Gå til innhold

Hva er solid økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2019 den 18.48):

Jeg ville synes synd på meg selv hvis jeg måtte bo øverst i Groruddalen. 

Anonymkode: 9c493...873

Dakkars deg da.

Anonymkode: bd421...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Helt enig med Madelenemie! Det kjennes skikkelig tøft å skaffe seg god økonomi eller «solid ønokomi» i dag. Alt er en konkuranse om å få de beste jobbene og det fungerer litt som en ond sirkel spør du meg. Jeg har nylig funnet mye trygghet i Okuns lov (https://www.finanssenteret.as/hva-er-okuns-lov-definisjon-og-formel-for-okuns-lov/). Kort sagt så må flere arbeidere ansettes for å redusere arbeidsledighet, i tillegg til at man må ha en voksende økonomi og at en god del av befolkningen jobber aktivt. Jeg er ingen ekspert, bare elsker å fundere på slike problemere og potensielle løsningeer.
 

Endret av MacDOnaIJ3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke god økonomi. Men klarer det. Denne måneden kommer feriepengene og deler av de kommer jeg til å ha i bakhånd som backup. 

Har et forbrukslån på 89 000, men forsøker å få det ned så fort som mulig. 

Anonymkode: d05ab...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Solid økonomi er å slippe tenke på penger.

Anonymkode: 0d11d...b16

Jeg slipper å tenke på penger i den forstand at jeg ikke trenger å sjekke hva noe koster, kan reise dit jeg vil, spise hvor jeg vil, osv. Men likevel er det nok få som tenker mer på penger enn meg. Lever ikke noe utsvevende liv men betaler mye ned på lån og sparer/investerer en del. Men tenke på penger gjør jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Solid økonomi er å slippe tenke på penger.

Anonymkode: 0d11d...b16

De fleste tenker på penger.  Solid økonomi er vel heller å slippe økonomiske bekymringer.  Jeg har grei økonomi, men jeg spiser ikke de dyreste rettene på de dyreste restaurantene flere ganger i året.  Jeg kan tillate meg det hvis det er spesiell anledning.  Jeg overnatter heller ikke på de dyreste hotellene, unntatt hvis det er bestilt på forhånd og jeg trenger ikke å betale, men jeg synes også det er mye mer spennende med bed and breakfast, pensjonat, guesthouse osv.  Der møter jeg vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (56 minutter siden):

Jeg slipper å tenke på penger i den forstand at jeg ikke trenger å sjekke hva noe koster, kan reise dit jeg vil, spise hvor jeg vil, osv. Men likevel er det nok få som tenker mer på penger enn meg. Lever ikke noe utsvevende liv men betaler mye ned på lån og sparer/investerer en del. Men tenke på penger gjør jeg 😊

Du syntes vel det er gøy å telle penger da,.

Anonymkode: 0d11d...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (10 minutter siden):

De fleste tenker på penger.  Solid økonomi er vel heller å slippe økonomiske bekymringer.  Jeg har grei økonomi, men jeg spiser ikke de dyreste rettene på de dyreste restaurantene flere ganger i året.  Jeg kan tillate meg det hvis det er spesiell anledning.  Jeg overnatter heller ikke på de dyreste hotellene, unntatt hvis det er bestilt på forhånd og jeg trenger ikke å betale, men jeg synes også det er mye mer spennende med bed and breakfast, pensjonat, guesthouse osv.  Der møter jeg vanlige mennesker.

Jeg tenker ikke på penger. Bruker det jeg bruker, og sparer resten.

Anonymkode: 0d11d...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uføretrygd på under 300 000,- er i hvert fall ikke solid økonomi.

Anonymkode: a9f67...51e

Hvis man eier bolig så er det ikke så verst. Jeg har under 300k, men etter trygdeoppgjøret nå, så er jeg litt over.

Jeg har lite gjeld. Så jeg klarer meg fint på det.

Anonymkode: c0ee8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 18.03):

Jeg tenker ikke på penger. Bruker det jeg bruker, og sparer resten.

Anonymkode: 0d11d...b16

Tenker du aldri på hva ting koster?  Trenger du aldri å legge noe til side fordi det koster for mye, og du synes ikke det er verdt det?  Følger du ikke med på hva du sparer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...