Gå til innhold

Ang facebook


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg ca har vært innom min facebook med en ny post 1 til 2 ganger pr år, så er ikke FB noe jeg kan, eller helt forstår meg på.

Så jeg lurer på følgende:

(jeg har tydeligvis mange venner der, og ikke vet jeg hvorfor, men de er der, og helt uten at jeg har gjort noe for det i de aller aller fleste tilfellene. Men noen er mennesker jeg kjenner såklart, en hel del andre, ikke, men det er som det er, det orker jeg ikke spørre om, jeg har verken trykket på aksepter eller sendt forespørsler, og jeg orker ikke tenke på det)

1) Når jeg legger ut en hyggelig lenk/link/sak, hvorfor er det da så få som liker den?

Er det fordi : andre ikke ser den, eller andre ikke liker den? eller at jeg er lite på FB, så når jeg legger ut noe, så er det ikke noe som fanges opp hos andre?

Jeg hadde noe hyggelig å meddele, derfor lurer jeg, det var kun en, av hundrevis av "venner" som , jeg tror det er liked, det heter, gjorde det.

Det syns jeg er spesielt, derfor vil jeg gjerne ha en forklaring.

Litt av meningen jeg tenkte med i det hele tatt gidde legge ut noe, var jo at det var hyggelig for flere enn meg....men mulig en er nok, og at jeg har feil innstilling. Men derfor så spør jeg, for kanskje noen her inne som bruker mer aktivt FB.

2) Jeg får også alle mulige rare saker inn på min såkalte timeline...kan andre se denne?

Eller er det bare jeg som ser den?

Jeg kunne sikkert brukt litt tid på å sette meg inn i dette, men jeg orker ikke, så derfor hurtigmetoden, her.

3) Er det greit eller ikke legge ut bilde an andre?

Min yngste datter sa da hun hørte jeg la ut noe på FB i julen, at "herregud mamma, nå poster du ikke bilde av meg". jeg svarte, "nei det gjør jeg ikke", for jeg hadde tenkt legge ut bilde av noe annet morsomt jeg gjorde med noen andre...men da tenkte jeg, at legge ut bilder må jeg vel være ytterst forsiktig med. Så da la jeg ikke ut det jeg tenkte.

Så hvorfor er det ikke ok for så mange å havne på et bilde på FB? HVordan kan man reservere seg totalt for sånt? Spør venner hverandre på møter/tilsteldninger, osv... er det ok om jeg poster dette på FB?

eller er dette bare noe man lurer på når man ikke har venner?

Takk for svar 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Da jeg ca har vært innom min facebook med en ny post 1 til 2 ganger pr år, så er ikke FB noe jeg kan, eller helt forstår meg på.

Så jeg lurer på følgende:

(jeg har tydeligvis mange venner der, og ikke vet jeg hvorfor, men de er der, og helt uten at jeg har gjort noe for det i de aller aller fleste tilfellene. Men noen er mennesker jeg kjenner såklart, en hel del andre, ikke, men det er som det er, det orker jeg ikke spørre om, jeg har verken trykket på aksepter eller sendt forespørsler, og jeg orker ikke tenke på det)

1) Når jeg legger ut en hyggelig lenk/link/sak, hvorfor er det da så få som liker den?

Er det fordi : andre ikke ser den, eller andre ikke liker den? eller at jeg er lite på FB, så når jeg legger ut noe, så er det ikke noe som fanges opp hos andre?

Jeg hadde noe hyggelig å meddele, derfor lurer jeg, det var kun en, av hundrevis av "venner" som , jeg tror det er liked, det heter, gjorde det.

Det syns jeg er spesielt, derfor vil jeg gjerne ha en forklaring.

Litt av meningen jeg tenkte med i det hele tatt gidde legge ut noe, var jo at det var hyggelig for flere enn meg....men mulig en er nok, og at jeg har feil innstilling. Men derfor så spør jeg, for kanskje noen her inne som bruker mer aktivt FB.

2) Jeg får også alle mulige rare saker inn på min såkalte timeline...kan andre se denne?

Eller er det bare jeg som ser den?

Jeg kunne sikkert brukt litt tid på å sette meg inn i dette, men jeg orker ikke, så derfor hurtigmetoden, her.

3) Er det greit eller ikke legge ut bilde an andre?

Min yngste datter sa da hun hørte jeg la ut noe på FB i julen, at "herregud mamma, nå poster du ikke bilde av meg". jeg svarte, "nei det gjør jeg ikke", for jeg hadde tenkt legge ut bilde av noe annet morsomt jeg gjorde med noen andre...men da tenkte jeg, at legge ut bilder må jeg vel være ytterst forsiktig med. Så da la jeg ikke ut det jeg tenkte.

Så hvorfor er det ikke ok for så mange å havne på et bilde på FB? HVordan kan man reservere seg totalt for sånt? Spør venner hverandre på møter/tilsteldninger, osv... er det ok om jeg poster dette på FB?

eller er dette bare noe man lurer på når man ikke har venner?

Takk for svar 

 

 

 

 

1. Kan bare snakke for meg selv. Det er skjelden jeg klikker meg inn på noe andre legger ut av linker. På facebook er jeg bare raskt innom,  blar meg raskt nedover og ser på naturbilder eller ser hva venner foretar seg. Hvis jeg klikker meg inn på linker så er det fordi jeg kjeder meg og har noe annet å finne på. Sorry 🙂  

- Jeg ser dessuten at du la ut linken på en tid de fleste ikke har rukket å komme seg hjem fra jobb. 

- Først skal de hjem fra jobb, så skal de lage middag, så skal de spise middag, så skal de rydde av bordet og så setter de seg kanskje litt i sofaen med kaffekoppen og titter innom face ( eller dol ) slik jeg gjør nå :)

Selv bruker jeg facebook i arbeidstiden, men jeg bruker den i jobbsammenheng og har skjelden tid til å se så mye ellers. 

Nei, alle jobber ikke, men hvis du ønsker større respons, kan du tenke litt over når på døgnet du legger ut ting og målgruppen. 

2. Jeg er litt usikker på hva du mener her. 

3. Nei, man skal ikke legge ut bilde av andre uten å spørre først. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

1. Kan bare snakke for meg selv. Det er skjelden jeg klikker meg inn på noe andre legger ut av linker. På facebook er jeg bare raskt innom,  blar meg raskt nedover og ser på naturbilder eller ser hva venner foretar seg. Hvis jeg klikker meg inn på linker så er det fordi jeg kjeder meg og har noe annet å finne på. Sorry 🙂  

- Jeg ser dessuten at du la ut linken på en tid de fleste ikke har rukket å komme seg hjem fra jobb. 

- Først skal de hjem fra jobb, så skal de lage middag, så skal de spise middag, så skal de rydde av bordet og så setter de seg kanskje litt i sofaen med kaffekoppen og titter innom face ( eller dol ) slik jeg gjør nå :)

Selv bruker jeg facebook i arbeidstiden, men jeg bruker den i jobbsammenheng og har skjelden til å se så mye ellers. 

Nei, alle jobber ikke, men hvis du ønsker større respons, kan du tenke litt over når på døgnet du legger ut ting og målgruppen. 

2. Jeg er litt usikker på hva du mener her. 

3. Nei, man skal ikke legge ut bilde av andre uten å spørre først. 

Hei!

Takk for svar:-)

Jeg fikk meg selv FB fordi jeg måtte det til slutt pga av studier i sin tid....

Så derfor bare noe jeg sjeldent var innom, og mer bare for å finne ut av noen event eller noe annet jeg trengte ang fakultetet.

Men nå etter jeg var syk, så er jeg mer glad, har stadig fått det for meg at jeg vil dele noe... men det skjer ikke daglig da..bare sånn nå og da...

Når jeg nå og da stikker innom FB...da finner jeg ofte, noe av Trine, hun tar fine bilder, og dette dukker opp på min timeline, som jeg spurte litt om, når jeg orker klikke meg inn på FB, ser jeg det, og da liker jeg det. Hun legger ut fine bilder.

Jeg ser jo da at mennesker har mange som liker ting de legger ut, og derfor lurte jeg på hvorfor bare en likte det jeg la ut.

Kanskje en gammel buddistmunk ikke er noe andre bare liker, fordi de ikke kjenner han...det kan være det, men siden det var det som var og er på mitt hjerte så ville jeg dele det.

Uansett, tenker jeg, er nok, og kanskje nettopp tiden vi lever i, i en tid hvor så mange bygger nettverk og twerker (da mener jeg, denne uken har jeg fått 3 påminnelser om fedre som vil jeg skal legge dem til mitt netwerk på twitter   :-(, Og da tenker jeg, Herre Gud hvilket nettverk vil de bli lagt til?"

Så twitter igjen.."help me if you can". Jeg har ikke svart dem, da jeg ikke tror det er noe særlig til nettverk å bli lagt til...

Så får jeg påminnelser, den og den mannen spør meg igjen om å legge han til mitt nettverk.:-(

Jeg kjenner dem..men altså jeg har ikke noe nettverk, siden det er det de søker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Da jeg ca har vært innom min facebook med en ny post 1 til 2 ganger pr år, så er ikke FB noe jeg kan, eller helt forstår meg på.

Så jeg lurer på følgende:

(jeg har tydeligvis mange venner der, og ikke vet jeg hvorfor, men de er der, og helt uten at jeg har gjort noe for det i de aller aller fleste tilfellene. Men noen er mennesker jeg kjenner såklart, en hel del andre, ikke, men det er som det er, det orker jeg ikke spørre om, jeg har verken trykket på aksepter eller sendt forespørsler, og jeg orker ikke tenke på det)

1) Når jeg legger ut en hyggelig lenk/link/sak, hvorfor er det da så få som liker den?

Er det fordi : andre ikke ser den, eller andre ikke liker den? eller at jeg er lite på FB, så når jeg legger ut noe, så er det ikke noe som fanges opp hos andre? 

Jeg hadde noe hyggelig å meddele, derfor lurer jeg, det var kun en, av hundrevis av "venner" som , jeg tror det er liked, det heter, gjorde det.

Det syns jeg er spesielt, derfor vil jeg gjerne ha en forklaring.

Litt av meningen jeg tenkte med i det hele tatt gidde legge ut noe, var jo at det var hyggelig for flere enn meg....men mulig en er nok, og at jeg har feil innstilling. Men derfor så spør jeg, for kanskje noen her inne som bruker mer aktivt FB.

Spørsmål 1:

Fordi de

1: ikke ser den i feeden sin (feed = "nyhetsoppdateringen", øverste knapp til venstre). 

2: fordi de ikke har tid, lyst, ork, til å trykke liker, fordi de har fb oppe og er pålogget men driver med noe helt annet og dermed glemmer vekk posten din, + sikkert 100 andre grunner.

 

 

Sitat

 

2) Jeg får også alle mulige rare saker inn på min såkalte timeline...kan andre se denne?

Eller er det bare jeg som ser den?

Jeg kunne sikkert brukt litt tid på å sette meg inn i dette, men jeg orker ikke, så derfor hurtigmetoden, her.

Din feed/nyhetsoppdateringer er det kun du som ser. Den er spesielt rettet mot deg og kommer fra det du engasjerer deg i og trykker liker/kommenterer eller de postene du bruker tid på. 

Veggen din derimot (ble kalt wall tidligere, nå heter det timeline uten at jeg har klart å venne meg til det enda) - er din "hjemmeside". Den kan andre gå inn å se på, de kan også poste bilder og innlegg om du har åpnet for det.

 

 

Sitat

3) Er det greit eller ikke legge ut bilde an andre?

Min yngste datter sa da hun hørte jeg la ut noe på FB i julen, at "herregud mamma, nå poster du ikke bilde av meg". jeg svarte, "nei det gjør jeg ikke", for jeg hadde tenkt legge ut bilde av noe annet morsomt jeg gjorde med noen andre...men da tenkte jeg, at legge ut bilder må jeg vel være ytterst forsiktig med. Så da la jeg ikke ut det jeg tenkte.

Så hvorfor er det ikke ok for så mange å havne på et bilde på FB? HVordan kan man reservere seg totalt for sånt? Spør venner hverandre på møter/tilsteldninger, osv... er det ok om jeg poster dette på FB?

eller er dette bare noe man lurer på når man ikke har venner?

Takk for svar 

Det er aldri greit å legge ut bilder av andre uten å ha fått et ok av de det gjelder, uansett hvor koselig eller hyggelig du synes det er. 

 

Du kan ikke nekte andre å legge ut bilder av deg på sin side men du kan nekte andre å tagge deg. Du kan endre dette ved å gå på "innstillinger"--> "tidslinje og tagging"

 

Hjalp dette noe?

 

edit:

og slett de menneskene på facebook som du ikke kjenner! Det er mest sannsynlig bare fake profiler

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Takk for svar:-)

Jeg fikk meg selv FB fordi jeg måtte det til slutt pga av studier i sin tid....

Så derfor bare noe jeg sjeldent var innom, og mer bare for å finne ut av noen event eller noe annet jeg trengte ang fakultetet.

Men nå etter jeg var syk, så er jeg mer glad, har stadig fått det for meg at jeg vil dele noe... men det skjer ikke daglig da..bare sånn nå og da...

Når jeg nå og da stikker innom FB...da finner jeg ofte, noe av Trine, hun tar fine bilder, og dette dukker opp på min timeline, som jeg spurte litt om, når jeg orker klikke meg inn på FB, ser jeg det, og da liker jeg det. Hun legger ut fine bilder.

Jeg ser jo da at mennesker har mange som liker ting de legger ut, og derfor lurte jeg på hvorfor bare en likte det jeg la ut.

Kanskje en gammel buddistmunk ikke er noe andre bare liker, fordi de ikke kjenner han...det kan være det, men siden det var det som var og er på mitt hjerte så ville jeg dele det.

Uansett, tenker jeg, er nok, og kanskje nettopp tiden vi lever i, i en tid hvor så mange bygger nettverk og twerker (da mener jeg, denne uken har jeg fått 3 påminnelser om fedre som vil jeg skal legge dem til mitt netwerk på twitter   :-(, Og da tenker jeg, Herre Gud hvilket nettverk vil de bli lagt til?"

Så twitter igjen.."help me if you can". Jeg har ikke svart dem, da jeg ikke tror det er noe særlig til nettverk å bli lagt til...

Så får jeg påminnelser, den og den mannen spør meg igjen om å legge han til mitt nettverk.:-(

Jeg kjenner dem..men altså jeg har ikke noe nettverk, siden det er det de søker.

 

Jeg er ikke på twitter selv. Jeg skjønner ikke greia. Har tittet litt, men inntrykket mitt av twitter er at brukerne legger ut nyheter jeg kan finne selv og at de sier sin mening om nyheten de legger ut. En setning eller to og der stopper det. Helt uinteressant for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Spørsmål 1:

Fordi de

1: ikke ser den i feeden sin (feed = "nyhetsoppdateringen", øverste knapp til venstre). 

2: fordi de ikke har tid, lyst, ork, til å trykke liker, fordi de har fb oppe og er pålogget men driver med noe helt annet og dermed glemmer vekk posten din, + sikkert 100 andre grunner.

 

 

Din feed/nyhetsoppdateringer er det kun du som ser. Den er spesielt rettet mot deg og kommer fra det du engasjerer deg i og trykker liker/kommenterer eller de postene du bruker tid på. 

Veggen din derimot (ble kalt wall tidligere, nå heter det timeline uten at jeg har klart å venne meg til det enda) - er din "hjemmeside". Den kan andre gå inn å se på, de kan også poste bilder og innlegg om du har åpnet for det.

 

 

Det er aldri greit å legge ut bilder av andre uten å ha fått et ok av de det gjelder, uansett hvor koselig eller hyggelig du synes det er. 

 

Du kan ikke nekte andre å legge ut bilder av deg på sin side men du kan nekte andre å tagge deg. Du kan endre dette ved å gå på "innstillinger"--> "tidslinje og tagging"

 

Hjalp dette noe?

Hei

Ja takk, det hjalp,

Hvorfor ser ikke evt de andre den i feed `en sin?

Jeg var på innstillinger i FB for en tid tilbake, men orket ikke sette meg inn i det, siden jeg bruker det så lite.

Så tuden takk for opplysningen og hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er ikke på twitter selv. Jeg skjønner ikke greia. Har tittet litt, men inntrykket mitt av twitter er at brukerne legger ut nyheter jeg kan finne selv og at de sier sin mening om nyheten de legger ut. En setning eller to og der stopper det. Helt uinteressant for meg :)

Twitter er for eliten og hipstere, fb er for resten. Sånn tror jeg det er.

Anonymkode: 013a4...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er ikke på twitter selv. Jeg skjønner ikke greia. Har tittet litt, men inntrykket mitt av twitter er at brukerne legger ut nyheter jeg kan finne selv og at de sier sin mening om nyheten de legger ut. En setning eller to og der stopper det. Helt uinteressant for meg :)

Hei!

Det er sånn jeg også opplever det, så twetter bare har jeg, er liksom aldri innom, og nettverk er jeg ikke opptatt av.

Men hva med disse masekoppene da? som vil bli en del av mitt nettverk, skal jeg bare trykke ok, eller skrive mail til dem privat, at dessverre jeg har ikke noe nettverk jeg vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Madelenemie skrev:

Hei

Ja takk, det hjalp,

Hvorfor ser ikke evt de andre den i feed `en sin?

Jeg var på innstillinger i FB for en tid tilbake, men orket ikke sette meg inn i det, siden jeg bruker det så lite.

Så tuden takk for opplysningen og hjelpen!

Bra :- )

Andre ser det ikke i feeden fordi din post drukner i alt det andre de får. Når du kun poster noe en sjelden gang er sannsynligheten mindre for at andre ser det du poster enn om du poster mer regelmessig. Kortversjonen av noe som er ganske komplisert: feeden din gir deg mer av det du bruker tid på i din egen feed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Da jeg ca har vært innom min facebook med en ny post 1 til 2 ganger pr år, så er ikke FB noe jeg kan, eller helt forstår meg på.

Så jeg lurer på følgende:

(jeg har tydeligvis mange venner der, og ikke vet jeg hvorfor, men de er der, og helt uten at jeg har gjort noe for det i de aller aller fleste tilfellene. Men noen er mennesker jeg kjenner såklart, en hel del andre, ikke, men det er som det er, det orker jeg ikke spørre om, jeg har verken trykket på aksepter eller sendt forespørsler, og jeg orker ikke tenke på det)

1) Når jeg legger ut en hyggelig lenk/link/sak, hvorfor er det da så få som liker den?

Er det fordi : andre ikke ser den, eller andre ikke liker den? eller at jeg er lite på FB, så når jeg legger ut noe, så er det ikke noe som fanges opp hos andre?

Jeg hadde noe hyggelig å meddele, derfor lurer jeg, det var kun en, av hundrevis av "venner" som , jeg tror det er liked, det heter, gjorde det.

Det syns jeg er spesielt, derfor vil jeg gjerne ha en forklaring.

Litt av meningen jeg tenkte med i det hele tatt gidde legge ut noe, var jo at det var hyggelig for flere enn meg....men mulig en er nok, og at jeg har feil innstilling. Men derfor så spør jeg, for kanskje noen her inne som bruker mer aktivt FB.

2) Jeg får også alle mulige rare saker inn på min såkalte timeline...kan andre se denne?

Eller er det bare jeg som ser den?

Jeg kunne sikkert brukt litt tid på å sette meg inn i dette, men jeg orker ikke, så derfor hurtigmetoden, her.

3) Er det greit eller ikke legge ut bilde an andre?

Min yngste datter sa da hun hørte jeg la ut noe på FB i julen, at "herregud mamma, nå poster du ikke bilde av meg". jeg svarte, "nei det gjør jeg ikke", for jeg hadde tenkt legge ut bilde av noe annet morsomt jeg gjorde med noen andre...men da tenkte jeg, at legge ut bilder må jeg vel være ytterst forsiktig med. Så da la jeg ikke ut det jeg tenkte.

Så hvorfor er det ikke ok for så mange å havne på et bilde på FB? HVordan kan man reservere seg totalt for sånt? Spør venner hverandre på møter/tilsteldninger, osv... er det ok om jeg poster dette på FB?

eller er dette bare noe man lurer på når man ikke har venner?

Takk for svar 

1) Jeg så det du la ut, like før jeg skulle gå fra jobb. Ble glad og nysgjerrig,  og gikk inn på lenken. Kikket litt på det, og pratet faktisk om det stedet da jeg laget middag. Men jeg var ikke helt i siget til å skrive noe på fb akkurat da. Ofte er det slik at jeg tenker jeg skal skrive noe seinere... men en Like kunne jeg fint ha orket da 😁

2) andre ser ikke akkurat det du ser på din tidslinje. Den er generert av ting du interesserer deg for. Hos meg er det himla mye om strikking for tiden!

3) spør alltid om det er ok å legge ut bilder av andre. Enten der og da, eller på melding i etterkant.

Fortsett å legge ut ting,  du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Det er sånn jeg også opplever det, så twetter bare har jeg, er liksom aldri innom, og nettverk er jeg ikke opptatt av.

Men hva med disse masekoppene da? som vil bli en del av mitt nettverk, skal jeg bare trykke ok, eller skrive mail til dem privat, at dessverre jeg har ikke noe nettverk jeg vil dele?

Du legger til kun de du ønsker å legge til :) Resten ignorerer du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, XbellaX skrev:

Bra :- )

Andre ser det ikke i feeden fordi din post drukner i alt det andre de får. Når du kun poster noe en sjelden gang er sannsynligheten mindre for at andre ser det du poster enn om du poster mer regelmessig. Kortversjonen av noe som er ganske komplisert: feeden din gir deg mer av det du bruker tid på i din egen feed. 

Hei!

OK:-)

Da skjønner jeg at jeg må være like smart som Trine på når jeg poster ting , til hvilket klokkeslett 😉

Siden jeg står opp nesten uten for mange unntak mellom kl 05.30 og kl 06.00 hver dag, så har jeg ofte en annen døgnrytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

1) Jeg så det du la ut, like før jeg skulle gå fra jobb. Ble glad og nysgjerrig,  og gikk inn på lenken. Kikket litt på det, og pratet faktisk om det stedet da jeg laget middag. Men jeg var ikke helt i siget til å skrive noe på fb akkurat da. Ofte er det slik at jeg tenker jeg skal skrive noe seinere... men en Like kunne jeg fint ha orket da 😁

2) andre ser ikke akkurat det du ser på din tidslinje. Den er generert av ting du interesserer deg for. Hos meg er det himla mye om strikking for tiden!

3) spør alltid om det er ok å legge ut bilder av andre. Enten der og da, eller på melding i etterkant.

Fortsett å legge ut ting,  du!

Ok 🙂

Husl å like noe neste gang da!

Siden jeg bare ellers får rundt en som liker noe😉

Og Trine hadde 14 så jeg på sine bilder, men igjen, jeg var av dem, og det var fine bilder, som gjorde meg glad, så kanksje appelerer mer, enn en gammel rynkete buddist, som man ved første øyekast tror er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev feil på pkt 2. Din tidslinje er din hjemmeside, som folk kan se, dersom du har gitt dem tilgang.  Jeg har det sånn at venners venner kan se mitt. En sjeøden gang endrer jeh tilgang på et enkeltinnlegg slik at alle kan se det, uavhengig om de er mine venner eller ikke.

Jeg sier ALDRI ja til å bli fb venn med nien jeg ikke vet hvem er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du legger til kun de du ønsker å legge til :) Resten ignorerer du. 

Hei!

Ja..men jeg vil ikke avvise noen, jeg bare har liksom ikke noe nettverk, som de spør etter, men jeg kan jo bare skrive ok da, så får de se det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg skrev feil på pkt 2. Din tidslinje er din hjemmeside, som folk kan se, dersom du har gitt dem tilgang.  Jeg har det sånn at venners venner kan se mitt. En sjeøden gang endrer jeh tilgang på et enkeltinnlegg slik at alle kan se det, uavhengig om de er mine venner eller ikke.

Jeg sier ALDRI ja til å bli fb venn med nien jeg ikke vet hvem er.

Hei!

Ok det sa min mor også, hun er skikkelig flink på FB, men jeg har ikke kontakt med henne lenger, ellers kunne jeg spurt henne.

Men FB kan min mor skikkelig, alle innstillinger, hun vet liksom om nisjer og masse greier jeg ikke har tenkt på før,

Hun bruker også snapchat og instagram, og masse sånt jeg aldri nesten har prøvd.

Men igjen det er uaktuelt å spørre henne om hjelp. Hun spør ikke meg lenger heller, før fikset jeg nettverkstrøbbel, iphoneproblemer og PC`er, når det var teknisk trøbbel, men nå tror jeg hun ordner alt selv, og det er jo bra for både henne og meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Det er sånn jeg også opplever det, så twetter bare har jeg, er liksom aldri innom, og nettverk er jeg ikke opptatt av.

Men hva med disse masekoppene da? som vil bli en del av mitt nettverk, skal jeg bare trykke ok, eller skrive mail til dem privat, at dessverre jeg har ikke noe nettverk jeg vil dele?

Nei, du skal ikke tenke "vanlig høflighet" mot ukjente. Ignorer dem eller slett dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Madelenemie skrev:

Når jeg nå og da stikker innom FB...da finner jeg ofte, noe av Trine, hun tar fine bilder, og dette dukker opp på min timeline, som jeg spurte litt om, når jeg orker klikke meg inn på FB, ser jeg det, og da liker jeg det. Hun legger ut fine bilder.

Takk 😊 Nå ble jeg litt sånn glad inni meg.

5 timer siden, Madelenemie skrev:

Kanskje en gammel buddistmunk ikke er noe andre bare liker, fordi de ikke kjenner han...det kan være det, men siden det var det som var og er på mitt hjerte så ville jeg dele det.

Innlegget ditt dukket ikke opp hos meg før nå rundt kl 23. Et tips er å tenke på at andre ikke vet det du tenker. Det er mange innlegg jeg ikke forstår fordi jeg trenger en forklaring som ikke er der, og da vet jeg jo ikke hva jeg skal "like". Og jo mer diffust det er, jo viktigere er forklaringen. I ditt innlegg var det jo ikke en link til en spesiell greie. Det var ikke en film eller et avisoppslag. Og da må man jo begynne å sette seg inn i endel, for å forstå innlegget. Det er jo ikke alltid så fort gjort. Og innen man er ferdig, har innlegget forsvunnet fra nyhetsoppdateringa, og da må jeg inn på din tidslinje for å finne igjen innlegget.

 

5 timer siden, Madelenemie skrev:

Da skjønner jeg at jeg må være like smart som Trine på når jeg poster ting , til hvilket klokkeslett 😉

Hahahaha...det er isåfall bare flaks. Jeg tenker ikke over når på døgnet jeg legger ut noe. Men jeg bombarderer jo fb med bilder av hunder og natur, så det skal kanskje godt gjøres å ikke få de med seg :lol: Men jeg måtte titte nå. Det som gir mest likes er å legge ut bilde av den nye valpen. 55 likes liksom. Det er jo faktisk over 1/4 av alle "vennene" jeg har på fb. Det som gir mest engasjement er når hunder dør. Men jeg vil ikke anbefalle å hverken kjøpe valp eller ta livet av en hund man allerede har, bare for å få likes og kommentarer. Ok, æsj, det var ikke så lurt å titte tilbake på bilder samme dagen som man har lidet seg gjennom bursdagshilsner og bilder til hele kullet til han som skulle blitt 4 år i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på FB fordi jeg synes det virker for skummelt. Å være utenfor betyr at man ikke har del i hva " alle snakker om og tenker på" men det innebærer jo om ikke annet at man sparer litt penger på noe. Jeg har også hørt der er mye markedpress.

Anonymkode: 901d8...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i alle fall fått ordnet det slik at det ikke går an å be om å få bli venn med deg på Facebook.  Dvs. at knappen "Legg til venn" ikke er på Facebook-siden din.

Det er sikkert best for deg, om du ikke ønsker å forholde deg til nye venneforespørsler. 

PS. Veldig fint å se deg her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...