Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

1700 kr, en person. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Hvilke produkter handler du da av i en slik gjennomsnittlig måned ? Jeg er i den situasjon at jeg har ikke ansvar for barn eller eldre med spesielle behov  kosten og kunne veldig gjerne prøve å komme inn på et litt smalere budsjett. Man kan bare prøve å gjøre sitt beste.

Anonymkode: e16d5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Irriternde er at vi verken har Kiwi eller Rema lenger i nabolaget og Coop er ganske dyrt i forhold.

Hvilken Coop har dere da? Mega er grisedyrt, men Extra har ganske så like priser som Rema, i alle fall her hos meg. Åpnet nemlig en ny Rema her like ved Extra og jeg har sammenlignet prisene på det jeg kjøper mest av, så og si akkurat samme pris på det aller meste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frukt er da ikke så dyr, i hvert fall ikke hvis man handler i innvandrerbutikker.  Jeg spiser en del frukt, og da vil jeg ha god frukt og ikke noe som må kastes samme kveld og den blir kjøpt.

Hvis jeg kjøper billige epler så er det gjerne for å bruke dem i eplepai eller lignende.

Anonymkode: 488f8...f4b

Vi har ikke innvandringsbutikker her. Må inn til byen da, og der er jeg sjelden.

Jeg synes kvaliteten på frukten i butikken er god, veldig sjelden at vi må kaste noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Hvilken Coop har dere da? Mega er grisedyrt, men Extra har ganske så like priser som Rema, i alle fall her hos meg. Åpnet nemlig en ny Rema her like ved Extra og jeg har sammenlignet prisene på det jeg kjøper mest av, så og si akkurat samme pris på det aller meste. :) 

Jeg handler mest på COOP Mega, siden den ligger nærmest. Passer på å kjøpe ting på tilbud, av det vi bruker mest av. Det er alltid minst en brødtype som er satt ned, og da kjøper jeg ofte det. Og så er det alltid noen av de vanlige grønnsakene eller frukten som er satt ned, og da velger jeg det.

Innimellom handler jeg på REMA, KIWI og OBS - og passer da på å få med meg det som er av billigere ting av det vi bruker mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke produkter handler du da av i en slik gjennomsnittlig måned ? Jeg er i den situasjon at jeg har ikke ansvar for barn eller eldre med spesielle behov  kosten og kunne veldig gjerne prøve å komme inn på et litt smalere budsjett. Man kan bare prøve å gjøre sitt beste.

Anonymkode: e16d5...05b

Kjøper på tilbud og fryser ned, ellers helt "normal" mat.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper på tilbud og fryser ned, ellers helt "normal" mat.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Hva er normal mat, og hva fryser du ned?

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er normal mat, og hva fryser du ned?

Anonymkode: 488f8...f4b

Du spør ikke meg, men jeg svarer likevel :-)

Dette kjøper jeg inn når det er tilbud, og fryser ned:

  • Karbonadedeig
  • Bacon
  • Fiskeboller
  • Fiskegrateng
  • Diverse andre frosne fiskeprodukter
  • Spinat
  • Soyaprodukter
  • Brød

Dette kjøper jeg inn litt ekstra av når det er på tilbud, og har i kjøleskapet:

  • Norvegia (Vanlig pris er ofte 109, men på tilbud koster den 69 - jeg kjøper da ofte 4-5 stk, de holder seg lenge)
  • Frukt
  • Grønnsaker
  • Kjøttpålegg
  • Makrell i tomat
  • Sursild
  • Andre typer pålegg som holder på å gå ut på dato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Du spør ikke meg, men jeg svarer likevel :-)

Dette kjøper jeg inn når det er tilbud, og fryser ned:

  • Karbonadedeig
  • Bacon
  • Fiskeboller
  • Fiskegrateng
  • Diverse andre frosne fiskeprodukter
  • Spinat
  • Soyaprodukter
  • Brød

Dette kjøper jeg inn litt ekstra av når det er på tilbud, og har i kjøleskapet:

  • Norvegia (Vanlig pris er ofte 109, men på tilbud koster den 69 - jeg kjøper da ofte 4-5 stk, de holder seg lenge)
  • Frukt
  • Grønnsaker
  • Kjøttpålegg
  • Makrell i tomat
  • Sursild
  • Andre typer pålegg som holder på å gå ut på dato

Dere er vel flere enn en i husholdningen.  Da handler man mer.  Jeg ville f.eks aldri kjøpe 4-5 stk Norvegia selv om de holder seg lenge, men jeg ville kjøpt det på tilbud når det er der.  Jeg spiser nesten ikke kjøtt og kjøper det aldri i butikken.  Makrell i tomat og sursild ser jeg ikke ofte på tilbud, men ville kjøpt noe hvis det var der.  Fiskeboller og fiskegrateng kjøper jeg aldri kun fisk.  Frukt og grønnsaker kjøper jeg i innvandrerbutikker.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er normal mat,

Helt vanlig mat.

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og hva fryser du ned?

Anonymkode: 488f8...f4b

Kjøttdeig, koteletter, fisk, pizza, frossenretter som kun skal varmes opp i panne. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig mat.

Kjøttdeig, koteletter, fisk, pizza, frossenretter som kun skal varmes opp i panne. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Jeg er usikker på hva som er "normal", eller vanlig mat.  Hadde du mye i fryseren fra før, eller bruker du 1700 kr. i måneden gjennomsnittlig.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva som er "normal", eller vanlig mat.

Ja, hvis du vil være vanskelig så. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

  Hadde du mye i fryseren fra før, eller bruker du 1700 kr. i måneden gjennomsnittlig.

Anonymkode: 488f8...f4b

Som jeg skrev på forrige side: "Ja, det er mindre enn normal. Var nok igjen endel mat fra jul (bruke mer enn normalt på mat i desember)."

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 timer siden, Lillemus skrev:

Hvilken Coop har dere da? Mega er grisedyrt, men Extra har ganske så like priser som Rema, i alle fall her hos meg. Åpnet nemlig en ny Rema her like ved Extra og jeg har sammenlignet prisene på det jeg kjøper mest av, så og si akkurat samme pris på det aller meste. :) 

Det er Coop Mega vi har. Det er egentlig ikke meningen at vi skal handle så mye der, men det er dessverre er det litt for enkelt når den ligger så nært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er Coop Mega vi har. Det er egentlig ikke meningen at vi skal handle så mye der, men det er dessverre er det litt for enkelt når den ligger så nært. 

Det er Mega som er nærmest her kjæresten bor også, men det er ikke mer enn 200 m til bort til Kiwi da. Hender jeg stikker innom Mega om jeg bare skal ha en ting eller to, det er jo en veldig lekker og innbydende butikk og de har en grøntavdeling som er suveren! Selv om jeg digger den på Kiwi her også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er Mega som er nærmest her kjæresten bor også, men det er ikke mer enn 200 m til bort til Kiwi da. Hender jeg stikker innom Mega om jeg bare skal ha en ting eller to, det er jo en veldig lekker og innbydende butikk og de har en grøntavdeling som er suveren! Selv om jeg digger den på Kiwi her også. :)

Jeg hadde Kiwi ved siden av meg jeg også tidligere da jeg bodde alene. Får så mye mer for pengene der. 

Men nå ringte kjæresten akkurat i det jeg holdt på å svare deg og lurte på hva vi skulle spise i helga siden siden han stakk innom Rema etter trening :)Vi trener på forskjellige steder og han har Rema ved siden treningsstudioet. 

Men du har rett i at Mega er en innbydende butikk og så liker jeg at de ganske ofte har ferske reker på tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du vil være vanskelig så. 

Som jeg skrev på forrige side: "Ja, det er mindre enn normal. Var nok igjen endel mat fra jul (bruke mer enn normalt på mat i desember)."

Anonymkode: f8f1c...5b4

Jeg prøver ikke å være vanskelig, men er usikker på hva du mener.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjerpet meg økonomisk. Jeg legger av 2000 kr til mat i måneden og deler beløpet på antall dager i måneden. Jeg har satt meg en regel om at jeg får ikke overstige beløpet per dag. Dersom jeg ikke bruker så mye som beløpet per dag er, så setter jeg det av på sparekonto slik at jeg bygger meg opp litt penger i bakhånd. Jeg brukte mer penger enn jeg hadde iblant på mat. Nå har jeg funnet en kontroll på denne måten. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

2000 kr 3 voksne personer 

Anonymkode: 0e4e8...6a0

Utrolig bra. Jeg skal bli flinkere. Jeg drikker for mye brus men har nå begynt å finne på triks for å stoppe med det. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...