Gå til innhold

Takler ikke å bli gammel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Det forstår jeg. Familien din er kanskje bekymmret. Jeg håper du trener videre. På lang sikt blir det kanskje bedre med helsen din. Når jeg er avklart med magen skal jeg trene. Jeg håper jeg få hjelp med det. Jeg har legget til fem kilo. Nå begynner jeg å bli redd. 

Nei datteren er ikke bekymret for meg,men mannen sier han er det. Sier jeg puster så tungt nå etter å ha gått i trappene, at det gjorde jeg ikke i sommer når jeg hadde tatt av. Vil jo ned i vekt igjen, det er bare så forbaska vanskelig. Treningen hjelper ikke på det, det har noe med hva jeg putter i munnen. Så du hadde vært å svelgt slangen, det må ha vært ubehagelig. Jeg ville ikke det, men fikk medisin mot plagene jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei datteren er ikke bekymret for meg,men mannen sier han er det. Sier jeg puster så tungt nå etter å ha gått i trappene, at det gjorde jeg ikke i sommer når jeg hadde tatt av. Vil jo ned i vekt igjen, det er bare så forbaska vanskelig. Treningen hjelper ikke på det, det har noe med hva jeg putter i munnen. Så du hadde vært å svelgt slangen, det må ha vært ubehagelig. Jeg ville ikke det, men fikk medisin mot plagene jeg har. 

Jeg var sedert og var ikke redd mer. Fikk ikke alt hva legen sa og hva det feiler meg. Kroppen var utslitt. Sov tre timer etter det. Tannlegen er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg var sedert og var ikke redd mer. Fikk ikke alt hva legen sa og hva det feiler meg. Kroppen var utslitt. Sov tre timer etter det. Tannlegen er verre.

Ok. Bra det da. Ja tannlege er virkelig pyton. Skulle vært der og jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laban skrev:

Jeg er ti år eldre enn deg og heller ikke spesielt begeistret. Jeg hadde ganske dårlig ansiktshud som ung og solte meg derfor mye uten solkrem med filter, fordi det hjalp på kort sikt. Man tenker ikke så langt fram som tenåring, dessuten var det ikke samme bevissthet rundt dette på 70-tallet. Bl.a. av den grunn ser jeg ikke spesielt ung ut i ansiktet nå. Jeg er ikke noe flink til å få nok søvn heller, jeg liker å være sent oppe :( Resten av kroppen er ikke spesielt preget av forfall.

Men jeg har aldri vært regnet som pen, så det er ikke sånn at jeg mister noen viktig verdi. Jeg tror det hjelper å ha sett ordinær ut bestandig. Jeg har mye sterkere følelser for at livet går mot slutten, at vi nå er eldste generasjon i familien og har begynt å gå i begravelser for jevnaldrende, enn for hvordan jeg ser ut. Utseendet har jeg vært nødt til å forsøke å se bort fra, ellers hadde jeg ikke hatt noe liv.

Innvendig stoppet jeg på ca. 35-årsstadiet. Jeg er voksen og ansvarlig, men ikke noen utdatert, sur kjerring. Tror / håper jeg selv.

Det høres banalt ut, men jeg tror løsningen er å fokusere på det man fortsatt kan gjøre og hva som egentlig er viktigst. Jeg er nesten aldri syk, tar ikke en eneste pille og håper jeg har omtrent en tredjedel av livet foran meg fortsatt. Det er altfor lite, men hvis det skal fylles med noe som likner livskvalitet, kan jeg i hvert fall ikke kaste bort tiden med å se meg i speilet.

 

 

 

Hei!

Jeg syns det ser pent ut når man ser naturlig ut. Og da også naturlig ut for sin alder. Ofte ser jeg mennesker som har operert seg, jeg kan se det på mimikk, stivhet i ansiktet, spesielle lepper, vet ikke om du har lagt merke til det...men felles for disse er at til tross for kosmetiske inngrep, så ser de ofte ikke yngre ut med sine inngrep. De har kanskje glattere hud, men alderen sees også på andre måter...vanskelig å forklare.

Min bestefar sa til meg, at kvinner kan ikke jukse på alder, man ser det på halsen, albuene og lårene. 

Jeg tror jeg var ganske pen som ung, får fortsatt høre at jeg er pen, men jeg ser jo alderen, også jeg i ansiktet mitt...

Men jeg tenker da at mens jeg er fokusert på småting jeg ser i speilet, så er ikke andre mennesker det, de legger ikke merke til det. En sa også til meg en dag at jeg har så fine smilerynker:-) Når jeg selv la merke til dem, for smilte da i speilet, visste jo ikke om dem,  så likte jeg dem ikke...men altså når andre liker dem..så viser jo det at andre ikke fokuserer på småting i ansiktene våre, de ser og opplever mer helheten vi er, og det er viktig huske på.

Når jeg tenker på skjønnheten jeg ser i ansiktet til feks min venninne på, ca 73 år, så handler dette om en vitalitet hun utstråler, samt at hun bryr seg akkurat passe om å se ok ut, ikke for mye eller for lite, fremfor alt, se naturlig sunn og frisk ut. Men like mye handler det om hvilken utstråling av vitalitet jeg tror vi har.

Jeg får stadig høre av mine døtre dette, "å mamma, du er så pen" , jeg smiler da og sier takk:-) men jeg tenker jo ikke det selv, for jeg syns jo det er de som er pene, det er noe med den ungdommen i ansiktet jeg savner 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Bra det da. Ja tannlege er virkelig pyton. Skulle vært der og jeg. 

Vent ikke for lenge og spør alltid om bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske at jeg skrev at jeg fikk negative kommentarer?😊. Tvert imot har jeg fått mye oppmerksomhet for å være søt, langt blondt hår og veldig feminin. Derfor blir jeg nok mer bevisst alderens negative påvirkning. Tror uansett at det er mer fokus på kvinners utseende sånn generellt. Kvinners utseende får gjerne et mer maskulint preg og mister det myke , søte og feminine med årene. Derfor eldes ofte menn bedre. 

Anonymkode: 0adb4...2f9

Da er vi enige. Kvinner blir kanskje mer bedømt etter utseendet. 

Har vært gjennom noen nettdebatter om hvem som eldes best, men jeg tror det er uavgjort mellom kjønnene. Menn får ofte ganske synlige endringer som måne og kulemage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Vent ikke for lenge og spør alltid om bedøvelse.

Ja får vel snart bare hoppe i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eksempler på pene damer.

Bilderesultat for ellen

Ellen Degerenes over 60 år tror jeg.

Bilderesultat for gunhild stordalen

Gunnhild Stordalen 40 år.

Jeg syns hun ser både yngre og flottere ut med det korte grå håret hun har etter sykdommen.

Min venninne på 73 år ligner faktisk ganske mye på Ellen Degeneres, også av utstråling, men har helt grått kort hår, som Gunnhild Stordalen.

Så det er nok mer enn rynker som gjør at man ser dårligere ut som gammel, særlig tror jeg om man er sur og misfornøyd, da virker man nok eldre når man får det sinte/misfornøyde, uttrykket/ draget i rynkene i ansiktet.

Generelt er jo mennesker opptatt med andre ting enn utseende likevel, så vil man glemme smilerynker og andre rynker, kan man feks se på seg selv uten briller i speilet, det gjør jeg, da ser jeg ikke lenger bagatellene andre likevel ikke legger merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i kategorien som alltid har fryktet å bli eldre av alle årsaker, også utseendet. Bruker mye penger på sminke, frisør, medisinsk hudpleie osv. Føler jeg nærmer meg punktet hvor alderen har begynt å synes - blir liksom overrasket av det trøtte ansiktet som dukker opp i bilspeilet eller plutselig på jobb. «Hva? Ser jeg sånn ut?» 

Hvis jeg begynner å tenke på hvordan tida går, de som er døde, sykdom, alderdom, tilbake til barndom osv, blir jeg bare trist som f... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Jeg er ti år eldre enn deg og heller ikke spesielt begeistret. Jeg hadde ganske dårlig ansiktshud som ung og solte meg derfor mye uten solkrem med filter, fordi det hjalp på kort sikt. Man tenker ikke så langt fram som tenåring, dessuten var det ikke samme bevissthet rundt dette på 70-tallet. Bl.a. av den grunn ser jeg ikke spesielt ung ut i ansiktet nå. Jeg er ikke noe flink til å få nok søvn heller, jeg liker å være sent oppe :( Resten av kroppen er ikke spesielt preget av forfall.

Men jeg har aldri vært regnet som pen, så det er ikke sånn at jeg mister noen viktig verdi. Jeg tror det hjelper å ha sett ordinær ut bestandig. Jeg har mye sterkere følelser for at livet går mot slutten, at vi nå er eldste generasjon i familien og har begynt å gå i begravelser for jevnaldrende, enn for hvordan jeg ser ut. Utseendet har jeg vært nødt til å forsøke å se bort fra, ellers hadde jeg ikke hatt noe liv.

Innvendig stoppet jeg på ca. 35-årsstadiet. Jeg er voksen og ansvarlig, men ikke noen utdatert, sur kjerring. Tror / håper jeg selv.

Det høres banalt ut, men jeg tror løsningen er å fokusere på det man fortsatt kan gjøre og hva som egentlig er viktigst. Jeg er nesten aldri syk, tar ikke en eneste pille og håper jeg har omtrent en tredjedel av livet foran meg fortsatt. Det er altfor lite, men hvis det skal fylles med noe som likner livskvalitet, kan jeg i hvert fall ikke kaste bort tiden med å se meg i speilet.

 

 

 

Har du prøvd medisinsk hudpleie? En runde m feks ZO kan gjøre underverker for huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke det faktum at utseendet forfaller med alderen. 

Barna mine hadde en skikkelig pen lærerinne i sin tid. Jeg så henne igjen nå for ikke så lenge siden, og fikk jo nærmest sjokk siden hun så så gammel ut. Mange rynker i ansiktet, og den glødende skjønnheten var borte. Hun er nå 52 år.

Jeg er selv i slutten av førtiårene, og får nesten panikk over at jeg også går den veien. Jeg takler det bare ikke! Jeg vil ikke bli gammel! 

Anonymkode: d9389...530

Hei!

Forresten, fin tråd du startet, tydelig et tema som engasjerere alle:-)

Fint dele tanker om sånt som utseende og aldring, særlig i dag, som veldig mye fokus er på utseende, særlig siden bloggere, som ofte lever av sitt utseende, lager en slags viktighet ut av nettopp utseende. Og mye på sosiale medier dessverre også nettopp går på utseende.

Vi vil jo alle se bra ut, det er jo en naturlig drivkraft i et friskt menneske. Av og til tror jeg vi, hver og en av oss, kan få et slags tunnelsyn, miste litt av helheten om hva andre tenker og mener om vårt utseende og det å se godt ut.

Det er ikke bare trøst, eller fine ord, eller dårlige unnskyldninger, når jeg feks mener at å se bra ut, handler om noe annet enn om man har rynker. Jeg opplever at mennesker kan se veldig bra ut med rynker. Det betyr ikke at vi liker rynkene våre noe mer av den grunn, men det kan få oss inn på et annet tankespor, for det er noe helt annet enn rynker som har noe å si for om andre opplever at vi ser pene ut.

Jeg har begynt å få rynker selv, rynker på halsen, rynke mellom øyebrynene, smilerynker og noen grå hår:-)

De som ser disse rynkene, er jeg, et par "venninner" også da..som påpekte det, de tar begge botox, de ser ikke yngre ut enn meg, selv om de er rynkefrie...Jeg blir tatt for yngre enn dem, selv om jeg begynner få litt rynker. De syns jeg burde ta litt botox, da ville jeg i følge dem se 10 år yngre ut. Men det vil jeg ikke. For jeg er den alderen jeg er, og rynkene vil bli flere og jeg må lære meg tåle det.

Det er derfor det er fint ta en diskusjon som du startet, om hvordan man ser bra ut, en diskusjon om rynker og utseende og alder.

Selv misliker jeg endringer, også endringer i ansiktet mitt.

Men jeg har valgt å ta til meg at andre syns jeg er søt, pen og ikke virker til å bry seg om de rynkene som jeg selv kan mislike. Dvs at andre mennesker fester seg ved noe annet, i mitt utseende enn de ting jeg selv ser i speilet.

Og som jeg nevnte i denne tråden, det er mer vår utstråling som virker inn på andre, derfor kan man se virkelig utrolig pen ut, med rynker, mye har med fornøydhet i livet å gjøre, jeg tror da man utstråler en vitalitet, som får selv rynker til å bli uvesentlige for folk flest, når det kommer til om de opplever oss attraktive.

Derfor er det virkelig fint å diskutere dette, det angår så mange, og ja vi kvinner har enda større forventninger ofte knyttet til vårt utseende.

Vi trenger jo ikke være eller bli enige heller, men kanskje kan vi få bedre oversikt og innsikt i hva utseende består i, hva det betyr se pen ut, eller se godt ut, hva vi likt/ulikt legger i dette, og hva vi selv oppfatter ved oss selv, eller hva andre legger merke til når de ser oss.

Så fint tema:-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske at jeg skrev at jeg fikk negative kommentarer?😊. Tvert imot har jeg fått mye oppmerksomhet for å være søt, langt blondt hår og veldig feminin. Derfor blir jeg nok mer bevisst alderens negative påvirkning. Tror uansett at det er mer fokus på kvinners utseende sånn generellt. Kvinners utseende får gjerne et mer maskulint preg og mister det myke , søte og feminine med årene. Derfor eldes ofte menn bedre. 

Anonymkode: 0adb4...2f9

Det siste vet jeg ikke om stemmer helt. Det er veldig individuelt. Mange blir gubber . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør ikke det nei? Det er vel egentlig ikke så mye du skjønner av psykiske plager generelt, eller? 

Jeg ville ikke utbrodere hvor mye dette plager meg, men for meg hører det absolutt innunder dette forumet. Det plager meg såpass at jeg blir veldig engstelig av det, og også litt deprimert. 

Men selvsagt skulle jeg ha skrevet det i hovedinnlegget sånn at du kunne forstå. 

Anonymkode: d9389...530

 

For meg handler det å eldes om livets harde brutalitet og noe de fleste kan få panikk over. Dersom du opplever at du får en depresjon på grunn av at du eldes så er det enklere å forstå linken til psykiatri for min del.

Jeg stilte deg spørsmålet for å forsøke forstå hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Jeg er i kategorien som alltid har fryktet å bli eldre av alle årsaker, også utseendet. Bruker mye penger på sminke, frisør, medisinsk hudpleie osv. Føler jeg nærmer meg punktet hvor alderen har begynt å synes - blir liksom overrasket av det trøtte ansiktet som dukker opp i bilspeilet eller plutselig på jobb. «Hva? Ser jeg sånn ut?» 

Hvis jeg begynner å tenke på hvordan tida går, de som er døde, sykdom, alderdom, tilbake til barndom osv, blir jeg bare trist som f... 

 

Til det siste avsnittet : Det tror jeg alle blir. Jeg også, men jeg klarer raskt å skyve det vekk og plages ikke med alderen slik du gjør, selv om det ikke er noe gøy å tenke på at jeg nå er mellom 50 og 60. Jeg klarer ikke helt å skjønne det . Jeg føler meg jo ung :)

Tiltakene jeg gjør for ansiktet er : A- vitaminsyrekrem ( Airol ) solfaktor 50 hver dag og Omega 3. 

 

Gidder kun å prøve ting som er vitenskapelig bevist at fungerer . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hva nytter det å se pen ut , når du på innsiden er skikkelig ulykkelig? Hva med Angelina Jolie?

Angelina Jolie er virkelig ikke pen.

Anonymkode: 282af...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Har du prøvd medisinsk hudpleie? En runde m feks ZO kan gjøre underverker for huden. 

Nei, jeg har ikke prøvd noe som helst. Jeg måtte søke for å finne ut hva ZO er. Jeg er ikke så glad for tanken på at noen skal studere ansiktshuden min nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Til det siste avsnittet : Det tror jeg alle blir. Jeg også, men jeg klarer raskt å skyve det vekk og plages ikke med alderen slik du gjør, selv om det ikke er noe gøy å tenke på at jeg nå er mellom 50 og 60. Jeg klarer ikke helt å skjønne det . Jeg føler meg jo ung :)

Tiltakene jeg gjør for ansiktet er : A- vitaminsyrekrem ( Airol ) solfaktor 50 hver dag og Omega 3. 

 

Gidder kun å prøve ting som er vitenskapelig bevist at fungerer . 

 

Enig i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Nei, jeg har ikke prøvd noe som helst. Jeg måtte søke for å finne ut hva ZO er. Jeg er ikke så glad for tanken på at noen skal studere ansiktshuden min nærmere.

Det er de vant til. Alt fra akne, pigmenter, fregner, rynker osv. Zo fungerer, men må jo passe din hudtype. Elixir bruker jeg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Angelina Jolie er virkelig ikke pen.

Anonymkode: 282af...050

Vi har forsjellige sikt på hvem som er pen eller iķke. Viktigere er hvordan du har det på innsiden. Det syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...