Gå til innhold

Har du hatt sex før du giftet deg? Et litt for upassende sp.mål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager gjorde du på et så erkekonservativt forum?

Anonymkode: e6bc1...f29

Jeg var nysgjerrig på levesettet og tankene deres og hvorvidt de følger religionen på punkt og prikke. Men fikk inntrykk at de lever slik som vegetarianere ofte gjør. De blir stresset rundt visse temaer som omhandler det som er synd og skam ifølge deres gud. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og å spørre dem om de hadde begått synd ble veldig plagsomt for dem. For å spørre om de har hatt sex før ekteskap er jo å prate om en dødelig synd i deres øyne. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎02‎.‎2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Dersom du ser mitt spørsmål i denne tråden, er det nok til å utestenge meg fra et forum? Er spørsmålet for upassende å spørre om på et forum? Jeg ble faktisk utestengt pga spørsmål om det på et utenlandsk forum. Det ble betegnet som upassende... Mulig jeg bør tenke nøyere gjennom spørsmål før jeg stiller dem.  

Anonymkode: 900dd...451

Dette må komme an på hvilket forum du er på.  Det har tydeligvis vært nok på det forumet du var.  Hvis du visste at dette var et konservativt, religiøst forum så burde du ha tenkt deg om.  Jeg ser likevel ikke at du trenger å tenke så mye på dette, annet enn kanskje å passe på i ettertid hvis du har tenkt å fortsette etter utestengningen.

Jeg har amerikanske venninner som er dypt religiøse, både jøder og kristne.  De snakker om sex så det suser til hverandre og jeg blir sjenert.  Jeg har hatt vondt for å hilse på ektemennene etterpå, for ikke å snakke om elskerne:lol:.  Å snakke om penisstørrelser passer ikke meg.  Jeg ble spurt engang (litt fleipete tone) om jeg hadde skilt meg fordi min eks hadde så liten penis.  Jeg rødmet og hikstet før jeg kunne le og fleipe det bort.  Det ville aldri falle meg inn å gi noen opplysninger om slikt.

Jeg er sikker på at de snakker på en annen måte andre steder.  Dette er i fnise-knise damegrupper.

Hvis noen ikke har sex før ekteskapet så synes jeg det er fint.  Ser ikke noen ulemper med det.  Selv hadde jeg vært samboer i fem år og fått et barn, før jeg giftet meg.  Jeg skilte meg for mange år, og har hatt sex siden uten å være gift eller samboer. Det har de amerikanske venninnene mine også, og noen hadde elskere.  Andre mente at det brøt med religionen og de hadde livlige diskusjoner om det, jøder og kristne sammen:).

 

Anonymkode: eb71a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må komme an på hvilket forum du er på.  Det har tydeligvis vært nok på det forumet du var.  Hvis du visste at dette var et konservativt, religiøst forum så burde du ha tenkt deg om.  Jeg ser likevel ikke at du trenger å tenke så mye på dette, annet enn kanskje å passe på i ettertid hvis du har tenkt å fortsette etter utestengningen.

Jeg har amerikanske venninner som er dypt religiøse, både jøder og kristne.  De snakker om sex så det suser til hverandre og jeg blir sjenert.  Jeg har hatt vondt for å hilse på ektemennene etterpå, for ikke å snakke om elskerne:lol:.  Å snakke om penisstørrelser passer ikke meg.  Jeg ble spurt engang (litt fleipete tone) om jeg hadde skilt meg fordi min eks hadde så liten penis.  Jeg rødmet og hikstet før jeg kunne le og fleipe det bort.  Det ville aldri falle meg inn å gi noen opplysninger om slikt.

Jeg er sikker på at de snakker på en annen måte andre steder.  Dette er i fnise-knise damegrupper.

Hvis noen ikke har sex før ekteskapet så synes jeg det er fint.  Ser ikke noen ulemper med det.  Selv hadde jeg vært samboer i fem år og fått et barn, før jeg giftet meg.  Jeg skilte meg for mange år, og har hatt sex siden uten å være gift eller samboer. Det har de amerikanske venninnene mine også, og noen hadde elskere.  Andre mente at det brøt med religionen og de hadde livlige diskusjoner om det, jøder og kristne sammen:).

 

Anonymkode: eb71a...763

Jeg ser ikke noe galt i å vente med sex til et ekteskap. Men årsaken til det er ikke noe med Gud å gjøre. Det har med at man unngår å ha sex med feile partnere som ikke ser meg for den jeg er. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke noe galt i å vente med sex til et ekteskap. Men årsaken til det er ikke noe med Gud å gjøre. Det har med at man unngår å ha sex med feile partnere som ikke ser meg for den jeg er. 

Anonymkode: 900dd...451

Hva om det av ulike grunner tar mange år før man kan gifte seg? Vi har vært i lag i 13,5 år og ettersom vi ikke har kunnet flytte sammen har vi heller ikke kunnet gifte oss (i Norge kan man faktisk ikke være gift og ha en annen adresse i folkeregisteret enn sin ektefelle). Å leve uten sex i alle disse årene hadde vært helt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hva om det av ulike grunner tar mange år før man kan gifte seg? Vi har vært i lag i 13,5 år og ettersom vi ikke har kunnet flytte sammen har vi heller ikke kunnet gifte oss (i Norge kan man faktisk ikke være gift og ha en annen adresse i folkeregisteret enn sin ektefelle). Å leve uten sex i alle disse årene hadde vært helt uaktuelt.

Selv om jeg synes at det er greit å vente med sex før man gifter seg, så mener jeg også at det er greit å ha sex uten å være gift.  Det nærmer seg 20 år siden jeg ble skilt og jeg har hatt sex i de årene uten å være gift.  Andre kan mene hva de vil om det, men for min del tror jeg ikke det er noe syndig i det.  Jeg har hatt sex med forskjellige partnere alt fra engang til flere ganger over noen år.  Jeg sitter i gudstjenester med god samvittighet for det.

Nå svarte du en annen enn meg i dette tilfellet.  Jeg har svart før i tråden.

Anonymkode: eb71a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke noe galt i å vente med sex til et ekteskap. Men årsaken til det er ikke noe med Gud å gjøre. Det har med at man unngår å ha sex med feile partnere som ikke ser meg for den jeg er. 

Anonymkode: 900dd...451

Hva gjør du da hvis du og din mann oppdager at dere ikke passer sammen seksuelt?

Anonymkode: f47db...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Dersom du ser mitt spørsmål i denne tråden, er det nok til å utestenge meg fra et forum? Er spørsmålet for upassende å spørre om på et forum? Jeg ble faktisk utestengt pga spørsmål om det på et utenlandsk forum. Det ble betegnet som upassende... Mulig jeg bør tenke nøyere gjennom spørsmål før jeg stiller dem.  

Anonymkode: 900dd...451

Selvfølgelig har jeg sex før ekteskapet 🙂 

Anonymkode: f47db...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du da hvis du og din mann oppdager at dere ikke passer sammen seksuelt?

Anonymkode: f47db...3d9

Det å passe sammen sexuelt må henge sammen med andre ting.  Det er ikke slik at man prøver en mann som man prøver sko.  Enten passer skoene eller så passer de ikke. Når ekteskap skranter slutter ofte kvinnen å ha lyst på sex.  Menn snur det på holdet.

Anonymkode: eb71a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å passe sammen sexuelt må henge sammen med andre ting.  Det er ikke slik at man prøver en mann som man prøver sko.  Enten passer skoene eller så passer de ikke. Når ekteskap skranter slutter ofte kvinnen å ha lyst på sex.  Menn snur det på holdet.

Anonymkode: eb71a...763

Så enkelt er det nå ikke etter min mening. Hva om det etter ekteskapet, som sannsynligvis inngås etter forholdsvis kort tid (hvor mange lever i sølibat i et forhold i et par år fordi man vil vente til bryllupsnatten?) og det viser seg at man har helt ulike seksuelle preferanser? Ikke alle snakker veldig åpent om dette med sin partner før de havner til sengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Så enkelt er det nå ikke etter min mening. Hva om det etter ekteskapet, som sannsynligvis inngås etter forholdsvis kort tid (hvor mange lever i sølibat i et forhold i et par år fordi man vil vente til bryllupsnatten?) og det viser seg at man har helt ulike seksuelle preferanser? Ikke alle snakker veldig åpent om dette med sin partner før de havner til sengs.

Hvis det følelsesmessige går bra så finner de ut av sexen.  Min erfaring er at man prioriterer forskjellig etter forskjellige partnere.

Anonymkode: eb71a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det følelsesmessige går bra så finner de ut av sexen.  Min erfaring er at man prioriterer forskjellig etter forskjellige partnere.

Anonymkode: eb71a...763

Mine tanker er at hvis man venter med sex til man gifter seg så må man ha et syn på det som at hvis man er nok glad i hverandre så holder man sammen og sex er sex.. Det er ikke så komplisert om man i utgangspunktet har sterke nok bånd. Jeg forstår godt tankene i det religiøse forumet om å vente til man er gift. Men jeg ville ikke ventet pga av en Gud men av alt det andre. Men det er mine tanker om det. Etter å ha hatt altfor mange sexuelle partnere så ble jeg nok litt lei av å prøve ut sex. Mitt forhold og bånd til en mann på andre områder enn sex betyr så mye mer enn hva sexen er. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎02‎.‎2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Dersom du ser mitt spørsmål i denne tråden, er det nok til å utestenge meg fra et forum? Er spørsmålet for upassende å spørre om på et forum? Jeg ble faktisk utestengt pga spørsmål om det på et utenlandsk forum. Det ble betegnet som upassende... Mulig jeg bør tenke nøyere gjennom spørsmål før jeg stiller dem.  

Anonymkode: 900dd...451

I visse miljøer er det tabubelagt å snakke om et slikt tema. Jeg har aldri møtt dette i Norge, men jobbet en sommer i USA sammen unge amerikanere - og har aldri møtt så mange eksplisitte puritanske holdninger som ble uttrykt der. Ut i fra hva de sa i diskusjonene, så var det ingen av dem som overhodet hadde vært i nærheten av å ha sex (noe som imidlertid ikke var lett å tro ut i fra hva som kunne observeres av aktivitet utenom arbeidstiden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, frosken skrev:

I visse miljøer er det tabubelagt å snakke om et slikt tema. Jeg har aldri møtt dette i Norge, men jobbet en sommer i USA sammen unge amerikanere - og har aldri møtt så mange eksplisitte puritanske holdninger som ble uttrykt der. Ut i fra hva de sa i diskusjonene, så var det ingen av dem som overhodet hadde vært i nærheten av å ha sex (noe som imidlertid ikke var lett å tro ut i fra hva som kunne observeres av aktivitet utenom arbeidstiden...)

Jeg forstår at det spørsmålet ble for "intimt" for personer som tilhører et slikt samfunn. Men jeg tenkte meg ikke om. Det gjør ikke noe at jeg ble utestengt for jeg er overhodet ikke religiøs selv. Jeg kunne ønske at jeg klarte å tro på en Gud. Men jeg klarer det ikke  

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at erkekonservative, kristne nettsteder ikke vil ha tråder med slike temaer, da det sikkert kan oppfattes som oppfordring eller legitimering av utenomekteskapelig sex at folk skriver om sine erfaringer om det. Men jeg ville tenkt at det holdt med å slette tråden – ikke nødvendig med utestengelse. Men den var iallfall ikke evigvarende i det minste ;)

Ellers har jeg en viss erfaring fra et amerikansk skravleforum for noen år tilbake at de hadde lav terskel for å slette ting som var «upassende», f eks vitser med et hint av underbuksehumor. Siden hadde også en del automatiske filter som stoppet innlegg med «feil» ord. Da kunne man kontakte moderator og be om at innlegget ble «sluppet fri» likevel. En gang det skjedde meg, hadde innlegget blitt stoppet fordi jeg skrev noe om Joe Cocker! Cock var nokk. Så da lærte man seg etterhvert å skrive fx C0cker (med null istdf o). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, frosken skrev:

I visse miljøer er det tabubelagt å snakke om et slikt tema. Jeg har aldri møtt dette i Norge, men jobbet en sommer i USA sammen unge amerikanere - og har aldri møtt så mange eksplisitte puritanske holdninger som ble uttrykt der. Ut i fra hva de sa i diskusjonene, så var det ingen av dem som overhodet hadde vært i nærheten av å ha sex (noe som imidlertid ikke var lett å tro ut i fra hva som kunne observeres av aktivitet utenom arbeidstiden...)

Det er mye av dette i USA, men finnes i Norge også.  Kjenner homofile som har vært utestengt fra familien i Norge og det er unge mennesker.  Se på Ropstad som ikke skal gå i gay pride som hans forgjengere har gjort.  I samme miljøer har de konservative holdninger om sex og kjønnsroller.

For min del kan de ha skravleforum i fred for meg og praktisere de som de vil.  Det gjør mer vondt å vite at mennesker blir kastet ut og unge jenter som blir gravide ikke kan ta abort og heller ikke føde barnet med støtte fra familien.  Tyskerunger står frem og forteller om hvordan samfunnet behandlet dem.  Mange ble heldigvis behandlet bra av sine nærmeste, men ikke alle.

Anonymkode: eb71a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillemus skrev:

Så enkelt er det nå ikke etter min mening. Hva om det etter ekteskapet, som sannsynligvis inngås etter forholdsvis kort tid (hvor mange lever i sølibat i et forhold i et par år fordi man vil vente til bryllupsnatten?) og det viser seg at man har helt ulike seksuelle preferanser? Ikke alle snakker veldig åpent om dette med sin partner før de havner til sengs.

Jeg sier ikke at jeg selv er for å praktisere å vente med sex til ekteskap, men jeg forstår noe i at det faktisk kan være fornuftig, men da handler det ikke om en gud, men om tanker som at et forhold er mye mer enn sex. Men man ser ulikt på det. Jeg er ikke en som synes at det er viktig å prøve ut sexen, for dersom jeg liker en mann så liker jeg han uansett. Og det hverdagslige livet med trygghet og støtte er viktigere enn sex for meg. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, morsan skrev:

Jeg kan skjønne at erkekonservative, kristne nettsteder ikke vil ha tråder med slike temaer, da det sikkert kan oppfattes som oppfordring eller legitimering av utenomekteskapelig sex at folk skriver om sine erfaringer om det. Men jeg ville tenkt at det holdt med å slette tråden – ikke nødvendig med utestengelse. Men den var iallfall ikke evigvarende i det minste ;)

Ellers har jeg en viss erfaring fra et amerikansk skravleforum for noen år tilbake at de hadde lav terskel for å slette ting som var «upassende», f eks vitser med et hint av underbuksehumor. Siden hadde også en del automatiske filter som stoppet innlegg med «feil» ord. Da kunne man kontakte moderator og be om at innlegget ble «sluppet fri» likevel. En gang det skjedde meg, hadde innlegget blitt stoppet fordi jeg skrev noe om Joe Cocker! Cock var nokk. Så da lærte man seg etterhvert å skrive fx C0cker (med null istdf o). 

Jeg forstår at slike forum synes spørsmålet mitt var altfor intimt, for de har et helt annet syn på offentlig åpenhet rundt slike tema. Jeg fortjente å bli utestengt med tanke på det. Jeg burde tenkt meg om at dette var et religiøst forum hvor man ikke spør om slike typen spørsmål, og heller tar det som en selvfølge at folk ikke har sex før ekteskapet, og hvis de har så ber de om tilgivelse for det, men de utbroderer det ikke i slike tråder, og det er jo forståelig med tanke på religionen. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...