Gå til innhold

Trønderfri regjering: - Sterkt provosert, sender fornell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere, er det en skandale?

Anonymkode: 61ac3...f42

Må si jeg stusset over det; jeg tenker lite over hvor politikerne er fra. Men kanskje ville jeg tenkt annerledes om jeg var mer direkte engasjert i politikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tenker Trine Skei Grande vil sørge for at trøndersk kultur og tankesett er godt representert. 

Nå fikk jeg IKKE bilder i hodet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, Xtra skrev:

Nå fikk jeg IKKE bilder i hodet :D 

Giske og Sandberg havnet i skandaler, stakkar. Trine er den trønderen som har oppført seg mest anstendig av alle. 

Derfor fikk hun også min stemme, ved valget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Trine er den trønderen som har oppført seg mest anstendig av alle. 

LOL, da må det stå dårlig til.

Anonymkode: f8028...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Giske og Sandberg havnet i skandaler, stakkar. Trine er den trønderen som har oppført seg mest anstendig av alle. 

Derfor fikk hun også min stemme, ved valget. 

Enig med deg, uten at jeg egentlig hadde noe ønske om å dra frem åker-diskusjonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Xtra skrev:

Enig med deg, uten at jeg egentlig hadde noe ønske om å dra frem åker-diskusjonen igjen.

Før de havnet i åkeren tok hun flere menn i skrittet og ropte "Æ vil ha kar". Hadde en mann gjort slikt ville det vært full #metoo. Likestillingen har ikke kommet så langt som vi liker å tro. 

Anonymkode: f8028...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny regjering. Muligens litt slagside mhp distriktene?

Enkelte har en veldig  tung bør å bære tror jeg. 

Men alle var de sikkert eslet fra dag 1 til noe stort i livet. Hvordan de klarer seg avhenger kanskje av sakene som kommer opp og opposisjonspartiene selvsagt.  Det er vel også kommunevalg i år.  Mye spennende å følge med på og lære av kanskje.

Anonymkode: 6ba8a...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny regjering. Muligens litt slagside mhp distriktene?

En statsråd representerer landet som helhet, ikke fylket/kommunen/bygda/byten vedkommende kommer fra.

Anonymkode: f8028...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tenker Trine Skei Grande vil sørge for at trøndersk kultur og tankesett er godt representert. 

Ha ha 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tenker Trine Skei Grande vil sørge for at trøndersk kultur og tankesett er godt representert. 

Hun er valgt inn for Oslo. I en ellers trønderløs regjering er det viktig at noen kjenner regionen, men oppdraget hennes er ikke å ivareta interessene til vår region.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Provoserende er ikke ordet jeg vil bruke ikke, men ugreit og pussig at en såpass regionsfokusert regjering ikke greier å finne en statsråd fra alle regioner. Med tanke på regionsreformen som tres nedover folk p.t. er det rart at de ikke ser både den reelle og symbolske verdien i å la alle regioner, spesielt de med en storby, være representert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎01‎.‎2019 den 13.12, Gargamel skrev:

Giske og Sandberg havnet i skandaler, stakkar. Trine er den trønderen som har oppført seg mest anstendig av alle. 

Derfor fikk hun også min stemme, ved valget. 

Det er mye bra med Venstre, og de får min stemme. Men jeg liker IKKE lederen :-( Nei, skulle gjerne sett at noen andre ble frontfigur der.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, påskelilje skrev:

Det er mye bra med Venstre, og de får min stemme. Men jeg liker IKKE lederen :-( Nei, skulle gjerne sett at noen andre ble frontfigur der.... :-(

Jeg er helt enig. Jeg tror ikke hun trekker mange velgere akkurat. Jeg tror mange får såpass rare bilder i hodet at de knapt oppfatter hva hun sier. Da fungerer man ikke som partileder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg er helt enig. Jeg tror ikke hun trekker mange velgere akkurat. Jeg tror mange får såpass rare bilder i hodet at de knapt oppfatter hva hun sier. Da fungerer man ikke som partileder.

Jeg syntes heller ikke hun fungerte spesielt godt som partileder før åker-historien.

Anonymkode: 61ac3...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere, er det en skandale?

Anonymkode: 61ac3...f42

Det er ofte like greit å bare si tingene rett ut ja.

Anonymkode: 6ba8a...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 13.58, AnonymBruker skrev:

En statsråd representerer landet som helhet, ikke fylket/kommunen/bygda/byten vedkommende kommer fra.

Anonymkode: f8028...b28

Hei!

Helt enig!

Til de andre ting har jeg å tilføye at:'

Skal alle i Norge være representert, til en hver tid i en regjering..., så er det ikke bare kvinnekvoter, man skal tenke på, men alle øvrige kvoter, urbefolningen vår,  minoriteter/nye landsmenn, alle landsdeler like rettferdig, osv osv...

For meg er det viktigere at en som sitter i regjeringen, er, et menneske som vil noe for landet vårt som helhet, et menneske som greier ha perspektiv og se konsekvenser, som tenker seg om før sier ord og ikke minst før handler, et menneske som er saklig, ikke fullstendig styrt av følelser, eller manipulativ, ikke impulsiv eller uforutsigbar, en som har en type god lederskikk i seg, noe jeg tror de fleste bare kort oppsummert ville kalt, noe sånt som sunt bondevett, og sunn fornuft.

De fleste liker ikke løgn eller dårlig oppførsel, ikke en gang om de lyver selv, heldigvis,  så det er ingen grunn til å unnskylde politikere når de ikke i et enkelt tilfelle, men gjentatt, over lang tid viser dårlig skjønn, dårlig dømmekraft, ikke tenker seg om før de snakker, eller de unnskylder det med rødvin, sydenferie,, eller situasjon, og all mulig svada, eller de direkte lyver og undergraver andres troverdighet.

Jeg tror vi alle er tjent med å velge politikere som har evner som, tenke seg om før de snakker, eller som ikke gråter på møter, eller havner i åkern, politikere som kan si unnskyld uforbeholdent, jeg tror folk flest er rause med å glemme om de opplever at her gjorde man en feil man oppriktig angrer på. Men når unnsyldninger sitter langt langt inne, og bare etter politisk press kommer, så får ikke folk flest tilliten tilbake, sunt og forståelig.

Det er ikke alle som er gode ledere, og jeg tror å lede, og å være minister, innebærer mer enn bare være leder for et departement, man blir gransket og satt litt mer under lupen, så da krever det litt mer "sunt bondevett/gammel vikingånd". Da trengs virkelig gode lederevner, men i tillegg tror jeg folk forventer at man lever, snakker i tråd med sin stilling. Det følger et ansvar med å få sitte i en regjering, det er sånn, at folk flest, ikke liker at ministere stadig kommer opp i bråk.

Så i en regjering, bør "kremen" av politikerne våre sitte, om jeg skal kalle det det..forstå meg rett, og da bør kvoter, landsdeler, og minoritere, m.m. spille mindre rolle.  Man kan være det bevisst, men hvis de beste ikke representerer alle disse kvotene, landsdelene og minoritetene, så er det viktigere ting de som ledere skal evne lede.

Vi er glad i landet vårt som helhet, og ut fra det vil vi skape en helheltlig samlende god norsk politikk, ikke politikk som skaper misnøye, unødvendige motsetninger, eller diskusjoner der man kaster bort tid, på å bortforklare gale ting man på privaten gjør, enten det dreier seg om å ikke ta ansvar for sine egne feil, som vi alle jo gjør, eller legge skylden på andre, ikke evne beklage og ta på seg ansvar. 

Jeg syns Erna Solberg har vist mange gode lederegenskaper, det har ikke vært noe å utsette på det hun har sagt i mange vanskelige situasjoner, , eller hvordan hun har handlet. Hennes lederegenskaper, hennes evne til å bruke skjønn, tenke seg om før hun snakker, eller før hun tar beslutninger m.m. Jeg syns hun viser en type personlighet, som gjør at jeg selv om jeg rent politisk står langt langt fra henne, og er uenig i det meste, så er det sånne folk jeg syns er sitt verv skikket. 

Så derfor er det mer skikkethet, dyktighet, jeg mener bør avgjøre hvem som får minsiter poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes heller ikke hun fungerte spesielt godt som partileder før åker-historien.

Anonymkode: 61ac3...f42

Abid Raja burde heller vært leder. Han har noe å komme med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...