Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler fortsatt at det går mye penger til mat. Jeg tenker grundig gjennom hva jeg kjøper, men pengene fyker. 

Anonymkode: 8e79a...884

Mat er dyr i Norge, og jeg kjøper det jeg spiser.  Motto er å kjøpe aldri noe jeg ikke er sikker på at jeg vil ha i de neste ukene.  Jeg kunne sikkert ha brukt noe mindre på mat, men jeg ser ingen grunn til det.  Et gjennomsnitt på 3000 kr. i måneden er greit, men da teller jeg ikke med hvis jeg spiser på restauranter.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mat er dyr i Norge, og jeg kjøper det jeg spiser.  Motto er å kjøpe aldri noe jeg ikke er sikker på at jeg vil ha i de neste ukene.  Jeg kunne sikkert ha brukt noe mindre på mat, men jeg ser ingen grunn til det.  Et gjennomsnitt på 3000 kr. i måneden er greit, men da teller jeg ikke med hvis jeg spiser på restauranter.

Anonymkode: 488f8...f4b

Jeg skal regne ut hvor mye jeg har brukt på mat denne måneden. Har kjøpt mat for 2 personer pluss gjester som jeg har fått besøk av. Blir lett mye mer enn jeg planla pga besøk og annet. 

Men får si det sånn: mat er viktig, og det er en trivselsfaktor som gir meg glede og energi. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men får si det sånn: mat er viktig, og det er en trivselsfaktor som gir meg glede og energi. 

 

Nedbetaling av lån gir nok enda større glede vil jeg tro 🙄  #streng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Nedbetaling av lån gir nok enda større glede vil jeg tro 🙄  #streng

Såklart men jeg innstrammer kraftig. Og bruker kun penger på mat. Unngår å kjøpe nye klær, sko (som jeg egentlig behøver) , utsetter å ta en time hos optiker sol jeg egentlig må ta, utsetter tannlegebesøk, og mye annet. Jeg sparer så godt jeg kan. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Xtra skrev:

Nedbetaling av lån gir nok enda større glede vil jeg tro 🙄  #streng

Jeg har ingen planer om å bli gjeldsfri.  Jeg vil leve her og nå.  Selvfølgelig betaler jeg ned lån, men å dø gjeldsfri etter å ha spinket og spart i alle år,  nei takk.  Da vil jeg heller spise godt innimellom, istedenfor å gjøre det kun på sykehjemmet. 

Det er forskjell på å fråtse og å spise vanlig sunn kost.  Jeg kjøper aldri produkter som pølser, kjøttkaker, fiskeboller osv., rett og slett fordi det ikke smaker og ikke er sunt.  Jeg vil heller ha ferske grønnsaker og fersk fisk.  Ja og da betaler jeg mer, men jeg venter ikke med å spise sunt til jeg er gammel.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen planer om å bli gjeldsfri.  Jeg vil leve her og nå.  Selvfølgelig betaler jeg ned lån, men å dø gjeldsfri etter å ha spinket og spart i alle år,  nei takk.  Da vil jeg heller spise godt innimellom, istedenfor å gjøre det kun på sykehjemmet. 

Det er forskjell på å fråtse og å spise vanlig sunn kost.  Jeg kjøper aldri produkter som pølser, kjøttkaker, fiskeboller osv., rett og slett fordi det ikke smaker og ikke er sunt.  Jeg vil heller ha ferske grønnsaker og fersk fisk.  Ja og da betaler jeg mer, men jeg venter ikke med å spise sunt til jeg er gammel.

Anonymkode: 488f8...f4b

Det er ikke snakk om å bli helt gjeldfri, men om å nedbetale veldig dyre lån så raskt som mulig, slik at man får råd til mer av det man har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen planer om å bli gjeldsfri.  Jeg vil leve her og nå.  Selvfølgelig betaler jeg ned lån, men å dø gjeldsfri etter å ha spinket og spart i alle år,  nei takk.  Da vil jeg heller spise godt innimellom, istedenfor å gjøre det kun på sykehjemmet. 

Det er forskjell på å fråtse og å spise vanlig sunn kost.  Jeg kjøper aldri produkter som pølser, kjøttkaker, fiskeboller osv., rett og slett fordi det ikke smaker og ikke er sunt.  Jeg vil heller ha ferske grønnsaker og fersk fisk.  Ja og da betaler jeg mer, men jeg venter ikke med å spise sunt til jeg er gammel.

Anonymkode: 488f8...f4b

Enig med deg. Jeg har fått gode råd av en som jobber som advokat innen økonomi i familien. Han råder meg til å betale lite ned på lånet , men gå etter planen på lånet , og heller leve. For det vil ta tid før jeg er gjeldsfri.

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Det er ikke snakk om å bli helt gjeldfri, men om å nedbetale veldig dyre lån så raskt som mulig, slik at man får råd til mer av det man har lyst på.

Jeg sparer på alt uansett og å leve på 3000 kr per person i mat hver måned er ikke ille. Man skal trives og. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Det er ikke snakk om å bli helt gjeldfri, men om å nedbetale veldig dyre lån så raskt som mulig, slik at man får råd til mer av det man har lyst på.

Nå er ikke boliglån veldig dyre lån.  Forbrukslån er noe annet.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke boliglån veldig dyre lån.  Forbrukslån er noe annet.

Anonymkode: 488f8...f4b

Ja, det er ikke boliglån det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja, det er ikke boliglån det er snakk om her.

Nå forstår jeg ingenting.  Denne tråden handler om innkjøp til husholdning, ikke forbrukslån.  Trekker du inn noe fra andre tråder her?

Jeg har ikke forbrukslån over lang tid.  Jeg vet alltid hvordan jeg har tenkt å betale slikt tilbake.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg ingenting.  Denne tråden handler om innkjøp til husholdning, ikke forbrukslån.  Trekker du inn noe fra andre tråder her?

Jeg har ikke forbrukslån over lang tid.  Jeg vet alltid hvordan jeg har tenkt å betale slikt tilbake.

Anonymkode: 488f8...f4b

Kommentaren var nok ikke myntet på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Xtra skrev:

Kommentaren var nok ikke myntet på deg.

Jeg forstår det.  Jeg ser bare ikke at lån og avbetalinger blir diskutert her.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

2355.22 kroner til mat på to personer hittil denne måneden. 

Anonymkode: 8e79a...884

900 til mat til en person hittil denne måneden.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen planer om å bli gjeldsfri. 

Det er ekstremt dyrt å ha forbrukslån.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Jeg har fått gode råd av en som jobber som advokat innen økonomi i familien. Han råder meg til å betale lite ned på lånet

Det var et usedvanlig dårlig råd.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt dyrt å ha forbrukslån.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Igjen her er det ikke snakk om forbrukslån.  Det er en helt annen diskusjon.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen her er det ikke snakk om forbrukslån.  Det er en helt annen diskusjon.

Anonymkode: 488f8...f4b

Vi andre snakker om forbrukslån.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...