Gå til innhold

Rydde seg lykkelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helsa må være det viktigste synes jeg.

Anonymkode: 3ca60...431

Ja det er det ingen som bestrider, men det er ikke helse denne tråden handler om.

Anonymkode: 16656...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehageplasser var det meget få av og jeg tviler på at du gikk i barnehage hvis du er født på femtitallet (det er jeg også).

Tror ikke det var så mange som gikk i barnehage hvis de ikke bodde hos en eneforsørger, nei.

Vi hadde dagmamma som kom hjem til oss, og søsteren min og jeg gikk i barnepark. Dem var det mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 14.03, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zLprRw/slik-ryddet-jeg-meg-lykkelig

Dette passer meg bra.  Jeg har aldri hatt fulle skap og boder av alt mulig.  Kjøleskap og fryser skal inneholde det jeg trenger her og nå.  Klesskap rydder jeg engang i året og er streng med meg selv.  Kjøkkenskapene har ikke ting og tang for store selskaper jeg aldri holder. 

Etter å ha reist rundt i verden og bodd mange steder i perioder har dette blitt slik.  Samle på sølvbestikk og gullbelagte tallerkener ville ikke falt meg inn.  Jeg har kun det jeg trenger og det er kjøpt på loppemarked.

Det eneste jeg har tendens til å samle er bøker, og der må jeg ta meg tak innimellom og gi bort.  Det synes jeg er vanskeligst.

Anonymkode: 16656...164

Jeg rydder minimalt. Jeg forsøker å holde ting på samme plass. Jeg har en sjelden gang i blant en stor-opprydning for det samler seg iblant opp litt unødvendig skrot. Samme hvor mye jeg rydder så er ikke alt helt perfekt i denne leiligheten. Er mye som er slitt, og mye som ikke ser bra ut. Men jeg leier en gammel leilighet, men den er billig. Jeg forsøker å holde alt på noenlunde stell. Men jeg stresser ikke med å prøve å få alt til å se perfekt ut. 

 

Anonymkode: 7d587...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fantes mødre på sekstitallet som jobbet, men det var ikke det vanlige.  Barnehageplasser var det meget få av og jeg tviler på at du gikk i barnehage hvis du er født på femtitallet (det er jeg også).

Anonymkode: 16656...164

Min mor var i jobb fra hun var 20 år, det var på slutten av 50-tallet. Jeg er født på slutten at 60-tallet og gikk i barnepark (4 t om dagen) og det siste året før skolestart gikk jeg i noe som kaltes 6-årsbarnehage (eller noe sånt), tror jeg fikk plass fordi min mor var alenemor. Det var ikke så vanlig midt på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rydder minimalt. Jeg forsøker å holde ting på samme plass. Jeg har en sjelden gang i blant en stor-opprydning for det samler seg iblant opp litt unødvendig skrot. Samme hvor mye jeg rydder så er ikke alt helt perfekt i denne leiligheten. Er mye som er slitt, og mye som ikke ser bra ut. Men jeg leier en gammel leilighet, men den er billig. Jeg forsøker å holde alt på noenlunde stell. Men jeg stresser ikke med å prøve å få alt til å se perfekt ut. 

 

Anonymkode: 7d587...e7a

Nå er det ikke dags daglig rydding som jeg snakker om her.  Jeg har alltid noe rundt meg som jeg holder på med.  Bøker, strikketøy, papirer fra jobben osv. er rundt meg, men det er noe jeg bruker.  Jeg snudde om for en stund siden og begynte å rydde engang i året og være streng med meg selv.  Hvis noe ligger i et år uten at jeg bruker det så gir jeg det bort.  Jeg synes dette er enorm lettelse.

Anonymkode: 16656...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine foreldre jobbet også, men mamma jobbet noe redusert etter at hun fikk barn. Jeg og min søster var hos dagmamma frem til vi var ca 4, deretter var vi i halvdags barnehage (9-13 husker jeg) frem til vi begynte på skolen som 7-åringer. Det siste året i barnehagen tok jeg bussen dit om morgenen, og noen ganger når jeg skulle hjem.  Noen dager gikk jeg fra bhg til der foreldrene mine jobbet og ventet der til de var ferdige.  Mulig de hentet meg en sjelden gang også 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...