Gå til innhold

Kan bedøvelsen bli permanent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Benyttes det trygge bedøvelsesmidler i dag? Kan lokalbedøvelse satt av tannlege bli permanent? Jeg har ikke tannlegeskrekk, men jeg har alltid angst for å forbli «lam» og skeiv etter å ha fått bedøvelse. Bedøvelsen har alltid gått ut tidligere, men er det mulig at bedøvelse etter å ha boret et hull kan bli værende resten av livet? Eller er dette en urasjonell frykt? Er det tryggere midler hos f.eks Colosseum-klinikken enn hos mindre klinkkker på landet? Er det noen her som borer uten bedøvelse? Hvor vondt gjør det, egentlig? Hva kan smerten sammenliknes med? 

Jeg er ikke vant til å bli spurt om jeg vil ha bedøvelse. TL sier alltid «nå skal jeg sette bedøvelse», og jeg lar det bare skje. Tenker at det er prosedyre.

Anonymkode: 42aee...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benyttes det trygge bedøvelsesmidler i dag? Kan lokalbedøvelse satt av tannlege bli permanent? Jeg har ikke tannlegeskrekk, men jeg har alltid angst for å forbli «lam» og skeiv etter å ha fått bedøvelse. Bedøvelsen har alltid gått ut tidligere, men er det mulig at bedøvelse etter å ha boret et hull kan bli værende resten av livet? Eller er dette en urasjonell frykt? Er det tryggere midler hos f.eks Colosseum-klinikken enn hos mindre klinkkker på landet? Er det noen her som borer uten bedøvelse? Hvor vondt gjør det, egentlig? Hva kan smerten sammenliknes med? 

Jeg er ikke vant til å bli spurt om jeg vil ha bedøvelse. TL sier alltid «nå skal jeg sette bedøvelse», og jeg lar det bare skje. Tenker at det er prosedyre.

Anonymkode: 42aee...a13

Det *kan* skje, men sannsynligheten er svært liten.

Anonymkode: e0b0f...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det en del info: www.altomtenner.no/node/69

Tannlegen din kan sikkert supplere.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vondt gr det, egentlig? 

Det kommer an på hvor stort hullet er. Folks smerteterskel er også høyst forskjellig.

Vi ville visst om det hvis slik lokalbedøvelse hadde varige bivirkninger, tror du ikke det? Den brukes jo svært hyppig.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Her står det en del info: www.altomtenner.no/node/69

Tannlegen din kan sikkert supplere.

Det kommer an på hvor stort hullet er. Folks smerteterskel er også høyst forskjellig.

Vi ville visst om det hvis slik lokalbedøvelse hadde varige bivirkninger, tror du ikke det? Den brukes jo svært hyppig.

Jo, jeg tenkte på det. Jeg har aldri hørt noen fortelle om bivirkninger av bedøvelse. 

Jeg plages generelt mye av angst, og det å miste følelsen, selv for en kort stund, gjør meg veldig engstelig. Jeg liker å ha kontroll på alt, og dette har jeg jo ikke så mye kontroll over. Men, men. Prøver å ta meg sammen.

Anonymkode: 42aee...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å ha kontroll på alt, og dette har jeg jo ikke så mye kontroll over. 

Prat litt med tannlegen, de er veldig vant til akkurat det du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Prat litt med tannlegen, de er veldig vant til akkurat det du beskriver her.

Ja, sikkert lurt:)

Anonymkode: 42aee...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...