Gå til innhold

når alt føles håpløst ut


villakulla

Anbefalte innlegg

Har virkelig tullet det til for meg igjen, nå har det gått ganske bra i ett par år og så bare roter jeg alt til igjen, er bare veldig sliten nå og har klart å havne på akutten 5 ganger på 2 mnd. Gjør så mye dumt når jeg drikker og roter det bare til, alle tunge tanker kommer for fullt når jeg drikker og jeg blir bare suicidal og deprimert.Denne gangen slet jeg veldig med å snakke meg ut fra å havne på psyk, og lovte å dele med psykologen min at jeg hadde havnet inn igjen og at vi skulle kontakte legen angående antabus behandling. så jeg tok mot til meg og sendte psyk vurderingen til min psykolog. Nå prøver hun å få kontakt med meg og jeg holder på å frike helt ut for jeg er så skamfull for dette. hun har bare satt meg opp til time på torsdag.Men tviler på at jeg tør å gå.Og problemet mitt er jo akkurat det:at jeg syns det er så utrolig vanskelig å slutte å drikke,det er liksom min flukt fra alt, selv om det ikke fører noe godt med seg. Tanker som;hva med sommerferien, hva med bursdager, fester som veninner holder osv, blir så vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke drikker osv. og ikke minst:den rusen alkoholen gir meg er bare så god (der og da) men jeg skjønner at jeg må komme meg bort fra den. Hvis noen har tips eller erfaringer med dette så kom gjerne med dem for jeg er veldig rådløs nå, og har allerede begynt på glass nr. 1 ikveld :( trenger ikke negative kommentarer for jeg er virkelig min største kritikker selv og har ikke veldig høye tanker om meg selv for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, villakulla skrev:

Har virkelig tullet det til for meg igjen, nå har det gått ganske bra i ett par år og så bare roter jeg alt til igjen, er bare veldig sliten nå og har klart å havne på akutten 5 ganger på 2 mnd. Gjør så mye dumt når jeg drikker og roter det bare til, alle tunge tanker kommer for fullt når jeg drikker og jeg blir bare suicidal og deprimert.Denne gangen slet jeg veldig med å snakke meg ut fra å havne på psyk, og lovte å dele med psykologen min at jeg hadde havnet inn igjen og at vi skulle kontakte legen angående antabus behandling. så jeg tok mot til meg og sendte psyk vurderingen til min psykolog. Nå prøver hun å få kontakt med meg og jeg holder på å frike helt ut for jeg er så skamfull for dette. hun har bare satt meg opp til time på torsdag.Men tviler på at jeg tør å gå.Og problemet mitt er jo akkurat det:at jeg syns det er så utrolig vanskelig å slutte å drikke,det er liksom min flukt fra alt, selv om det ikke fører noe godt med seg. Tanker som;hva med sommerferien, hva med bursdager, fester som veninner holder osv, blir så vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke drikker osv. og ikke minst:den rusen alkoholen gir meg er bare så god (der og da) men jeg skjønner at jeg må komme meg bort fra den. Hvis noen har tips eller erfaringer med dette så kom gjerne med dem for jeg er veldig rådløs nå, og har allerede begynt på glass nr. 1 ikveld :( trenger ikke negative kommentarer for jeg er virkelig min største kritikker selv og har ikke veldig høye tanker om meg selv for tiden.

I barndommen opplevde jeg mennesker rund meg som drakk og jeg vet at det er vanskelig å slutte. Derfor må du ta imot hjelp. Det er ingenting å skamme seg for så lenge du ønsker å slutte. Det er et godt tegn og du har jo en mulighet å komme i behandling. Når du ikke tør å snakke, skriv det opp. Jeg håper virkelig du gjør noe med det. Faren min gjørde det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Betti 11 skrev:

I barndommen opplevde jeg mennesker rund meg som drakk og jeg vet at det er vanskelig å slutte. Derfor må du ta imot hjelp. Det er ingenting å skamme seg for så lenge du ønsker å slutte. Det er et godt tegn og du har jo en mulighet å komme i behandling. Når du ikke tør å snakke, skriv det opp. Jeg håper virkelig du gjør noe med det. Faren min gjørde det ikke.

ja det er vanskelig og min far er akkurat lik, men han er jo over 70 da, så kanskje jeg har en sjanse, det er bare så vanskelig å ta den  desverre :( takk for svar. jeg sitter faktisk her med papir og penn men får ikke noe ned på papiret, er livredd for å bli tvangsinnlagt hvis jeg ikke møter på torsdag. men det kjenner vel du og til hvis jeg sjønner deg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker jeg også, TS. Burde ikke gjøre det på en tirsdag, men gjør det likevel. 

Anonymkode: e06d8...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, villakulla skrev:

ja det er vanskelig og min far er akkurat lik, men han er jo over 70 da, så kanskje jeg har en sjanse, det er bare så vanskelig å ta den  desverre :( takk for svar. jeg sitter faktisk her med papir og penn men får ikke noe ned på papiret, er livredd for å bli tvangsinnlagt hvis jeg ikke møter på torsdag. men det kjenner vel du og til hvis jeg sjønner deg rett?

Jeg kommer fra utland men jeg tror forsjellen er ikke så stor. Grip denne sjansen. Du har jo litt tid til timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker jeg også, TS. Burde ikke gjøre det på en tirsdag, men gjør det likevel. 

Anonymkode: e06d8...ffe

mandag,tirsdag,onsdag,torsdag,fredag,lørdag og søndag, jeg vet nesten ikke hvilken dag det er men takk for påminnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, villakulla skrev:

Har virkelig tullet det til for meg igjen, nå har det gått ganske bra i ett par år og så bare roter jeg alt til igjen, er bare veldig sliten nå og har klart å havne på akutten 5 ganger på 2 mnd. Gjør så mye dumt når jeg drikker og roter det bare til, alle tunge tanker kommer for fullt når jeg drikker og jeg blir bare suicidal og deprimert.Denne gangen slet jeg veldig med å snakke meg ut fra å havne på psyk, og lovte å dele med psykologen min at jeg hadde havnet inn igjen og at vi skulle kontakte legen angående antabus behandling. så jeg tok mot til meg og sendte psyk vurderingen til min psykolog. Nå prøver hun å få kontakt med meg og jeg holder på å frike helt ut for jeg er så skamfull for dette. hun har bare satt meg opp til time på torsdag.Men tviler på at jeg tør å gå.Og problemet mitt er jo akkurat det:at jeg syns det er så utrolig vanskelig å slutte å drikke,det er liksom min flukt fra alt, selv om det ikke fører noe godt med seg. Tanker som;hva med sommerferien, hva med bursdager, fester som veninner holder osv, blir så vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke drikker osv. og ikke minst:den rusen alkoholen gir meg er bare så god (der og da) men jeg skjønner at jeg må komme meg bort fra den. Hvis noen har tips eller erfaringer med dette så kom gjerne med dem for jeg er veldig rådløs nå, og har allerede begynt på glass nr. 1 ikveld :( trenger ikke negative kommentarer for jeg er virkelig min største kritikker selv og har ikke veldig høye tanker om meg selv for tiden.

Du må gå til psykologtimen på torsdag. Sånn er det - og du vet det. Prøv å stoppe før dette blir enda mer alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir suicidal og deprimert når du drikker, blir det kanskje hyggeligere for alle om du uansett lar vær å drikke i bursdager, ferier og på venninnefester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Du må gå til psykologtimen på torsdag. Sånn er det - og du vet det. Prøv å stoppe før dette blir enda mer alvorlig. 

takk for dine alltid fornuftige svar, men jeg har nå utsatt den til fredag,og håper jeg klarer å få det til. tviler på det for min egenomsorg er på tallet 0 akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mëmëso skrev:

Hvis du blir suicidal og deprimert når du drikker, blir det kanskje hyggeligere for alle om du uansett lar vær å drikke i bursdager, ferier og på venninnefester? 

ja det vet jeg,og det er vel derfor jeg drikker alene så slipper alle andre å se meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, villakulla skrev:

takk for dine alltid fornuftige svar, men jeg har nå utsatt den til fredag,og håper jeg klarer å få det til. tviler på det for min egenomsorg er på tallet 0 akkurat nå!

Jeg får som vanlig lyst til å filleriste deg når du ikke tar bedre vare på deg selv:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg får som vanlig lyst til å filleriste deg når du ikke tar bedre vare på deg selv:-(

takker frosken, og jeg fortjener det så sykt!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, villakulla skrev:

takker frosken, og jeg fortjener det så sykt!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

og akkurat nå: mega angst anfall!!!!!!!!! snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mëmëso skrev:

Skjønner at du har det veldig vondt. Håper det ordner seg og at du får det til. 

takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, villakulla skrev:

og akkurat nå: mega angst anfall!!!!!!!!! snx

en lten oppdatering: av alle mine traumer (hvor min  mor er medskyldig) velger jeg å ringe akkurat henne. og jeg blir jo bare i ett verr humør enn jeg noen gang ha vært,sorry 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, villakulla skrev:

en lten oppdatering: av alle mine traumer (hvor min  mor er medskyldig) velger jeg å ringe akkurat henne. og jeg blir jo bare i ett verr humør enn jeg noen gang ha vært,sorry men jeg tror min mor er en stor trigger

 hun ble selv misbrukt av mannen jeg ble misbrukt av

 å likevel valgte hun å sende meg dit

 sorry for all denn info

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, villakulla skrev:

oki,info om tilstand: klarer ikke mer, 2 flasker, 90 gr tolvon, god natt,og klar for flaske nr 3.

 

men: mitt problem blir å klare å holde meg våken, å ikke drikke mer! å ikke drikke den siste flaska

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...