Gå til innhold

Sykepleier som bryr seg


Betti 11

Anbefalte innlegg

Sykepleieren bryr seg og prøver å få meg i aktivitet. Hun sa det er godt for meg men jeg føler alt som et ork. Angsten har blitt verre og jeg er på kanten igjen. Hvordan kan jeg finne ting som gir meg glede når jeg er i det svart hjul? Jeg måtte love å komme på neste time eller hun må ringe legen. Hva gjør legen? Nå er jeg redd å snakke med henne. Blir man innlagt? Jeg har ingen tid for det. Kanskje det er bra men ikke nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Betti 11 skrev:

Sykepleieren bryr seg og prøver å få meg i aktivitet. Hun sa det er godt for meg men jeg føler alt som et ork. Angsten har blitt verre og jeg er på kanten igjen. Hvordan kan jeg finne ting som gir meg glede når jeg er i det svart hjul? Jeg måtte love å komme på neste time eller hun må ringe legen. Hva gjør legen? Nå er jeg redd å snakke med henne. Blir man innlagt? Jeg har ingen tid for det. Kanskje det er bra men ikke nå. 

Du blir ikke innlagt med mindre du ønsker det selv. Alt er et ork her og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Du blir ikke innlagt med mindre du ønsker det selv. Alt er et ork her og. 

Jeg vet ikke hva jeg ønsker. Det er alt for mye nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg tror du blir innlagt, så lenge du ikke vil det selv. Men verden stopper ikke opp selv om du blir innlagt, så tid til det, har du. Hvor mange timer i uka skal du være på praksisplassen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ikke at jeg tror du blir innlagt, så lenge du ikke vil det selv. Men verden stopper ikke opp selv om du blir innlagt, så tid til det, har du. Hvor mange timer i uka skal du være på praksisplassen? 

Jeg gå to halve dager.

Jeg sa til sykepleieren at jeg ikke orker mer. Derfor måtte jeg love å kommer på neste time. Det kan jeg ikke sa jeg. Så måtte jeg love eller hun ringer legen. Jeg har snart en tannoperasjon. Det gå ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg gå to halve dager.

Jeg sa til sykepleieren at jeg ikke orker mer. Derfor måtte jeg love å kommer på neste time. Det kan jeg ikke sa jeg. Så måtte jeg love eller hun ringer legen. Jeg har snart en tannoperasjon. Det gå ikke.

Kanskje det hadde vært nok med et par timer, to dager i uka? Jeg syns det er bra at hun sier hun ringer legen dersom du ikke kommer. Det viser at hun begynner å forstå alvoret i situasjonen. Tannoperasjonen får du tatt uansett, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Trine skrev:

Kanskje det hadde vært nok med et par timer, to dager i uka? Jeg syns det er bra at hun sier hun ringer legen dersom du ikke kommer. Det viser at hun begynner å forstå alvoret i situasjonen. Tannoperasjonen får du tatt uansett, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Nå jeg er innlagt, kan jeg ikke gå til tannoperasjon. Dykepleieren bryr seg og jeg stolte ikke på henne. Så kan man tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
3 timer siden, Betti 11 skrev:

Nå jeg er innlagt, kan jeg ikke gå til tannoperasjon. Dykepleieren bryr seg og jeg stolte ikke på henne. Så kan man tar feil.

Jeg fikk dra til tannlegen da jeg var innlagt, var så manisk at jeg knapt husker jeg var der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betti 11 skrev:

Nå jeg er innlagt, kan jeg ikke gå til tannoperasjon. Dykepleieren bryr seg og jeg stolte ikke på henne. Så kan man tar feil.

Jo, selv de i fengsel får nødvendig tannbehandling. Det er sykepleieren sin jobb å bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎01‎.‎2019 den 15.54, Betti 11 skrev:

Sykepleieren bryr seg og prøver å få meg i aktivitet. Hun sa det er godt for meg men jeg føler alt som et ork. Angsten har blitt verre og jeg er på kanten igjen. Hvordan kan jeg finne ting som gir meg glede når jeg er i det svart hjul? Jeg måtte love å komme på neste time eller hun må ringe legen. Hva gjør legen? Nå er jeg redd å snakke med henne. Blir man innlagt? Jeg har ingen tid for det. Kanskje det er bra men ikke nå. 

Du blir ikke innlagt mot din vilje, og det spørs om du i hele tatt vil bli tilbudt noen innleggelse. Det sykepleieren sier er at hun dersom du uteblir vil ringe til din fastlege, og konsekvensene av det er sannsynligvis kun at fastlegen kontakter deg og tilbyr deg en time. 

Det er ikke uvanlig at pasienter føler og sier at de ikke orker mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg gå to halve dager.

Jeg sa til sykepleieren at jeg ikke orker mer. Derfor måtte jeg love å kommer på neste time. Det kan jeg ikke sa jeg. Så måtte jeg love eller hun ringer legen. Jeg har snart en tannoperasjon. Det gå ikke.

Det er jo fornuftig at du møter til neste time. Du ønsker jo hjelp av sykepleieren, og ingen kan hjelpe deg om du ikke møter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, elina777 skrev:

Jeg fikk dra til tannlegen da jeg var innlagt, var så manisk at jeg knapt husker jeg var der

Bra at du husket ikke det. Ønsker meg det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Jo, selv de i fengsel får nødvendig tannbehandling. Det er sykepleieren sin jobb å bry seg.

Ja det stemmer. Det har jeg glemt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, frosken skrev:

Du blir ikke innlagt mot din vilje, og det spørs om du i hele tatt vil bli tilbudt noen innleggelse. Det sykepleieren sier er at hun dersom du uteblir vil ringe til din fastlege, og konsekvensene av det er sannsynligvis kun at fastlegen kontakter deg og tilbyr deg en time. 

Det er ikke uvanlig at pasienter føler og sier at de ikke orker mer. 

Også med akutt suicidfare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, frosken skrev:

Det er jo fornuftig at du møter til neste time. Du ønsker jo hjelp av sykepleieren, og ingen kan hjelpe deg om du ikke møter. 

Det var veldig vanskelig å takle og jeg vet ikke om jeg holder ut. Jeg er veldig dårlig for tida og da var alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Også med akutt suicidfare?

Det finnes grader av selvmordsfare. Dersom det blir vurdert som at risikoen er svært stor, så kan det hende at de forsøker mer aktivt å få deg i tale. Dersom alle som sier tilsvarende til sine behandlere skulle bli tvangsinnlagt, så må kapasiteten i psykisk helsevern mangedobles. 

Det at du er opptatt av tannlegetimen din, er et godt tegn i forhold til at du fortsatt forsøker å få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Det var veldig vanskelig å takle og jeg vet ikke om jeg holder ut. Jeg er veldig dårlig for tida og da var alt for mye.

Nettopp i en slik fase er det viktig at du bruker den muligheten du har til å snakke med sykepleieren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Det finnes grader av selvmordsfare. Dersom det blir vurdert som at risikoen er svært stor, så kan det hende at de forsøker mer aktivt å få deg i tale. Dersom alle som sier tilsvarende til sine behandlere skulle bli tvangsinnlagt, så må kapasiteten i psykisk helsevern mangedobles. 

Det at du er opptatt av tannlegetimen din, er et godt tegn i forhold til at du fortsatt forsøker å få det bedre. 

Det svinger litt og denne dagen klikket det nesten for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Det svinger litt og denne dagen klikket det nesten for meg.

Godt at det bare var nesten da. Får håpe du får en ok kveld og natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Nettopp i en slik fase er det viktig at du bruker den muligheten du har til å snakke med sykepleieren. 

 

2 minutter siden, frosken skrev:

Nettopp i en slik fase er det viktig at du bruker den muligheten du har til å snakke med sykepleieren. 

Det gjør jeg, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...