Gå til innhold

Forståelse for det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hvorfor forstår ikke psykiatere at man spiser mer på ap? Er det noen her som har fått forståelse for det? Det har ikke jeg fått, han bare sa "Du bestemmer selv hva du putter i munnen". Så lett er det virkelig ikke,merker jo det bare jeg tar seroquel og truxal og. Spiser om nettene, men nå er det nok. Min vekt er tresifret igjen,vil helst ha stilnoct å sove på men får vel ikke det. Vil dere anbefale og ikke ta noe for å sove? Må jo en gang sove da,men ofte blir jeg gira av å ikke sove....likevel helt ødelagt. Skal til psykiater denne uken,men han kommer bare til å foreslå trevicta og det vil jeg ikke ta. Vil helst ikke ta noe ap. Og nå er jeg mer meg selv, blir litt bedøvd av medisiner. Og nå skal jeg ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det i det hele tatt noe for seg å gå til psykiater? For dere har det sikkert det, men for meg mener jeg? Jeg har jo mine meninger og vil ikke høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor forstår ikke psykiatere at man spiser mer på ap? Er det noen her som har fått forståelse for det? Det har ikke jeg fått, han bare sa "Du bestemmer selv hva du putter i munnen". Så lett er det virkelig ikke,merker jo det bare jeg tar seroquel og truxal og. Spiser om nettene, men nå er det nok. Min vekt er tresifret igjen,vil helst ha stilnoct å sove på men får vel ikke det. Vil dere anbefale og ikke ta noe for å sove? Må jo en gang sove da,men ofte blir jeg gira av å ikke sove....likevel helt ødelagt. Skal til psykiater denne uken,men han kommer bare til å foreslå trevicta og det vil jeg ikke ta. Vil helst ikke ta noe ap. Og nå er jeg mer meg selv, blir litt bedøvd av medisiner. Og nå skal jeg ned i vekt.

Ikke skjær alle over en kam, mange ser frustrasjonen du opplever med dette selv om din psykiater ordla seg helt idiotisk.

Trist at du sover dårlig, hva brukte du tidligere  av medisiner som fungerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Ikke skjær alle over en kam, mange ser frustrasjonen du opplever med dette selv om din psykiater ordla seg helt idiotisk.

Trist at du sover dårlig, hva brukte du tidligere  av medisiner som fungerte?

Han tror bare det er så lett, da er det jo ikke vits i å ta det opp med han igjen? 

100 mg seroquel fungerte jo i mange år. Nå tar jeg 200 mg seroquel og 60 mg truxal og for det meste 10 mg vival. Likevel sliter jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor forstår ikke psykiatere at man spiser mer på ap? Er det noen her som har fått forståelse for det? Det har ikke jeg fått, han bare sa "Du bestemmer selv hva du putter i munnen". Så lett er det virkelig ikke,merker jo det bare jeg tar seroquel og truxal og. Spiser om nettene, men nå er det nok. Min vekt er tresifret igjen,vil helst ha stilnoct å sove på men får vel ikke det. Vil dere anbefale og ikke ta noe for å sove? Må jo en gang sove da,men ofte blir jeg gira av å ikke sove....likevel helt ødelagt. Skal til psykiater denne uken,men han kommer bare til å foreslå trevicta og det vil jeg ikke ta. Vil helst ikke ta noe ap. Og nå er jeg mer meg selv, blir litt bedøvd av medisiner. Og nå skal jeg ned i vekt.

Har du spurt om Surmontil 10 mg? (+ evt Circadin) Surmontil fungerte i hvert fall en periode her. Bruker du Stilnoct, er det kun for et par dager i uka for å ikke miste effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Har du spurt om Surmontil 10 mg? (+ evt Circadin) Surmontil fungerte i hvert fall en periode her. Bruker du Stilnoct, er det kun for et par dager i uka for å ikke miste effekt. 

Jeg kan spør om det, skal det. Melatonin fungerer ikke på meg. Ok da får jeg ikke stilnoct. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg kan spør om det, skal det. Melatonin fungerer ikke på meg. Ok da får jeg ikke stilnoct. 

Har du prøvd å gå uten noe å sove på og heller bruke b-prep innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å behandle deg for spiseforstyrrelser. Du skulle bli innlagt på en klinikk for spiseforstyrrelser og så få du hjelp for vekten din. Jeg kan ikke forstår at du må klare deg alene. Det gjør meg litt forbanna. Kusinen min hadde det samme forhold met mat. Jeg forstår det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Har du prøvd å gå uten noe å sove på og heller bruke b-prep innimellom?

Det er maaange år siden,mener du det er verdt et forsøk? Å prøve å ikke ta noe? Vival hjelper meg ikke å sove, det bare roer meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Betti 11 skrev:

Er det ikke mulig å behandle deg for spiseforstyrrelser. Du skulle bli innlagt på en klinikk for spiseforstyrrelser og så få du hjelp for vekten din. Jeg kan ikke forstår at du må klare deg alene. Det gjør meg litt forbanna. Kusinen min hadde det samme forhold met mat. Jeg forstår det. 

Akkurat nå hater jeg å spise, det er bare til å se på magen min så blir jeg kvalm. Hadde jeg vært undervektig hadde jeg nok fått hjelp, det finnes ikke hjelp for overvekt. De tar ikke overvekt på alvor selv om det kan føre til mange sykdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det er så mye lettere å gå ned i vekt uten ap, jeg klarte det ifjor på denne tiden og nå skal jeg klare det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor forstår ikke psykiatere at man spiser mer på ap? Er det noen her som har fått forståelse for det? Det har ikke jeg fått, han bare sa "Du bestemmer selv hva du putter i munnen". Så lett er det virkelig ikke,merker jo det bare jeg tar seroquel og truxal og. Spiser om nettene, men nå er det nok. Min vekt er tresifret igjen,vil helst ha stilnoct å sove på men får vel ikke det. Vil dere anbefale og ikke ta noe for å sove? Må jo en gang sove da,men ofte blir jeg gira av å ikke sove....likevel helt ødelagt. Skal til psykiater denne uken,men han kommer bare til å foreslå trevicta og det vil jeg ikke ta. Vil helst ikke ta noe ap. Og nå er jeg mer meg selv, blir litt bedøvd av medisiner. Og nå skal jeg ned i vekt.

Man må bruke viljestyrken.

Anonymkode: 44ae7...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man må bruke viljestyrken.

Anonymkode: 44ae7...e3a

Er klar over det, gikk ned 25 kilo ifjor. Så begynte jeg på ap igjen og det gikk til Helvete, så for meg er viljestyrken større om jeg ikke går på ap. Mulig andre har andre erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er maaange år siden,mener du det er verdt et forsøk? Å prøve å ikke ta noe? Vival hjelper meg ikke å sove, det bare roer meg litt. 

Jeg vet jo ikke grunnlidelsen til medisinbruken din. Gitt at du bruker medisinen for å få sove, og at den gir matsug, ville jeg droppet det og heller tatt innsovning ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han tror bare det er så lett, da er det jo ikke vits i å ta det opp med han igjen? 

100 mg seroquel fungerte jo i mange år. Nå tar jeg 200 mg seroquel og 60 mg truxal og for det meste 10 mg vival. Likevel sliter jeg. 

Jeg la på meg sinnsykt mye da jeg begynte med medisiner, bla store doser med nozinan. I perioder uten medisiner så går jeg radikalt ned, men jeg blir også skikkelig syk uten medisiner. Så at medisinene gir meg ekstra hunger er helt sikkert. Ikke uten grunn at vektøkning står som bivirkninger på mange medisiner. Så akkurat denne kommentaren fra psykiater synes jeg var unødvendig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Jeg vet jo ikke grunnlidelsen til medisinbruken din. Gitt at du bruker medisinen for å få sove, og at den gir matsug, ville jeg droppet det og heller tatt innsovning ved behov. 

Får ikke imovane, å har så lyst å klare meg uten noe...tenk om jeg hadde klart det. Står på pakken at seroquel er mot psykose men det stemmer jo ikke, det er for søvn. På truxal står det for søvn. LUrer på om jeg skal satse på å ikke ta noe, kanskje søvnen kommer naturlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han tror bare det er så lett, da er det jo ikke vits i å ta det opp med han igjen? 

Jeg synes det er et poeng å diskutere med ham fordi du sover dårlig. I og med han svarer deg slik tror jeg kanskje jeg ville hatt et alternativt medikament å foreslå. 

 

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har det i det hele tatt noe for seg å gå til psykiater? For dere har det sikkert det, men for meg mener jeg? Jeg har jo mine meninger og vil ikke høre. 

Oppfølging trenger du definitivt men hvorvidt det bør skje i form av psykiater eller noen andre tror jeg er mindre viktig (med unntak av hjelp til medisiner selvsagt).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Får ikke imovane, å har så lyst å klare meg uten noe...tenk om jeg hadde klart det. Står på pakken at seroquel er mot psykose men det stemmer jo ikke, det er for søvn. På truxal står det for søvn. LUrer på om jeg skal satse på å ikke ta noe, kanskje søvnen kommer naturlig da?

Medisinene kan ha flere bruksområder. Kjære deg, ikke slutt med noe nå før du har snakket med legen din da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg la på meg sinnsykt mye da jeg begynte med medisiner, bla store doser med nozinan. I perioder uten medisiner så går jeg radikalt ned, men jeg blir også skikkelig syk uten medisiner. Så at medisinene gir meg ekstra hunger er helt sikkert. Ikke uten grunn at vektøkning står som bivirkninger på mange medisiner. Så akkurat denne kommentaren fra psykiater synes jeg var unødvendig.

 

Ja han var så vanskelig sist han var her, var akkurat som om det han sa var rett og det jeg sa var feil. Men takk for at du deler dette med meg, ja det er en grunn for at det står vektøkning på pakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes det er et poeng å diskutere med ham fordi du sover dårlig. I og med han svarer deg slik tror jeg kanskje jeg ville hatt et alternativt medikament å foreslå. 

 

Oppfølging trenger du definitivt men hvorvidt det bør skje i form av psykiater eller noen andre tror jeg er mindre viktig (med unntak av hjelp til medisiner selvsagt).

 

Han tror hvis jeg hadde tatt trevicta hadde jeg sovet godt men det er feil, søvnproblemene begynte da jeg tok xeplion og det er det samme. Kan foreslå surmontril til han å se hva han sier til det. 

Ja et er jo medisinering psykiaterene driver med, blir litt provosert at han alltid ser på meg som urolig og psykotisk. Det ser ikke sykepleieren. Jeg kommer alltid til kort på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...