Gå til innhold

Å bli misforstått.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Gjest newnick
3 minutter siden, kupton skrev:

Hvis en velger å bruke et slikt ord, må en klargjøre hva en mener med det. Fra gammelt av var gal synonymt med psykotisk, og det sentrale i psykosen er vrangforestillingen.

Så da mener du at TS er gal? Jeg synes ikke TS er gal. Jeg synes heler ikke pasientene jeg ser hver dag i jobben min er gale. Dette er mange flotte mennesker med noen syke tanker og utfordringer som de trenger behandling for - men de er ikke gale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, kupton skrev:

Hvis en velger å bruke et slikt ord, må en klargjøre hva en mener med det. Fra gammelt av var gal synonymt med psykotisk, og det sentrale i psykosen er vrangforestillingen.

Det var ikke bare det at jeg fremdeles var psykotisk, han skrev dette også :fattig i mimikk, anspent, stresset. Trodde da virkelig ikke det, jeg satt der rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi de ikke kan ha "psykotiske" folk der? Men tror ikke de oppfatter meg som det, jeg kommer, trener og går. 

Hvem sier dette? 

Flere av pasientene på avdelingen jeg jobber på trener på treningssenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, newnick skrev:

Hvem sier dette? 

Flere av pasientene på avdelingen jeg jobber på trener på treningssenter. 

Bare noe jeg tror. Det er bra de trener og er såpass oppegående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Bare noe jeg tror. Det er bra de trener og er såpass oppegående. 

Da må du slutte å tro det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, newnick skrev:

Da må du slutte å tro det 😊

Ja får bare se hva som skjer :) Det er jo et godt tilbud det med den treningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest newnick
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja får bare se hva som skjer :) Det er jo et godt tilbud det med den treningen. 

Veldig bra tilbud 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, newnick skrev:

Så da mener du at TS er gal? Jeg synes ikke TS er gal. Jeg synes heler ikke pasientene jeg ser hver dag i jobben min er gale. Dette er mange flotte mennesker med noen syke tanker og utfordringer som de trenger behandling for - men de er ikke gale. 

Det er ikke noen motsetning mellom å være en flott person og gal/psykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, newnick skrev:

Så da mener du at TS er gal? Jeg synes ikke TS er gal. Jeg synes heler ikke pasientene jeg ser hver dag i jobben min er gale. Dette er mange flotte mennesker med noen syke tanker og utfordringer som de trenger behandling for - men de er ikke gale. 

Ingen kaller syke folk «gale» lenger.

Anonymkode: 012c8...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke at du misforstår men mitt inntrykk er at det er blitt med legetjenester også spesialister som ofte på sykehusene at det er blitt slik som når man oppsøker advokat eller rørlegger at man ganske enkelt må bare " shoppe  litt rundt"  Helt forferdelig da man jo oftest er veldig  syk når man trenger lege og har ikke det store å gå på mentalt eller fysisk.

Det er ikke alt som er så lett nå er mitt inntrykk. Mye data var jo på avveier igjen sist helg hørte jeg på radio. Systemet hadde lenge vært helt ubeskyttet. Vanskelig å forstå hva som skjer.

Anonymkode: ea0bb...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er godt å vite, men ikke alle jobber på en sånn plass. Er redd for å bli kastet ut fra treningen :( 

Om noen skriver at din tenkning er preget av psykose, så betyr ikke det at du verken er "gal" ( i betydningen at alt du tenker eller mener er sykt) eller at du er mindre verdt enn andre mennesker. Det innebærer heller ikke at folk får noe i mot deg, om de skulle komme til å lese det psykiateren skriver. De liker deg fortsatt, og de som organiserer treningen vil helt sikkert gjerne at du kommer dit. 

Innerst inne vet du at du har en sykdom som lager en del trøbbel for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Om noen skriver at din tenkning er preget av psykose, så betyr ikke det at du verken er "gal" ( i betydningen at alt du tenker eller mener er sykt) eller at du er mindre verdt enn andre mennesker. Det innebærer heller ikke at folk får noe i mot deg, om de skulle komme til å lese det psykiateren skriver. De liker deg fortsatt, og de som organiserer treningen vil helt sikkert gjerne at du kommer dit. 

Innerst inne vet du at du har en sykdom som lager en del trøbbel for deg. 

Det er godt å vite. 

Føler meg syk,men tror ikke energiene og lysene er sykdom. Det er en sesitivitet jeg er født med,jeg nekter å tro at jeg har vært syk hele livet. Og jeg har kontakt med noen og jeg tror det er pleiadene, i går når jeg la meg kokte det i hodet og jeg kjente masse energi strømme i kroppen. De hjalp med å sove i natt, det var ekstrem sterk healing. Følte meg takknemlig. Men vet det finnes andre energier og som ikke er så gode,noen gjør meg dårlig og. Som i dag, jeg har mange spørsmål jeg ikke får svar på. Hvor kommer energiene fra/hvem er de? Det er ikke alltid jeg får vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er godt å vite. 

Føler meg syk,men tror ikke energiene og lysene er sykdom. Det er en sesitivitet jeg er født med,jeg nekter å tro at jeg har vært syk hele livet. Og jeg har kontakt med noen og jeg tror det er pleiadene, i går når jeg la meg kokte det i hodet og jeg kjente masse energi strømme i kroppen. De hjalp med å sove i natt, det var ekstrem sterk healing. Følte meg takknemlig. Men vet det finnes andre energier og som ikke er så gode,noen gjør meg dårlig og. Som i dag, jeg har mange spørsmål jeg ikke får svar på. Hvor kommer energiene fra/hvem er de? Det er ikke alltid jeg får vite det. 

Du har sikkert hatt en ekstra stor sensitivitet hele livet, og du fikk heller ikke den hjelp du burde ha hatt i din oppvekst. Som voksen har du fortsatt en så stor sensitivitet at du ikke helt klarer å sortere inntrykk, - det blir for mye for deg. Som du vet, så forstår du virkeligheten en del forskjellig fra det de fleste av oss gjør. Du har satt sammen informasjon fra litt ulike kilder og dannet deg en forståelse av virkeligheten, som skiller seg fra slik de fleste av oss tenker.  Denne følsomheten og virkelighetsforståelsen gir deg mye angst, og du trenger hjelp og støtte fra helsevesenet for å ikke bli altfor overveldet av inntrykk og angst. 

Jeg tror du trenger medisiner for ikke å bli altfor overveldet. Du trenger å ikke bruke hele oppmerksomheten din på ting de fleste av oss ikke forholder oss til. Helsevesenet definerer måten du har det på som sykdom, men det betyr ikke at du kun tenker syke tanker eller at du ikke har friske sider. Så lenge energiene og lysene ikke tar altfor stor plass, så virker det som at det beriker livet ditt, - derfor er det viktig at du tar såpass mye medisiner at følsomheten din ikke blir et altfor stort problem for deg. 

Jeg er glad over å lese at det virker som om du for tiden har et bedre behandlingstilbud enn du har hatt på mange år. Du snakker jevnlig med en sykepleier som har kjent deg lenge nå, innimellom snakker du også med psykiateren, og du deltar på treningstilbud i regi av DPS. Du har også klart deg uten innleggelser i mange år. Dersom du nå kan klare å ta nok medisiner og fortsette å ta vare på deg selv som best du kan (med både medisiner og aktivitet/trening), så synes jeg du fortjener å bli respektert for din evne til å håndtere det som er vanlig å oppfatte som alvorlig psykisk sykdom. 

Jeg har lyst til å heie på deg, jeg synes du er en bra dame:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Føler meg misforstått av psykiateren,vi ser helt ulikt på hvordan jeg er. Er det meg eller han som tar feil? Jeg trodde vi hadde en hyggelig samtale over en kopp kaffe,han var jo så hyggelig og snill. Så skriver han alt mulig om meg som ikke stemmer, mangler jeg selvinnsikt? Tror ikke det jeg.Ikke en gang i perioden sykepleieren har vært hos meg har han kalt meg psykotisk, ikke en gang. 

Det unnskylder jo ingenting ,men jeg tror de er helt på randen i helsevesenet nå om dagen. Sist helg som jeg fortalte om hørte jeg på radio at alle helse Norge dataene ( og det er vel der alle journaler ligg) hadde stått helt ubeskyttet.  Hull i pasientsikkerhet. Utover i uken ble det helt stille om saken. Man må bare følge med så godt man kan i dag. De ansatte blir vel influert av dette antar jeg og feil kan vel lett oppstå vil jeg tro. Jeg tror det er slik at man kan påpeke ting og få rettet opp journalen sin. Andre pasienter har sagt at det er en grei sak. Hvorfor skulle ikke det være tilfelle for din del?

God bedring😊

Anonymkode: ea0bb...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
2 minutter siden, frosken skrev:

Du har sikkert hatt en ekstra stor sensitivitet hele livet, og du fikk heller ikke den hjelp du burde ha hatt i din oppvekst. Som voksen har du fortsatt en så stor sensitivitet at du ikke helt klarer å sortere inntrykk, - det blir for mye for deg. Som du vet, så forstår du virkeligheten en del forskjellig fra det de fleste av oss gjør. Du har satt sammen informasjon fra litt ulike kilder og dannet deg en forståelse av virkeligheten, som skiller seg fra slik de fleste av oss tenker.  Denne følsomheten og virkelighetsforståelsen gir deg mye angst, og du trenger hjelp og støtte fra helsevesenet for å ikke bli altfor overveldet av inntrykk og angst. 

Jeg tror du trenger medisiner for ikke å bli altfor overveldet. Du trenger å ikke bruke hele oppmerksomheten din på ting de fleste av oss ikke forholder oss til. Helsevesenet definerer måten du har det på som sykdom, men det betyr ikke at du kun tenker syke tanker eller at du ikke har friske sider. Så lenge energiene og lysene ikke tar altfor stor plass, så virker det som at det beriker livet ditt, - derfor er det viktig at du tar såpass mye medisiner at følsomheten din ikke blir et altfor stort problem for deg. 

Jeg er glad over å lese at det virker som om du for tiden har et bedre behandlingstilbud enn du har hatt på mange år. Du snakker jevnlig med en sykepleier som har kjent deg lenge nå, innimellom snakker du også med psykiateren, og du deltar på treningstilbud i regi av DPS. Du har også klart deg uten innleggelser i mange år. Dersom du nå kan klare å ta nok medisiner og fortsette å ta vare på deg selv som best du kan (med både medisiner og aktivitet/trening), så synes jeg du fortjener å bli respektert for din evne til å håndtere det som er vanlig å oppfatte som alvorlig psykisk sykdom. 

Jeg har lyst til å heie på deg, jeg synes du er en bra dame:-)

Jeg heier også på ts. Hun har virkelig klart mye som andre ikke ville klart. Og så har hun et varmt ❤️

Endret av newnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frosken skrev:

Du har sikkert hatt en ekstra stor sensitivitet hele livet, og du fikk heller ikke den hjelp du burde ha hatt i din oppvekst. Som voksen har du fortsatt en så stor sensitivitet at du ikke helt klarer å sortere inntrykk, - det blir for mye for deg. Som du vet, så forstår du virkeligheten en del forskjellig fra det de fleste av oss gjør. Du har satt sammen informasjon fra litt ulike kilder og dannet deg en forståelse av virkeligheten, som skiller seg fra slik de fleste av oss tenker.  Denne følsomheten og virkelighetsforståelsen gir deg mye angst, og du trenger hjelp og støtte fra helsevesenet for å ikke bli altfor overveldet av inntrykk og angst. 

Jeg tror du trenger medisiner for ikke å bli altfor overveldet. Du trenger å ikke bruke hele oppmerksomheten din på ting de fleste av oss ikke forholder oss til. Helsevesenet definerer måten du har det på som sykdom, men det betyr ikke at du kun tenker syke tanker eller at du ikke har friske sider. Så lenge energiene og lysene ikke tar altfor stor plass, så virker det som at det beriker livet ditt, - derfor er det viktig at du tar såpass mye medisiner at følsomheten din ikke blir et altfor stort problem for deg. 

Jeg er glad over å lese at det virker som om du for tiden har et bedre behandlingstilbud enn du har hatt på mange år. Du snakker jevnlig med en sykepleier som har kjent deg lenge nå, innimellom snakker du også med psykiateren, og du deltar på treningstilbud i regi av DPS. Du har også klart deg uten innleggelser i mange år. Dersom du nå kan klare å ta nok medisiner og fortsette å ta vare på deg selv som best du kan (med både medisiner og aktivitet/trening), så synes jeg du fortjener å bli respektert for din evne til å håndtere det som er vanlig å oppfatte som alvorlig psykisk sykdom. 

Jeg har lyst til å heie på deg, jeg synes du er en bra dame:-)

Takk for det! Du er også en bra dame ❤️ 

Kan være enig i mye av det du skriver her. Men tar jeg for mye medisiner forsvinner også de gode energiene, det er det jeg er redd for. Men nå skal jeg ta 74 mg latuda og det var en liten dose sa sykepleieren. Jo jeg har også mine gode sider føler jeg, og prøvde å stille opp så godt jeg kunne for barnebarnet mitt. Men det var ikke godt nok, det skuffet meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det unnskylder jo ingenting ,men jeg tror de er helt på randen i helsevesenet nå om dagen. Sist helg som jeg fortalte om hørte jeg på radio at alle helse Norge dataene ( og det er vel der alle journaler ligg) hadde stått helt ubeskyttet.  Hull i pasientsikkerhet. Utover i uken ble det helt stille om saken. Man må bare følge med så godt man kan i dag. De ansatte blir vel influert av dette antar jeg og feil kan vel lett oppstå vil jeg tro. Jeg tror det er slik at man kan påpeke ting og få rettet opp journalen sin. Andre pasienter har sagt at det er en grei sak. Hvorfor skulle ikke det være tilfelle for din del?

God bedring😊

Anonymkode: ea0bb...3e1

Takk :) 

Ja jeg kan jo be om at det blir slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Du har bevist gang på gang på gang at du mangler selvinnsikt.

Å virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke at du misforstår men mitt inntrykk er at det er blitt med legetjenester også spesialister som ofte på sykehusene at det er blitt slik som når man oppsøker advokat eller rørlegger at man ganske enkelt må bare " shoppe  litt rundt"  Helt forferdelig da man jo oftest er veldig  syk når man trenger lege og har ikke det store å gå på mentalt eller fysisk.

Det er ikke alt som er så lett nå er mitt inntrykk. Mye data var jo på avveier igjen sist helg hørte jeg på radio. Systemet hadde lenge vært helt ubeskyttet. Vanskelig å forstå hva som skjer.

Anonymkode: ea0bb...3e1

Ja det er vanskelig å forstå hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...