Gå til innhold

Har du lagt ferieplanene for i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen "ferie"planer. Blir forhåpentligvis noen teltturer på fjellet. Kanskje jeg  burde begynne å planlegge en tur. Noen som har noen fjell å anbefale, som ikke er turistatraksjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Foreløpig har jeg bare planlagt ei uke som jeg skal ta i mars. 

I påsken skal jeg på fjellet. Har leid firmahytte gjennom jobben, men tar ikke noe ekstra ferie i forbindelse med påske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det hytteliv og Sørlandet - så ofte og lenge jeg kan gjennom sommeren. 

Jeg har strengt tatt ikke ferie som uføretrygdet, men å bryte opp hverdagen og gjøre noe annet er nå deilig, uansett. Føler meg faktisk mindre utafor og annerledes i sommermånedene, når folk rundt meg har ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at ikke uføre har ferie ? Visste jeg det ikke ! Ikke er vi på kurs, ingen lønningspils , intet interessant kurs og heller IKKE ferie 😖Er det fordi vi ikke fortjener det ? 

Anonymkode: f7339...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at ikke uføre har ferie ? Visste jeg det ikke ! Ikke er vi på kurs, ingen lønningspils , intet interessant kurs og heller IKKE ferie 😖Er det fordi vi ikke fortjener det ? 

Anonymkode: f7339...61e

Er det mulig for deg å snu litt på tankegangen din ?

Som det står over her, så er ferie FRI fra jobb. Hvis du er ufør har du ikke ferie nei. 

Ikke fordi du IKKE fortjener ferie, men fordi du allerede har fri. 

Ferie har ingenting med reiser å gjøre. Det er like mye ferie man velger å være hjemme. Ferie er noe vi har for å kunne hente oss inn igjen til å kunne jobbe resten året. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at ikke uføre har ferie ? Visste jeg det ikke ! Ikke er vi på kurs, ingen lønningspils , intet interessant kurs og heller IKKE ferie 😖Er det fordi vi ikke fortjener det ? 

Anonymkode: f7339...61e

Hvordan tenker du at det skal være mulig å ta ferie fra å være ufør?

Anonymkode: def5b...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at ikke uføre har ferie ? Visste jeg det ikke ! Ikke er vi på kurs, ingen lønningspils , intet interessant kurs og heller IKKE ferie 😖Er det fordi vi ikke fortjener det ? 

Anonymkode: f7339...61e

Da får du omdefinere det for din egen del - for deg er ferie å reise hjemmefra en tur, da gjør du noe annet enn det du gjør til daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at det skal være mulig å ta ferie fra å være ufør?

Anonymkode: def5b...459

Dra på ferie, reise bort. Det er ferie vel.

Anonymkode: 0fdcb...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 4.2.2019 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Betyr det at ikke uføre har ferie ? Visste jeg det ikke ! Ikke er vi på kurs, ingen lønningspils , intet interessant kurs og heller IKKE ferie 😖Er det fordi vi ikke fortjener det ? 

Anonymkode: f7339...61e

Ingen lønn, ingen lønningspils. Da må man nøye seg med helt vanlig pils.

Man må gå på skole for å få skolefri, og jobb for å få jobbfri.

Sorry, men sånn er reglene.

Jeg synes alle fortjener et avbrekk og en feriereise en gang i blant.  Det blir noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Har også foretatt noen bestillinger. Men vi passer alltid på at deler av sommerferien blir uten planer, til å være hjemme/pusle i  hagen og være turist i egen kommune, samt noen dagsturer. Jeg elsker bilturer.

En uke i sydlige strøk for å forlenge sommeren er "obligatorisk".

For påskeferien har jeg ingen planer, bortsett fra å lese bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...