Gå til innhold

Tror du på noe etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Du må ikke ta ting så bokstavelig vet du, tror du forstår hva "evig liv" betyr.

Kan du utdype hva det betyr, har aldri helt skjønt disse religiøse påstandene og hva de betyr. Hvis du ikke tror på jesus så vil du brenne i helvete til evig tid står det, hva mener de med det f.eks, i praksis ? Det er meget vanskelig å skjønne hva dette betyr i praksis, en person tror ikke på jesus også dør han, hva skjer da mener du ?

Anonymkode: 0b582...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger og ikke tro på et liv etter døden, det er det enkleste synes jeg. Men skulle det være noe etterpå, så håper jeg det blir noe bra. Fram til den dagen kommer, så vil jeg ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eksperten skrev:

Er ingenting som tyder på noe liv etter døden, dessverre. Religioner har gitt folk tro på slikt, en tro folk liker, men metodene religionene bruker og hvor i konflikt de er med hverandre, tyder på at det bare er oppspinn...

Men er jo lov å håpe sålenge du ikke lar slike ting hindre deg fra å leve maksimalt her og nå, men å dedikere livet til f.eks gjøre livet til andre til et H fordi de tror på feil gud, det er nok ikke en god strategi for en selv eller andre.

Enig med deg. Beste er å leve her og nå istedet for å legge all sin tid i å bruke på Gud. Tenk om han ikke fins ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare gjøre sitt beste i alt og det tror jeg folk flest gjør hver eneste dag.

Skulle det være noe liknende liv  eller noe som går an å forestille seg etter døden kan man jo bare fortsette slik man har engang har begynt tenker jeg.🧚

Anonymkode: 28b56...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det holder med dette ene livet, så jeg satser på at det ikke er noe mer etter det. Man blir bare borte. Evolusjonen har fått oss hit, og når vi er ferdig her, blir vi til aske eller jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
5 timer siden, Trine skrev:

Jeg syns det holder med dette ene livet, så jeg satser på at det ikke er noe mer etter det. Man blir bare borte. Evolusjonen har fått oss hit, og når vi er ferdig her, blir vi til aske eller jord.

Det tror jeg også. Jeg hadde det ikke vondt før jeg ble unnfanget. Det var ikke noe bare. Slik er det nok etter døden også. Oblivion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av jord er du kommet, til jord skal du bli. 

Anonymkode: d3f6f...c47

Av jord skal du igjen oppstå (eller er det gjenoppstå?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Kristendommen Islam og jødedommen er jo bare så utdatert. Kanskje Yahwe Allah eller G_d hadde løsninger og logikk for middelalders mennesket, men med det vi vet i dag så er de skriftene bortforklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 13.44, gråstein skrev:

Nei, da blir det mørkt.

 

På 1.2.2019 den 15.00, laban skrev:

Jeg tror det er som før vi ble født, altså like "mørkt" som gråstein skriver. Dessverre - jeg tar gjerne en positiv overraskelse på den andre siden.

 

På 1.2.2019 den 15.31, Xtra skrev:

Nei, jeg tror ikke det finnes noe etter døden, da er vår tilmålte tid ferdig. Som Laban blir jeg gjerne overrasket - og da forhåpentlig på gledelig vis.

Helt enig med dere. Skulle ønske jeg kunne tro på et «paradis» eller «å komme hjem» osv, men fornuften fortrenger det. Tror det må være godt å tro - men på en annen side, kan det vel være tungt og for mange. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Det tror jeg også. Jeg hadde det ikke vondt før jeg ble unnfanget. Det var ikke noe bare. Slik er det nok etter døden også. Oblivion.

Jeg hadde det ikke vondt før jeg ble unnfanget men jeg er redd døden. Fordi jeg tror ikke på noe etter døden. Og tror at man går tilbake til dit man var før man ble unnfanget. Eneste forskjell er at jeg tror at man aldri blir unnfanget på nytt. Og bare det å ikke få leve og eksistere er skremmende tanke. Men trøsten er at jeg tror at man ikke har det vondt etter døden. Tror det er som narkose eller når man svimer av. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel bare at så mye i livet skyldes løgn og fortielse. Ikke bare ens eget selvbedrag tror jeg som vi nok alle har. Hørte en låt på radio " det er det bare lillebror som kan" Tror plassering i søskenflokk betyr mye mer for oss enn vi aner.Ofte en " kamp på liv og død for mange tror jeg"  

Ettersom jeg er blitt eldre er den opplevelsen av å ha vokst opp med løgn i nærmiljø bare blitt helt ødeleggende sterk. At jeg er blitt servert en masse løgn i skoledager og oppvekst som er så integrert i min personlighet at om jeg prøver å analysere og " ta opp tingene" fremstår det veldig vanskelig. Jeg har liksom nok med hva som er i dette liv til å bekymre meg så mye om hva som eventuelt måtte komme etter.

Tenker man politikk kommer man jo så avgjort til et kapitel for seg.

Anonymkode: 28b56...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Man kan selvsagt lure på så mangt i livet og jeg har når de levet snakket en del med de nærmeste om saken. Hva om er etter døden for oss alle.  Hvor vi eventuelt skulle møtes osv. kjenesignal osv. Men nå husker jeg lite av det egentlig.  Det var tider med mere ro ja. I dag er jeg mere desillusjonert om det meste. Men man skal aldri si aldri.

Anonymkode: 28b56...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Jeg tror ikke på et liv etter døden, og det er jeg helt komfortabel med. Det minner meg om at jeg må leve dette livet på en positiv måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3437192/People-believe-ve-experienced-death-explain-REALLY-feels-like.html

Det er ikke ofte at jeg leser at folk som har vært død i en ca 20 minutters tid og gjennopplivet møter gud eller jesus. Er desverre en del som skriver at alt ble sort, og stille på lik linje som dyp søvn uten drømmer. Jeg er veldig redd døden, og det er nok derfor at jeg tror at logisk sett så må alt bli sort, og ingenting. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på all den tiden man har brukt på gud og jesus gjennom tidene. Jeg vokste opp med religiøse venner , og en noe religiøs familie, og brukte uendelige av timer på religion / lære og fortellinger om gud og jesus. Helt meningsløst etter min mening. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...