Gå til innhold

Forståelse for det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han gjør jo det, men anbefaler meg å gjøre som psykiateren sier. 

Da må du gjøre hva psykiateren sier. Det er to fagpersoner. Det er jobben deres å behandle syke mennesker. Jeg håper du trener videre. Kanskje du finner matvarer med mindre kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Da må du gjøre hva psykiateren sier. Det er to fagpersoner. Det er jobben deres å behandle syke mennesker. Jeg håper du trener videre. Kanskje du finner matvarer med mindre kalorier.

Vil ikke være overvektig, så kan ikke gjøre som han sier. Det er tross alt mitt liv og min kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vil ikke være overvektig, så kan ikke gjøre som han sier. Det er tross alt mitt liv og min kropp. 

Jeg har greid å gå ned litt på tross av medisiner, så det går an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vil ikke være overvektig, så kan ikke gjøre som han sier. Det er tross alt mitt liv og min kropp. 

Selfølgelig kan du bestemme self. Kanskje du burde bytte medisinen. Jeg har ikke så mye peiling på ap men det fins jo forsjellige. Eller har man vektøkning med alle ap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har greid å gå ned litt på tross av medisiner, så det går an. 

Da er du skikkelig flink og har en viljestyrke av stål ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Betti 11 skrev:

Selfølgelig kan du bestemme self. Kanskje du burde bytte medisinen. Jeg har ikke så mye peiling på ap men det fins jo forsjellige. Eller har man vektøkning med alle ap? 

Jepp. Eneste ap jeg ikke la på meg av var abilify, men den funket ikke og jeg ble stiv som en stokk. Så var det en stund jeg tok zeldox,men den funket heller ikke. Skal jo være vektnøytral, det skal jo latuda og...men den var ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de får benytte seg av tilbudet de som vil. 

Jeg er selv " der" nå at jeg tar medisin. Slik tenker jeg nå. Jeg tror 'ikke at det først og fremst  er medisiner som er problematske for myndighetene ofte( man har jo kuttet så mye i medsintibudet til folk ettersom jeg forstår over her landet) Men jeg forstår vektøkning er en større bivirkning enn man først trodde. Jeg tror det er de store kostnadene ved å være syk  man nå retter mere fokus på. Derfor er man neppe iteressert  i å gi medisier til nen i "hytt og pine". Man ønsker å spsre på hva man kan.Jeg tar medisin fordi  jeg er engstelig for å miste ha jeg redd alt har ingen av  liv i dag.

Alt kan alltid bli verre om du skjønner hva jeg mener.

Håper det vil gå bedre  ute over  i det nye  året for deg og dine.😊

Jeg vil tenke på deg😊

(Jeg tror ikke man bør sammenlikne seg så mye med alle andre bare )

Anonymkode: ae23a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv " der" nå at jeg tar medisin. Slik tenker jeg nå. Jeg tror 'ikke at det først og fremst  er medisiner som er problematske for myndighetene ofte( man har jo kuttet så mye i medsintibudet til folk ettersom jeg forstår over her landet) Men jeg forstår vektøkning er en større bivirkning enn man først trodde. Jeg tror det er de store kostnadene ved å være syk  man nå retter mere fokus på. Derfor er man neppe iteressert  i å gi medisier til nen i "hytt og pine". Man ønsker å spsre på hva man kan.Jeg tar medisin fordi  jeg er engstelig for å miste ha jeg redd alt har ingen av  liv i dag.

Alt kan alltid bli verre om du skjønner hva jeg mener.

Håper det vil gå bedre  ute over  i det nye  året for deg og dine.😊

Jeg vil tenke på deg😊

(Jeg tror ikke man bør sammenlikne seg så mye med alle andre bare )

Anonymkode: ae23a...100

Takk :) Håper alt går bra for deg også dette året ❤️ 

Det er best å ikke sammenligne seg med andre ja, det er helt sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da er du skikkelig flink og har en viljestyrke av stål ❤️ 

Jeg er flink innimellom, men har mine sprekker.

Nå er jeg kanskje heldig som liker mat som cottage cheese, div salater og lignede.  Det handler litt om å komme inn i et annet spor, iallefall for meg. Føler meg dessuten bedre når jeg greier å spise sunt og mer riktige mengder. Men kan ikke ha noe som ligner på godteri i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg er flink innimellom, men har mine sprekker.

Nå er jeg kanskje heldig som liker mat som cottage cheese, div salater og lignede.  Det handler litt om å komme inn i et annet spor, iallefall for meg. Føler meg dessuten bedre når jeg greier å spise sunt og mer riktige mengder. Men kan ikke ha noe som ligner på godteri i hus.

Vi har en koffert med godteri men jeg spiser ikke mye av det. Det siste ukene har jeg spist ikke mye men legget til 5 kilo. Stoffskifte og medisiner ☹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å komme inn i annet spør ja. Da fryser  man ofte ikke på annen mat enn slankere mat. Når man først er kommet igang. For meg blir unntakene ofte regelen. Også når jeg kommer ned i vekt overdriver jeg så lett den andre veien og det er vell så farlig. Aldri passe liksom ihvertfall ikke i andres øyne har jeg opplevelse av selv eller om jeg overtolker.??

  Men jeg føler som deg tror jeg at der er ting i livet man må få regulere sjøl.😊

 

Anonymkode: ae23a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med å komme inn i annet spør ja. Da fryser  man ofte ikke på annen mat enn slankere mat. Når man først er kommet igang. For meg blir unntakene ofte regelen. Også når jeg kommer ned i vekt overdriver jeg så lett den andre veien og det er vell så farlig. Aldri passe liksom ihvertfall ikke i andres øyne har jeg opplevelse av selv eller om jeg overtolker.??

  Men jeg føler som deg tror jeg at der er ting i livet man må få regulere sjøl.😊

 

Anonymkode: ae23a...100

Det er ikke lett å bli kvitt gamle vaner, men når man er syk har man ingen krefter å holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk er for tjukke eller for tynne henger ofte samme med almentlstanden for den personen tror jeg. Og almentlstanden er det jo så mye som spiller  inn på. Sorg for eksempel. Fortrengte følelser.

Jeg tror for å si så mye om årsak virkninger må man gå til spesialist og dem virker det ikke som er mange av i dag og ikke tilgjengelige for oss vanlige mennesker tror jeg i særlig utstrekning.

De slektningene kanskje man kan klare å unngå å eksponere seg for. Det er bare å si det er blitt for mye en periode. Vi må ta det igjen en annen gang...

Anonymkode: ae23a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Ikke lett å komme seg vekk fra sofaen, har hørt musikk i det siste. Men skal komme meg ut på tur når det ikke er glatt. 

Hvor mange vintre har du nå skyldt på at det er glatt? Kjøp deg piggsko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg er flink innimellom, men har mine sprekker.

Nå er jeg kanskje heldig som liker mat som cottage cheese, div salater og lignede.  Det handler litt om å komme inn i et annet spor, iallefall for meg. Føler meg dessuten bedre når jeg greier å spise sunt og mer riktige mengder. Men kan ikke ha noe som ligner på godteri i hus.

Ok. Det er vanskelig å gå ned og på ap. Liker sunn mat jeg ogsp, får prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Hvor mange vintre har du nå skyldt på at det er glatt? Kjøp deg piggsko!

Ja kan jo kjøpe meg piggsko, er livredd for å knekke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og gått nå med sykepleieren fra dagsenteret, jammen var det glatt og jeg ble helt rar i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo kjøpe meg piggsko, er livredd for å knekke noe. 

"Kan"... Kommer du vil å gjøre det? Neppe.

Anonymkode: 44ae7...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har vært ute og gått nå med sykepleieren fra dagsenteret, jammen var det glatt og jeg ble helt rar i hodet. 

Ja det var det. Følte det ipå ryggen nåtte gå som en pingvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Kan"... Kommer du vil å gjøre det? Neppe.

Anonymkode: 44ae7...e3a

Kan være jeg kjøper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...