Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor føler du behov for å diskutere dette her?

Anonymkode: 488f8...f4b

Fordi alle skal diskutere meg. 

Men okey. Hvis noen kan gi meg en handleliste om hva jeg skal kjøpe for å handle for 2000 kroner i måneden for 2 personer så værsågod  :)

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet du ikke hvor mye jeg ellers kutter ned på av utgifter. Jeg behøver ny bakerovn i huset , jeg behøver ny vaskemaskin, jeg burde gå til tannlegen, jeg burde gå til optiker pga dårlig syn men jeg kutter ned på det fordi mat er velvære for meg. Jeg klarer ikke å fungere om jeg sparer for mye på matbudsjettet.  

Anonymkode: 8e79a...884

Nei, det vet jeg ingen ting om og har heller ikke lurt på. Usikker på hvorfor du skriver om dette til meg. Tviler ikke på at du har det stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Nei, det vet jeg ingen ting om og har heller ikke lurt på. Usikker på hvorfor du skriver om dette til meg. Tviler ikke på at du har det stramt.

Jepp jeg har problemer med synet mitt og det koster en formue å gjøre noe med det. Timer hos optiker koster ganske mye. Og jeg lever istedet med det enn å bruke penger på det. Er også andre ting som jeg burde bruke penger på som jeg kutter. Jeg går 11 km til og fra jobb hver dag for å spare busspenger.  Jeg sparer 1000 kr i måned på å gå. Men ok. Jeg bør nok forsøke å bruke enda mindre på mat men det er ikke lett. Jeg har som oftest tomt kjøleskap og pengene går uansett. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, det vet jeg ingen ting om og har heller ikke lurt på. Usikker på hvorfor du skriver om dette til meg. Tviler ikke på at du har det stramt.

Jepp jeg har verken bakerovn eller lyspærer eller vaskemaskin som funker. Så vasker alt på hånd for å spare. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, det vet jeg ingen ting om og har heller ikke lurt på. Usikker på hvorfor du skriver om dette til meg. Tviler ikke på at du har det stramt.

Altså har lyspærer i noen lamper men få for å spare. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alle skal diskutere meg. 

Men okey. Hvis noen kan gi meg en handleliste om hva jeg skal kjøpe for å handle for 2000 kroner i måneden for 2 personer så værsågod  :)

Anonymkode: 8e79a...884

Jeg har ingen forutsetninger til å mene noe om hva du skal kjøpe og ikke kjøpe.  Hvis du har fått råd av en advokat du kjenner og som kjenner deg så synes jeg det lyder fint.  Jeg kan snakke generelt om min egen situasjon, men ikke andres.  Jeg har problemer med å forstå hva du ønsker når du diskuterer dette opp og ned i mente og får alltid de samme svarene, igjen og igjen.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen forutsetninger til å mene noe om hva du skal kjøpe og ikke kjøpe.  Hvis du har fått råd av en advokat du kjenner og som kjenner deg så synes jeg det lyder fint.  Jeg kan snakke generelt om min egen situasjon, men ikke andres.  Jeg har problemer med å forstå hva du ønsker når du diskuterer dette opp og ned i mente og får alltid de samme svarene, igjen og igjen.

Anonymkode: 488f8...f4b

Det er de som lar tråder handle om meg. Jeg diskuterte generellt om andres levesett og ikke mitt. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte : 6000 kr på to personer. Målet er å bruke mindre. 

Anonymkode: 8e79a...884

Dette var temaet... ikke om enkeltperson 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de som lar tråder handle om meg. Jeg diskuterte generellt om andres levesett og ikke mitt. 

Anonymkode: 8e79a...884

Ingen lar tråden handle om deg.  Du starter en tråd og så får du forskjellige svar.  Jeg tviler på at du vet mye om mitt levesett selv om jeg har skrevet et sted at jeg var i butikken i går og handlet for 1500 kr., og tok taxi hjem.  Jeg har ingen interesse av å diskutere deg, men jeg diskuterer gjerne med deg og andre.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen lar tråden handle om deg.  Du starter en tråd og så får du forskjellige svar.  Jeg tviler på at du vet mye om mitt levesett selv om jeg har skrevet et sted at jeg var i butikken i går og handlet for 1500 kr., og tok taxi hjem.  Jeg har ingen interesse av å diskutere deg, men jeg diskuterer gjerne med deg og andre.

Anonymkode: 488f8...f4b

Det er vanskelig å leve på 1500 kr frem til april. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å leve på 1500 kr frem til april. 

Anonymkode: 8e79a...884

Hvis jeg mangler noe så drar jeg til butikken.  Jeg skal ikke leve av 1500 kr. i 6 uker, men det kommer ikke til å bli særlig mye jeg trenger å kjøpe av mat.  Det er kun deg selv og ingen andre som kan bestemme over livet ditt.  Jeg prøver å forstå hva du er ute etter, og tror kanskje at det er oppmerksomhet og bekreftelse.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alle skal diskutere meg. 

Men okey. Hvis noen kan gi meg en handleliste om hva jeg skal kjøpe for å handle for 2000 kroner i måneden for 2 personer så værsågod  :)

Anonymkode: 8e79a...884

2000 pr. person.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg mangler noe så drar jeg til butikken.  Jeg skal ikke leve av 1500 kr. i 6 uker, men det kommer ikke til å bli særlig mye jeg trenger å kjøpe av mat.  Det er kun deg selv og ingen andre som kan bestemme over livet ditt.  Jeg prøver å forstå hva du er ute etter, og tror kanskje at det er oppmerksomhet og bekreftelse.

Anonymkode: 488f8...f4b

Er ikke ute oppmerksomhet. Det er det jeg ikke vil ha men som jeg får uten at jeg vil det. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trekker meg ut av tråden. For oppmerksomhet er det jeg ikke ønsker. 

Anonymkode: 8e79a...884

Da hadde det vært mer naturlig å gjøre det uten å gjøre alle oppmerksomme på det, og dermed få oppmerksomhet.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde det vært mer naturlig å gjøre det uten å gjøre alle oppmerksomme på det, og dermed få oppmerksomhet.

Anonymkode: 488f8...f4b

Du er helt klart ute etter å kverulere. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg blir sitert så antar jeg at svaret er til meg.  Om noen blander meg med ts kan ikke jeg noe for.  Jeg har følelsen av at dette temaet/temaene er gjenganger på dol.  Hva er vitsen med å diskutere i måneds- eller årevis matutgifter og forbrukslån hos samme person?

Anonymkode: 488f8...f4b

Jeg tror jeg er enig med deg. Det blir en salig røre fordi folk blander sammen anonyme brukere. Mange andre her har skrevet om sin egen situasjon uten at det er oveførbart til TS.

På generell basis er jeg enig i at det ikke nødvendigvis er noe mål (langt mindre en moralsk plikt) å være gjeldsfri når man dør, så lenge man har verdier som dekker gjelden med trygg margin. 

Forbrukslån bør betales ned fort som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tror jeg er enig med deg. Det blir en salig røre fordi folk blander sammen anonyme brukere. Mange andre her har skrevet om sin egen situasjon uten at det er oveførbart til TS.

På generell basis er jeg enig i at det ikke nødvendigvis er noe mål (langt mindre en moralsk plikt) å være gjeldsfri når man dør, så lenge man har verdier som dekker gjelden med trygg margin. 

Forbrukslån bør betales ned fort som fy.

Jeg forstår nå at mange svarer meg som om jeg var en annen person.  Jeg forstår egentlig enda mindre av diskusjonene når jeg får plutselig spydige kommentarer om mitt husholdningsforbruk eller bruk av kredittkort.

Jeg bruker kredittkort, men jeg har det under kontroll.  Jeg skriver aldri på dol om min økonomiske situasjon annet enn at jeg er ikke gjeldsfri og har ikke planer om å bli det.  Det er vel ingen som er uenig at forbrukslån bør betales fort ned, men det kan sikkert være uenigheter om hvor fort.  Jeg blander meg ikke inn i andres situasjoner og gir ikke råd om slikt til noen jeg ikke kjenner.

Det er noe som ligner på avhengighet på dol når det kommer til sånne private opplysninger som får andre til å føle seg ovenpå.  Jeg tror ikke jeg skal prøve å forstå dette.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...