Gå til innhold

Kuler kjønnslepper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ganske lenge nå hatt noen kuler (rundt 5 til 7 stk) i de ytre kjønnsleppene langs/mot kanten av kjønnsleppene. De ligger på en måte litt under huden, er noe bevegelige og har aldri gjort vondt. Har sett moren min har noe liknende kuler under armene, og tror dette kan være noe av det samme? 

Er det noe jeg kan bli kvitt på noe måte? De er ikke noe plagsomme i seg selv, men tanken på de gjør meg litt usikker i forhold til samleie osv. 

Jeg hadde satt stor pris på svar, hilsen jente 22 år 

Anonymkode: 50671...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er sannsynligvis talgkjertler og det er helt normalt, de produserer et fettstoff som gir beskyttelse av kjønnsorganet mot f.eks, svette og urin. Noen ganger kan disse kjertlene bli forstørret (som erter) og iblant kan de ble betente. Hvis du ikke har plager, så er det ikke noe å bry seg om.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det oppklarte mye!

Det er altså ingen måte å bli kvitt dette på? Kremer eller tabletter eller noe som helst?

Anonymkode: 50671...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er noe som er normalt, men blir de for store kan de åpnes og tømmes med et lite kirurgisk snitt i lokalbedøvelse. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan ikke ta bort disse med mindre de er betente? For jeg tror altså ikke de er det, siden de ikke gjør vondt og aldri har gjort det. Men de er svært synlige selv om de ligger "under huden", og det gjør meg veldig usikker og plager meg at de er der, så jeg skulle veldig gjerne fått fjernet de. Men dette er det kun en lege som kan gjøre? De går vel ikke bort med tid? Tror jeg har hatt dette i kanskje to år.  

Anonymkode: 50671...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis de er veldig store kan de tømmes. Få fastlegen til å se på dem og evt. få henvisning til gynekologisk poliklinikk for vurdering og evt behandling. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, et siste spørsmål; kan dette gjøres hos sex og samfunn? Vil ikke gå til fastlegen min med dette...

Og tusen takk for all hjelp!

Anonymkode: 50671...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Etter det som står på nettstedet om tilbud ved Sex og Samfunn, så tror jeg ikke at det er mulig. Du kan ringe eller chatte og nevne at du sannsynligvis har store talgkjertler (eller ateromer) som du ønsker fjernet.

Fastleger tar seg av absolutt alle problemer! Hvis det er flere leger på et senter, så kan du kanskje be om å komme til en kvinnelig? hvis det er problemet.

Du kan søke direkte til gynekolog uten henvisning, men det kan bli ganske dyrt, så hør om prisen. Godt over 1000 kr, vil jeg anta.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...