Gå til innhold

116 kroner frem til mandag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får lønn på mandag. Jeg har 116 kroner å leve på frem til mandag. Kan jeg klare meg på det en hel helg? Jepp jeg vil selv tro at det er fullt mulig, selv om jeg har for vane å bruke mye mer. 

Noen tips til god mat og drikke for den summen som strekker seg ut helgen? :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lønn på mandag. Jeg har 116 kroner å leve på frem til mandag. Kan jeg klare meg på det en hel helg? Jepp jeg vil selv tro at det er fullt mulig, selv om jeg har for vane å bruke mye mer. 

Noen tips til god mat og drikke for den summen som strekker seg ut helgen? :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Hva har du i hus?

Anonymkode: a9c77...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lønn på mandag. Jeg har 116 kroner å leve på frem til mandag. Kan jeg klare meg på det en hel helg? Jepp jeg vil selv tro at det er fullt mulig, selv om jeg har for vane å bruke mye mer. 

Noen tips til god mat og drikke for den summen som strekker seg ut helgen? :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Det går nok fint å klare seg over helgen uten noe særlig penger. Jeg ville tatt utgangspunkt i hva som finnes i kjøleskapet og supplert slik at det blir nok mat. Havregrøt er en god start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har du i hus?

Anonymkode: a9c77...795

Spaghetti, ketchup, havregryn, , krydder, kanel, rett i koppen - sjokoladedrikke, saft, en og en halv liter brus. :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det går nok fint å klare seg over helgen uten noe særlig penger. Jeg ville tatt utgangspunkt i hva som finnes i kjøleskapet og supplert slik at det blir nok mat. Havregrøt er en god start. 

har ingenting i kjøleskapet annet enn ketchup og en halvannen liter brus. Men jeg har spagetti , og havregryn , og det som jeg nevner over :) . 

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lønn på mandag. Jeg har 116 kroner å leve på frem til mandag. Kan jeg klare meg på det en hel helg? Jepp jeg vil selv tro at det er fullt mulig, selv om jeg har for vane å bruke mye mer. 

Noen tips til god mat og drikke for den summen som strekker seg ut helgen? :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Du har ingen middagsprodukter i fryseren? Som kylling, fisk, kjøtt, kjøttkaker eller noe slikt? 

ikke noe brødmat heller? Har du mel, bakepulver og melk (og sukker og salt) kan du bake deilige scones, nydelige når de er varme med smør og syltetøy eller ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spaghetti, ketchup, havregryn, , krydder, kanel, rett i koppen - sjokoladedrikke, saft, en og en halv liter brus. :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Kjøp en boks tunfisk og en boks hakkede tomater. Kok dette sammen, krydre  og ha det til spaggettien . Faktisk veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lønn på mandag. Jeg har 116 kroner å leve på frem til mandag. Kan jeg klare meg på det en hel helg? Jepp jeg vil selv tro at det er fullt mulig, selv om jeg har for vane å bruke mye mer. 

Noen tips til god mat og drikke for den summen som strekker seg ut helgen? :) 

Anonymkode: 60fce...c37

God drikke hadde jeg ikke prioritert. Vann fra får holde. Kjøp brød, bønner, tunfisk, tomat på boks, egg og billigste pølse,

Anonymkode: d1edf...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nok havregryn, trenger du bare melk eller yoghurt, så er frokostene dekket.

Hvis du kjøper et billigmerke (Coop, Rema etc.) frosne grønnsaker, får du 1 kg for under 25 kr. Sammen med spagettien kan det fint dekke alle middagene, du trenger bare noe småtteri ved siden av:  Crabfish, tunfisk eller noe annet billig på boks, eller se om det er lagt ut noen små pakker middag, kjøtt- eller fiskepålegg til sterkt redusert pris fordi de går ut på dato i helgen. Men se på prisen, ikke bare på avslagsprosenten.

Ta sjokoladedrikken som kveldskos, evt. sammen med rester fra middagen. Hvis du tror det blir behov for lunsj, kjøp den billigste sorten knekkebrød eller brød (det finnes butikkstekte, halvstekte og frosne bagetter / rundstykker som nesten ikke koster noe) du finner. Bruk litt av det du har kjøpt til middag som pålegg, hvis du ikke har margarin eller syltetøy i skapet og det ikke er penger igjen til det billigste pålegget. Evt. kan du kjøpe etpar små bananer, de går fint til havregrynsfrokosten også.

Siden du tydeligvis kjøper brus iblant: Se om du finner noen tomflasker i skapet, det blir fort noen kroner ekstra nå som panten er såpass høy. Drikke skal du selvfølgelig ikke bruke penger på denne helgen.

Nå har jeg forutsatt at du bare skal lage mat til deg selv. Hvis du ikke trenger penger til noe annet enn mat, går det fint fram til mandag. Men du må holde fokus på at du skal få spagettien og havregrynene til å vare til mange nok måltider, ikke blande inn varer som ikke passer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spaghetti, ketchup, havregryn, , krydder, kanel, rett i koppen - sjokoladedrikke, saft, en og en halv liter brus.

Jeg er nesten i tråd med laba, men jeg ville kjøpt en boks skinke istedenfor pølse, en løk og en potet eller to, et par sopper og mel framfor brød om du er en habil baker. Så kan du lage pasta med løk, sopp, skinke og krydder og toppet med ost samtidig som du baker brød i kveld. Hold av (litt) deig til en pizza i morgen. Legg pizzadeigen i en pose kjøleskapet til i morgen. Er det igjen penger ville jeg kjøpt en pakke micropopcorn til kveldskos og drukket saften/brusen. Søndag ville jeg brukt poteten, resten av skinken, løken og soppen og lagd en god omelett. Hjemmebakt brød med ost (evt ostis) duger supert utenom middagene, i tillegg til havregrøt :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange butikker har halv pris på varer som holder på å gå ut på dato. Se om du får tak i noen av de varene som er nevnt over her, til halv pris. Poteter, løk, erter, tomater på boks eller kartong (5-6 kr på KIWI), mel til baking ville jeg ha prioritert, samt et par bananer, hvis de ikke er for dyre - de metter godt. Ellers klarer du deg fint tre dager med litt mindre mat enn vanlig. Ikke kjøp noe drikke nå i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg er nesten i tråd med laba, men jeg ville kjøpt en boks skinke istedenfor pølse, en løk og en potet eller to, et par sopper og mel framfor brød om du er en habil baker. Så kan du lage pasta med løk, sopp, skinke og krydder og toppet med ost samtidig som du baker brød i kveld. Hold av (litt) deig til en pizza i morgen. Legg pizzadeigen i en pose kjøleskapet til i morgen. Er det igjen penger ville jeg kjøpt en pakke micropopcorn til kveldskos og drukket saften/brusen. Søndag ville jeg brukt poteten, resten av skinken, løken og soppen og lagd en god omelett. Hjemmebakt brød med ost (evt ostis) duger supert utenom middagene, i tillegg til havregrøt :) 

Vil heller kjøpe en boks skinke fremfor å kjøpe tunfisk. Takk for gode råd alle sammen :) 

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søndag ville jeg brukt poteten, resten av skinken, løken og soppen og lagd en god omelett.

Forutsatt at det er penger til egg? Det går sikkert an å bare brune det i panna, men da heter det vel ikke omelett?

Jeg henger meg opp i det fordi jeg selv vurderte å anbefale å kjøpe egg, men var redd budsjettet ville sprekke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, laban skrev:

Forutsatt at det er penger til egg? Det går sikkert an å bare brune det i panna, men da heter det vel ikke omelett?

Jeg henger meg opp i det fordi jeg selv vurderte å anbefale å kjøpe egg, men var redd budsjettet ville sprekke ;)

Blir spennende å se hva jeg ender opp med. Men skal se etter kjøtt som er på tilbud hvor jeg får mest mulig for pengene. Kjedelig å leve på 116 kroner en helg frihelg, men jeg tillater ikke meg selv å låne av kredittkortet. Jeg skal forsøke å finne noe jeg kan kose meg med for de pengene jeg har. 

 

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir spennende å se hva jeg ender opp med. Men skal se etter kjøtt som er på tilbud hvor jeg får mest mulig for pengene. Kjedelig å leve på 116 kroner en helg frihelg, men jeg tillater ikke meg selv å låne av kredittkortet. Jeg skal forsøke å finne noe jeg kan kose meg med for de pengene jeg har. 

Anonymkode: 60fce...c37

Det blir jo litt smak og behag om du prioriterer det ene eller det andre. Det blir jo avveininger hele veien:  Hvis du er vant til å bake selv, er det lurt å gjøre det, men hvis du er helt uerfaren med gjærbakst, kan det være tryggere å kjøpe noe billig.

Jeg elsker pasta og kunne klart meg med spagetti og superbillig tilbehør til middag i lange tider, andre trenger kjøtt eller noe annet til.  

Ikke tenk på at dette gjør helgen "kjedelig", la det gå sport i det. Jeg levde sånn som student i fem år og tok ingen skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Det blir jo litt smak og behag om du prioriterer det ene eller det andre. Det blir jo avveininger hele veien:  Hvis du er vant til å bake selv, er det lurt å gjøre det, men hvis du er helt uerfaren med gjærbakst, kan det være tryggere å kjøpe noe billig.

Jeg elsker pasta og kunne klart meg med spagetti og superbillig tilbehør til middag i lange tider, andre trenger kjøtt eller noe annet til.  

Ikke tenk på at dette gjør helgen "kjedelig", la det gå sport i det. Jeg levde sånn som student i fem år og tok ingen skade av det.

Jeg har vært å handlet. Var jo interessant å se hva man kan få for lite penger. 

Jeg kjøpte : en løk, pastasaus for 7,90, en pakke med pølser for 25,90, et brød for 6,90, leverpostei for ca 8,90, og en pose med nøtter for 10 kroner. Betalte 53,83. Hadde med en pantelapp som jeg pantet itillegg. Sitter igjen med 62,39 kroner. Posen med nøtter kunne jeg vært foruten, men men ... jeg tenkte at hvis jeg ville ha noe knask så fikk jeg knaske på nøtter....

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at jeg klarer meg på lite penger frem til lønnen kommer i starten av neste uke. Jeg skal la det gå sport i å gjøre billige matinnkjøp slik at matbudsjettet blir lavere. .

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kayia skrev:

Jeg er nesten i tråd med laba, men jeg ville kjøpt en boks skinke istedenfor pølse, en løk og en potet eller to, et par sopper og mel framfor brød om du er en habil baker. Så kan du lage pasta med løk, sopp, skinke og krydder og toppet med ost samtidig som du baker brød i kveld. Hold av (litt) deig til en pizza i morgen. Legg pizzadeigen i en pose kjøleskapet til i morgen. Er det igjen penger ville jeg kjøpt en pakke micropopcorn til kveldskos og drukket saften/brusen. Søndag ville jeg brukt poteten, resten av skinken, løken og soppen og lagd en god omelett. Hjemmebakt brød med ost (evt ostis) duger supert utenom middagene, i tillegg til havregrøt :) 

Jeg tenkte på skinke, men endte med pølse. Men tunfisk .. Nei det våger jeg ikke å forsøke meg på for det kan ødelegge helgen :D 

Anonymkode: 60fce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte på skinke, men endte med pølse. Men tunfisk .. Nei det våger jeg ikke å forsøke meg på for det kan ødelegge helgen :D 

Anonymkode: 60fce...c37

Haha, enig med deg - fersk tunfisk er supergodt, men tunfisk på boks - kattmat spør du meg :P Flåsete sagt selvfølgelig, men tunfisk på boks greide jeg ikke engang da jeg studerte og var kronisk blakk... 

 Ha en god helg, og nyt både mat og nøtter :)  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Haha, enig med deg - fersk tunfisk er supergodt, men tunfisk på boks - kattmat spør du meg :P 

Beste jeg vet med majones, ost og tomat. 😯

Anonymkode: d1edf...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...