Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir 4800 på mat. Det er også ganske mye.

Anonymkode: 618fa...221

Jeg hadde en tendens til å kjøpe mye sushi, ferdigmat osv.  Og mye god drikke støtt og stadig. Dermed så kan man lett klare å bruke ganske mye på mat og drikke uten problem. Men jeg forsøker å forbedre meg. Målet er å kun bruke 2000 kroner i mat ut februar.  

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en tendens til å kjøpe mye sushi, ferdigmat osv.  Og mye god drikke støtt og stadig. Dermed så kan man lett klare å bruke ganske mye på mat og drikke uten problem. Men jeg forsøker å forbedre meg. Målet er å kun bruke 2000 kroner i mat ut februar.  

Anonymkode: 8e79a...884

God mat er godt.

Hvorfor skal det være et mål å bruke så lite som mulig? Virker som alle mener det her.

Anonymkode: 8d7be...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten cola da?

Anonymkode: f8f1c...5b4

Ca 4500,- Jeg liker best den billige lett- colaen fra grans som man får på rema.

Anonymkode: 469e5...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

God mat er godt.

Hvorfor skal det være et mål å bruke så lite som mulig? Virker som alle mener det her.

Anonymkode: 8d7be...d2e

Så lenge man har til å betale regningene sine hver mnd og det man ellers trenger så ser jeg ingen grunn til å spare på maten med mindre man må. Enig med deg der, altså. :) Men har man dårlig råd og må snu på kronene for å få dem til å strekke til så bruker man ikke 8000,- på mat til en person i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortrenger forbruket🙈 Min jojo-spisementalitet resulterer dessverre i at altfor mye kastes. Kjøper inn masse sunt, for å så ryke på usunt isteden. Det sunne må kastes og sånn går no dagan... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Så lenge man har til å betale regningene sine hver mnd og det man ellers trenger så ser jeg ingen grunn til å spare på maten med mindre man må. Enig med deg der, altså. :) Men har man dårlig råd og må snu på kronene for å få dem til å strekke til så bruker man ikke 8000,- på mat til en person i mnd.

Enig i det. Jeg mener at det kommer helt ann på om man har god økonomi eller dårlig. Man kan få billig men næringsrik og god nok mat.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.2.2019 den 18.19, cilie skrev:

Jeg fortrenger forbruket🙈 Min jojo-spisementalitet resulterer dessverre i at altfor mye kastes. Kjøper inn masse sunt, for å så ryke på usunt isteden. Det sunne må kastes og sånn går no dagan... 

 

Skjønner ikke helt at det sunne må kastes? Det aller meste holder seg jo lenge i kjøleskapet? Hva slags sunne varer blir stående så lenge at de blir dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Skjønner ikke helt at det sunne må kastes? Det aller meste holder seg jo lenge i kjøleskapet? Hva slags sunne varer blir stående så lenge at de blir dårlige?

Hun kan også fryse det som hun ikke spiser. Da står det seg lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Thebutterfly skrev:

Hun kan også fryse det som hun ikke spiser. Da står det seg lenge. 

Prøv å fryse ned tomater, agurk, salat, paprika, eple, appelsin osv. og fortelle meg hvordan salaten smakerB)

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, påskelilje skrev:

Skjønner ikke helt at det sunne må kastes? Det aller meste holder seg jo lenge i kjøleskapet? Hva slags sunne varer blir stående så lenge at de blir dårlige?

Melk, brød, frukt, grønnsaker, ost osv. står i mitt kjøleskap.   Det er ikke lett i en alene husholdning og ha sunn og variert mat i kjøleskapet som holder seg.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å fryse ned tomater, agurk, salat, paprika, eple, appelsin osv. og fortelle meg hvordan salaten smakerB)

Anonymkode: 488f8...f4b

Har forsøkt og det var ikke godt. Men det er mye annet man kan fryse ned. Brød / kjøtt osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, påskelilje skrev:

Skjønner ikke helt at det sunne må kastes? Det aller meste holder seg jo lenge i kjøleskapet? Hva slags sunne varer blir stående så lenge at de blir dårlige?

Mye bær, Skyr, tyrkisk yoghurt, kalkun/kylling-produkter, grønnsaker. 

Har akkurat spist en vond Skyr på jobb her nå☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, cilie skrev:

Mye bær, Skyr, tyrkisk yoghurt, kalkun/kylling-produkter, grønnsaker. 

Har akkurat spist en vond Skyr på jobb her nå☺️

Yoghurt og skyr holder seg leeeeenge over dato.. :) Bær kan du fryse, selv om de er best ferske. Grønnsaker som har blitt litt slappe kutter du opp og slenger i en kjele med litt buljong = deilig grønnsakssuppe! Slappe tomater = deilig tomatsaus om du blander med litt vann, krydder og en dæsj brunsukker. Kalkun/kylling fryses, kan også deles opp i smått og stekes før frysing da tiner det fort (klapp det flatt utover når du legger det i fryseren så det ikke blir en stor klump, da tiner det raskere) og kan brukes rett i en salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Yoghurt og skyr holder seg leeeeenge over dato.. :) Bær kan du fryse, selv om de er best ferske. Grønnsaker som har blitt litt slappe kutter du opp og slenger i en kjele med litt buljong = deilig grønnsakssuppe! Slappe tomater = deilig tomatsaus om du blander med litt vann, krydder og en dæsj brunsukker. Kalkun/kylling fryses, kan også deles opp i smått og stekes før frysing da tiner det fort (klapp det flatt utover når du legger det i fryseren så det ikke blir en stor klump, da tiner det raskere) og kan brukes rett i en salat.

youghurt og skyr holder ikke i det uendelige.  Bær er best ferske og jeg har ikke lyst på bær som er blitt slappe og noen ødelagte i blant.  Slenger dem heller ikke i fryseren.  Når man bor alene så står man ikke over grytene for å lage grønnsakssupper og tomatsaus de dagene man har noe i kjøleskapet.  Dette er for utopisk. 

Maten står i kjøleskapet og man har planer om å spise den.  En dag man må lete etter noe finner man tomatene som skulle vært spist, men må kastes.  Jeg går ikke hjem fra jobben med planer om at i dag er tomatene slappe og da skal jeg lage tomatsaus.  Det gjorde jeg heller da jeg hadde familie.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Melk, brød, frukt, grønnsaker, ost osv. står i mitt kjøleskap.   Det er ikke lett i en alene husholdning og ha sunn og variert mat i kjøleskapet som holder seg.

Anonymkode: 488f8...f4b

Det får fint hvis en planlegger. Du må ikke gjør ting så vanskelig.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får fint hvis en planlegger. Du må ikke gjør ting så vanskelig.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Er ikke et av poengene i denne diskusjonen at ikke alle får til å følge planene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får fint hvis en planlegger. Du må ikke gjør ting så vanskelig.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Det er kun planlegning som trenges sier karrierekvinnene med mange barn hjemme.  Det er ganske mange som ikke får det til å gjøre karriere på jobben med fire små barn.  Det å planlegge å lage sunn mat fra bunnen av er det mange som gjør, men så blir det noe lettvint:)

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frosken skrev:

Er ikke et av poengene i denne diskusjonen at ikke alle får til å følge planene?

Må en skjerpe seg da.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må en skjerpe seg da.

Anonymkode: f8f1c...5b4

He he.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, frosken skrev:

Er ikke et av poengene i denne diskusjonen at ikke alle får til å følge planene?

Dette året skal jeg våkne en time før og ta meg en joggetur før jeg går på jobb.  Hvor langt ut i januar holder jeg ut?

Treningssentrene er fulle i begynnelsen av januar, men etter hvert så detter mange, veldig mange, ut.  Kjøleskapet er fullt av sunn mat etter fråtsingen rundt jul.  Nå er det på tide å skjerpe seg.  Hvor mange faller av den karusellen også?

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...