Gå til innhold

Tror du på noe etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest newnick
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3437192/People-believe-ve-experienced-death-explain-REALLY-feels-like.html

Det er ikke ofte at jeg leser at folk som har vært død i en ca 20 minutters tid og gjennopplivet møter gud eller jesus. Er desverre en del som skriver at alt ble sort, og stille på lik linje som dyp søvn uten drømmer. Jeg er veldig redd døden, og det er nok derfor at jeg tror at logisk sett så må alt bli sort, og ingenting. 

Anonymkode: de178...b21

Jeg tror også at alt blir sort, som dyp søvn uten drømmer. Det var jo slik før vi ble født også. Jeg håper iallefall at det er sånn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, newnick skrev:

Jeg tror også at alt blir sort, som dyp søvn uten drømmer. Det var jo slik før vi ble født også. Jeg håper iallefall at det er sånn.. 

Jeg håper at det er noe mer. Men det er bedre at det er som dyp søvn uten drømmer, istedet for en vond lidelse. Så lenge man ikke har vondt så er det godt å tenke på. Jeg er redd for å dø. Jeg er redd for å bli ingenting. Men jeg er mer redd for å miste de som jeg er glad i enn meg selv. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, newnick skrev:

Jeg tror også at alt blir sort, som dyp søvn uten drømmer. Det var jo slik før vi ble født også. Jeg håper iallefall at det er sånn.. 

Men man kan tenke seg til at når man er død, så opphører alle hjernens funksjoner. Smerteterskelen også. Dermed så regner jeg med at det er som du sier: dyp søvn uten drømmer. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt har en ende tror jeg bare og den kommer ofte så mye før enn man tror eller drømmer om. Derfor bør man leve mer i øyeblikket tror jeg også i det monn man kan. Vi mennesker er jo ofte så sammensatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg regner med etter døden så blir det som før jeg ble unnfanget. Ett stort intet. Egentlig ikke noe jeg er redd for. Er man ikke levende, så føler man ingenting. Man har ingen bevissthet. Skremmer ikke meg. Da er jeg mer redd for prosessen med å dø. De heldige faller om på gata i gammel alder, uten noensinne å ha vært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg regner med etter døden så blir det som før jeg ble unnfanget. Ett stort intet. Egentlig ikke noe jeg er redd for. Er man ikke levende, så føler man ingenting. Man har ingen bevissthet. Skremmer ikke meg. Da er jeg mer redd for prosessen med å dø. De heldige faller om på gata i gammel alder, uten noensinne å ha vært syk.

Hvordan klarer du å ikke føle redsel av å tenke på å bli til "intet"? .

Jeg er redd for å bli til intet. Men det som er en trøst er at hvis døden er slik som jeg tror og mange tror så vil man ikke ha smerter / redsel / savn osv. Men jeg er sllikevel redd døden. Jeg er også mer redd det øyeblikket døden inntreffer. Redd for å ikke få til å puste, redd for å føle smerter i dødsøyeblikket.  Er mest redd for det psykiske enn det fysiske i det øyeblikket. Men jeg forsøker å jobbe med den angsten og få et bedre forhold til døden. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg regner med etter døden så blir det som før jeg ble unnfanget. Ett stort intet. Egentlig ikke noe jeg er redd for. Er man ikke levende, så føler man ingenting. Man har ingen bevissthet. Skremmer ikke meg. Da er jeg mer redd for prosessen med å dø. De heldige faller om på gata i gammel alder, uten noensinne å ha vært syk.

De heldigste faller om på gata eller sovner stille inn uten å ha vært syke. Er enig i det. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å ikke føle redsel av å tenke på å bli til "intet"? .

 

Anonymkode: de178...b21

Det er jo ikke farlig. Man bare er ikke mer. Fremstår ikke som skremmende for meg. Men folk er forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det er jo ikke farlig. Man bare er ikke mer. Fremstår ikke som skremmende for meg. Men folk er forskjellig. 

Jeg kunne ønske at jeg ikke synes at det var skremmende at det ikke er noe mer. Men jeg synes det er skremmende. Men forsøker å slutte å se på det som noe skremmende eller skummelt. 

Vi kan alle dø når som helst så viktig å leve livet. For å ha et bra liv så må vi våge å leve uten å frykte for mye og. Det er mye som kan skje. Jeg har angst for å dø men jeg forsøker å ikke tenke på det og å leve livet. Jeg er redd for å fly men jeg flyr. For å fly til andre land og oppleve er å leve for meg. 

Det er som youtube linken. Det gjelder å ha et fint forhold til både livet og døden. Se på det som naturlig. 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...