Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et usedvanlig dårlig råd.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Jeg går ut fra at advokaten visste om helheten i økonomien.  Det vet neppe du eller jeg, med mindre du kjenner vedkommende i RL.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i butikken i dag og handlet mat for ca. 1500 kr.  Etterpå tok jeg drosje hjem som kostet 210 kr.  Jeg har kjøpt to måltider fersk fisk, grønnsaker, frukt, kaffe, kakao, Farris, appelsinjuice, melk, frokostblandinger osv. osv.

Jeg bor alene og jeg har kjøpt det jeg kommer til å spise i nærmeste fremtid.  I april reiser jeg bort så dette blir siste storhandling før reisen.  Mulig at jeg ikke kommer til å handle så mye før høsten igjen.  De nærmeste dagene tar jeg med matpakke på jobben, og så kjøper jeg kanskje lunsj  innimellom igjen.  Variasjon er bra:)

Anonymkode: 488f8...f4b

Dette var da et ekstremt rart innlegg?

Du har kjøpt to fiskemåltider + diverse vanlig mat og drikke, til 1 person, for 1500 kr - og så skal du ikke handle før i april, og så ikke før til høsten????

Dette var vel bare blubb????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi andre snakker om forbrukslån.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Du siterte meg når jeg skrev at jeg ikke hadde ønske om å bli gjeldsfri.  Jeg snakket ikke om forbrukslån.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Dette var da et ekstremt rart innlegg?

Du har kjøpt to fiskemåltider + diverse vanlig mat og drikke, til 1 person, for 1500 kr - og så skal du ikke handle før i april, og så ikke før til høsten????

Dette var vel bare blubb????

Jeg snakket om storhandel.  Selvfølgelig skal jeg handle mat før høsten.  Siden jeg ikke har bil så drar jeg innimellom og handler mye og tar taxi hjem.  Fiskemåltidene blir tre;).  Jeg blir borte store deler av april og sommeren.  Da prøver jeg å ha så lite som mulig i kjøleskap og fryser.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut fra at advokaten visste om helheten i økonomien.  Det vet neppe du eller jeg, med mindre du kjenner vedkommende i RL.

Anonymkode: 488f8...f4b

Det er usedvanlig dumt å betale minst mulig på et dyrt smålån på 100.000, og bruke 15 år på å betale det ned. Vedkommende bør gjøre alt for å øke inntekten sin og betale ned langt raskere.

 

 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du siterte meg når jeg skrev at jeg ikke hadde ønske om å bli gjeldsfri.  Jeg snakket ikke om forbrukslån.

Anonymkode: 488f8...f4b

Nei, men TS har forbrukslån og det er det vi andre snakker om. Du får følge litt mer med på hva du svarer på.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er usedvanlig dumt å betale minst mulig på et dyrt smålån på 100.000, og bruke 15 år på å betale det ned. Vedkommende bør gjøre alt for å øke inntekten sin og betale ned langt raskere.

 

 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Nå snakker du om privat person som jeg kjenner ingenting til.  Jeg vet ingenting om hen du snakker om.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men TS har forbrukslån og det er det vi andre snakker om. Du får følge litt mer med på hva du svarer på.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Hvor i denne tråden diskuterer ts sine forbrukslån?

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker du om privat person som jeg kjenner ingenting til.  Jeg vet ingenting om hen du snakker om.

Anonymkode: 488f8...f4b

Du får følge bedre med.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får følge bedre med.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Nei takk.  Jeg samler ikke opplysninger om personer på anonymt forum.  For meg er dette tidsfordriv.  Ikke en arena hvor jeg skryter av mitt liv og min økonomi.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei takk.  Jeg samler ikke opplysninger om personer på anonymt forum.  For meg er dette tidsfordriv.  Ikke en arena hvor jeg skryter av mitt liv og min økonomi.

Anonymkode: 488f8...f4b

Jeg syntes du er svært flink til å skryte av hvor mye penger du bruker. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes du er svært flink til å skryte av hvor mye penger du bruker. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Plager det deg?  Så vidt jeg vet har jeg ikke gitt deg noen opplysninger om hva jeg bruker av penger.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Plager det deg? 

Nei, men du motsier deg selv.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg vet har jeg ikke gitt deg noen opplysninger om hva jeg bruker av penger.

Anonymkode: 488f8...f4b

Du har gitt ganske mye opplysninger om ditt personlige matforbruk og hvor dumt du syntes det er å spare.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du motsier deg selv.

Du har gitt ganske mye opplysninger om ditt personlige matforbruk og hvor dumt du syntes det er å spare.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Jeg har skrevet om en handletur i butikken og hva jeg brukte.  Jeg har aldri sagt at jeg synes det er dumt å spare, men jeg har sagt at jeg synes ikke det er viktig å bli gjeldsfri.  Gå og legg deg og slapp av.  Sånn grinebiter oppførsel må være slitsom.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet om en handletur i butikken og hva jeg brukte. 

Du har skrevet masse om dette tidligere.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

'Jeg har aldri sagt at jeg synes det er dumt å spare, men jeg har sagt at jeg synes ikke det er viktig å bli gjeldsfri.  Gå og legg deg og slapp av.  Sånn grinebiter oppførsel må være slitsom.

Anonymkode: 488f8...f4b

Det er du som kverulerer.

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er dumt å spare, men jeg har sagt at jeg synes ikke det er viktig å bli gjeldsfri.

Det er ingen her som påstår at alle bør spare så mye de kan på alle utgifter (som f.eks. mat) for å bli helt gjeldsfrie fortest mulig.

Men trådstarter har lav inntekt, noen å forsørge, forbrukslån og matutgifter hun selv synes er i høyeste laget. Vi gir derfor råd ut fra den situasjonen. Hvis du har grei inntekt, ingen å forsørge og boliglån, er det ikke så rart at rådene ikke passer. De er ikke relevante for meg heller, men tråden handler ikke om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Det er ingen her som påstår at alle bør spare så mye de kan på alle utgifter (som f.eks. mat) for å bli helt gjeldsfrie fortest mulig.

Men trådstarter har lav inntekt, noen å forsørge, forbrukslån og matutgifter hun selv synes er i høyeste laget. Vi gir derfor råd ut fra den situasjonen. Hvis du har grei inntekt, ingen å forsørge og boliglån, er det ikke så rart at rådene ikke passer. De er ikke relevante for meg heller, men tråden handler ikke om meg.

Det handler ikke om å gi råd, men å være med i en diskusjon.  Jeg er ikke ute etter å kjenne noen her, og diskuterer kun ut fra meg selv på generell basis.  Jeg er da ikke uenig i at forbrukslån skal betales fortest mulig, men jeg har brukt kredittkort og synes ikke det er noe galt.  Hvis dol handler om å sentrere seg rundt en person så blir det kjedelig å være her.

 

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har begynt å nærme meg 4500 kroner per måned opp fra min tidligere 3000 per måned ( 1 person) , har ikke vekt men synes jeg ser i speilet at jeg har blitt feitere også. tror det er en sammenheng der. Ikke bra. Fant noe i butikken som smakte godt og jeg finner aldri noe mat jeg liker så har spist det masse, men kanskje ikke verdens sunneste måltid da (pannekaker..)

Jaja

Anonymkode: d8108...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dol handler om å sentrere seg rundt en person så blir det kjedelig å være her.

Anonymkode: 488f8...f4b

Hele DOL handler selvsagt ikke om én person, men det er ikke unaturlig at en tråd preges av trådstarter. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å gi råd, men å være med i en diskusjon. Jeg er ikke ute etter å kjenne noen her, og diskuterer kun ut fra meg selv på generell basis.

Det kan man selvsagt velge, men da kan det være ekstra viktig å se hvilke kommentarer / svar som er til hvem (f.eks. trådstarter eller seg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Jeg har fått gode råd av en som jobber som advokat innen økonomi i familien. Han råder meg til å betale lite ned på lånet , men gå etter planen på lånet , og heller leve. For det vil ta tid før jeg er gjeldsfri.

Anonymkode: 8e79a...884

Et dårlig råd, særlig om det er fra en advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...