkken nå og det kommmer på 150 000 uten overskap.  Vi beholder kjøl/frys og kokeplate, men det blir ny stekovn og to små oppvaskmaskiner i steden for den store vi har nå.  Vi har nok litt større kjøkken enn deg og det er en del av stua.

Vi må bytte siden benken er for høy og jeg når knapt opp til overskapene.

Og så kommer prisene på håndverkerne ved siden av.

Hvor kjøper dere fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, frosken skrev:

Det paradoksale er at det er et Sigdal kjøkken som er her nå, - og som har elendige løsninger:-(  De skal jo liksom være ganske bra. 

Kanskje du kan kontakte Sigdal og høre om noe kam gjøres med kjøkkenet du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Kanskje du kan kontakte Sigdal og høre om noe kam gjøres med kjøkkenet du har.

Har prøvd det, men de var veldig lite interesserte. Kan nok muligens henge sammen med at de synes forrige eier hadde valgt dårlige løsninger;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet noen velger innredning fra IKEA, men oppgraderer hvitevarer fra annen/ekstern leverandør. 

Vi har valgt HTH to ganger og er veldig fornøyd med løsninger, kvalitet og service. Har ellers inntrykk etter siste runde at det er mye de samme løsningene og utseende som tilbys rundt om, selv om nok kvalitet varierer. Epoq (El-kjøp) og Kvik virker til å ha flest misfornøyde kunder når en leser rundt omkring. 

Hvitevarer via kjøkkenleverandører har ofte bedre kvalitet og finesser enn de som selges i vanlige butikker, også innen samme merke. Vi kjøpte hvitevarer fra Kjøkkensenteret Jessheim nå sist. De har godt utvalg, bra service og gode priser. Anbefaler Miele og Siemens spesielt. Jeg hadde valgt å legge litt ekstra i hvitevarer, og heller gått for billigere innredning, eventuelt. Lavest mulig decibel på oppvaskmaskin og kjøleskap samt hurtig oppvarming og pyrolyse på stekeovnen er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, frosken skrev:

Har prøvd det, men de var veldig lite interesserte. Kan nok muligens henge sammen med at de synes forrige eier hadde valgt dårlige løsninger;-)

Kjøkkensenteret her vi bor og vi havnet på et Drømmekjøkken.  Vi fikk veldig god service når det gjaldt løsninger.  Men vi har jo ikke fått satt det opp enda og tenkte vi skulle dra vekk når det ble satt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...