Gå til innhold

Kulturforskjeller mellom landene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kultur er mye mer sammensatt og komplekst enn vi aner sånn av overflaten tror jeg. Enkelte mener å ha knekt det store egget og funnet ut alt om arv og miljø men der tror jeg de tar feil.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kultur er mye mer sammensatt og komplekst enn vi aner sånn av overflaten tror jeg. Enkelte mener å ha knekt det store egget og funnet ut alt om arv og miljø men der tror jeg de tar feil.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Se bare hvordan det i alle kulturer er så mange mennesker selv i 2019 som ikke får hva de trenger og har krav på som barn. Dette er i både industrialiserte land og mindre indiustriialiserte land eller grad av teknologi. Utbredelsen av kunnskap om menneskerettigheter har aldri vært mer viktig selv i såkalte velstandsland. Skal man gjøre noe godt for kloden tror jeg man må begynne der.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se bare hvordan det i alle kulturer er så mange mennesker selv i 2019 som ikke får hva de trenger og har krav på som barn. Dette er i både industrialiserte land og mindre indiustriialiserte land eller grad av teknologi. Utbredelsen av kunnskap om menneskerettigheter har aldri vært mer viktig selv i såkalte velstandsland. Skal man gjøre noe godt for kloden tror jeg man må begynne der.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Mange har så imot innvandring. Det har ikke jeg i utgangspunktet. Alt går ut over noe. Det må vi bare påregne. Vi har da også forpliktelser som alle andre land selv om vi er et lite land med ikke helt det samme tilbud. Burde være selvfølge at vi som felleskap kanskje hjalp mer.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært på flere utenlandske forum, så sitter jeg igjen med et nytt inntrykk av verden. Det er litt forskjeller med Norge og andre land. Jeg hadde trodd at mye var likt men noe er også ganske så forskjellig. 

Dette er ikke et innlegg ment for å kritisere andre kulturer eller vår egen kultur. Men den er ment for at misforståelser kan lett oppstå pga kulturforskjeller osv  

Hvordan oppfatter dere verden? Noen som har vært en del ute å reist og sett forskjeller i levesett og kulturer? 

Anonymkode: d3701...d7b

Alle har sitt paradis i et ferie og fritidshus eller pensjonistssted i Spania eller Frankrike i dag. Verden er en ganske annen bare her i Norge. Man trenger ikke gå lenger. Vi er blitt mere lik kontinentet mange av oss tror jeg. Alle har sitt i dag.

Rart igrunnen at det var Jeløya,  høyre  regjeringen valgte som" fødested " da de sin  først laget sin politiske plattfor for er det 8 år siden.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange har så imot innvandring. Det har ikke jeg i utgangspunktet. Alt går ut over noe. Det må vi bare påregne. Vi har da også forpliktelser som alle andre land selv om vi er et lite land med ikke helt det samme tilbud. Burde være selvfølge at vi som felleskap kanskje hjalp mer.

Anonymkode: 8bd4e...93b

Jeg liker utenlandske mennesker. Men tråden har ikke med å like eller ikke like kulturer osv men der har med at det kan være litt forskjeller i måten man er oppdratt på og annet. Men det behøver overhodet ikke være negativt. 

Anonymkode: d3701...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 13.39, Gargamel skrev:

Jeg jobber for tiden stort sett sammen med utlendinger, og merker helt minimal kulturforskjell. Vi har mye samme humor, ser de samme TV seriene etc. Til og med grovt sett samme politiske syn. De største diskusjonene går ut på hva som er best av te og kaffe.

Det er helt sikkert fordi vi har samme "sosioøkonomiske" og faglige bakgrunn. Jeg tror det hadde vært noe annet om de var kaffebønder fra Kenya, eller prinser fra Arabia.

De kan virke ganske lik oss. De liker mye av det samme som oss men allikevel kan det være noen ting som er litt annerledes. Men er enig i at det er utrolig mye likt. 

Anonymkode: d3701...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...