Gå til innhold

Når en person har det travelt med å komme seg hjem igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, laban skrev:

Hvis dere snakker om å flytte sammen, noe som er et viktig tema, er det helt naturlig og nødvendig at dere også prater om andre  "alvorlige" ting som økonomi, arbeidsfordeling (hjemme) osv. 

Temaet om å flytte sammen har ikke kommet på banen før nå. Han sa tidligere at han ville bo hver for oss. Derfor fortalte ikke jeg om min økonomi annet enn at jeg kun jobber 50 prosent og altfor lite og søker etter mer arbeid. Utifra det så tror jeg at han forstår at jeg tjener lite. Nå når han bringte samboerskap på banen så må jeg nødt å sette meg ned å fortelle litt mer om økonomien min. Han har fortalt at han har en ganske god jobb og jobber ganske mye, og tjener godt. Egentlig så har ikke økomien vært et helt lukket tema for hverandre. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Babette skrev:

Jeg er helt enig i det. Selv har jeg bare blitt kjæreste med menn jeg kjente sånn løselig fra før av, dermed har jeg visst om tidligere kjærester og samboere, og også visst hva de jobbet med og sånn sett hatt en viss peiling på økoomien deres. Jeg har ingen erfaring med forhold som starter med date med en ukjent.

Jeg fortalte om noe av mine tidligere forhold men ikke alt. Jeg har ikke fortalt hva de heter osv. Men jeg har fortalt litt om forholdet. Hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Synes det var viktig fordi jeg ønsket å høre hans syn på enkelte ting i livet. Og det viste seg at han delte synet med meg om visse verdier og tanker i livet. Han har vært mer lukket med å fortelle om sin fortid. Men nå har han fortalt litt mer. 

Jeg synes ikke det er så viktig å fortelle om tidligere forhold. Men jeg fortalte om litt av mine for å høre hans tanker og syn om enkelte viktige ting i livet. Og for å finne ut om vi kunne fungere sammen. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Godt spørsmål. 

Spiller ingen rolle. Dette skrev jeg ikke for at dere skal tro på hva jeg skriver. Men for å få litt innspill i situasjonen. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Dette skrev jeg ikke for at dere skal tro på hva jeg skriver. Men for å få litt innspill i situasjonen. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortalte om noe av mine tidligere forhold men ikke alt. Jeg har ikke fortalt hva de heter osv. Men jeg har fortalt litt om forholdet. Hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Synes det var viktig fordi jeg ønsket å høre hans syn på enkelte ting i livet. Og det viste seg at han delte synet med meg om visse verdier og tanker i livet. Han har vært mer lukket med å fortelle om sin fortid. Men nå har han fortalt litt mer. 

Jeg synes ikke det er så viktig å fortelle om tidligere forhold. Men jeg fortalte om litt av mine for å høre hans tanker og syn om enkelte viktige ting i livet. Og for å finne ut om vi kunne fungere sammen. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg mener ikke at man trenger å gå så mye inn på hva som fungerte og ikke i tidligere forhold. Men for meg er det selvsagt å nevne at man har vært gift eller samboer eller vært i lange forhold, på samme måte som man forteller hvor mange søsken man har, om foreldrene lever etc. Det handler om å lære hverandre å kjenne, og livshistorien er en del av bagasjen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Babette skrev:

Jeg mener ikke at man trenger å gå så mye inn på hva som fungerte og ikke i tidligere forhold. Men for meg er det selvsagt å nevne at man har vært gift eller samboer eller vært i lange forhold, på samme måte som man forteller hvor mange søsken man har, om foreldrene lever etc. Det handler om å lære hverandre å kjenne, og livshistorien er en del av bagasjen vår.

Jeg har valgt å ikke fortelle noe særlig om fortid selv. Jeg har hatt 3 forhold før han. Men jeg har bare pratet litt om to av forholdene uten å nevne hva de het. Jeg fortalte litt om hvordan forholdene var. Og hvor lenge det varte. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å nevne noe om det grunnet at jeg er ikke stolt av mine tidligere relasjoner. Og det vet han. Jeg bryr meg ikke om at jeg ikke visste så mye om hans relasjoner før nå. Det har ingen betydning for meg. Men jeg fikk vite at han har hatt et langvarig forhold hvor han opplevde henne som dominerende, hissig og vanskelig. Og at det var årsaken til at han ble ulykkelig sammen med henne og dumpet henne. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babette skrev:

Jeg mener ikke at man trenger å gå så mye inn på hva som fungerte og ikke i tidligere forhold. Men for meg er det selvsagt å nevne at man har vært gift eller samboer eller vært i lange forhold, på samme måte som man forteller hvor mange søsken man har, om foreldrene lever etc. Det handler om å lære hverandre å kjenne, og livshistorien er en del av bagasjen vår.

Men enhver må få mene sitt om det. Jeg mener at historie er historie og ferdig. Det hører ikke med i nåtiden. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men enhver må få mene sitt om det. Jeg mener at historie er historie og ferdig. Det hører ikke med i nåtiden. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Men det er jo ikke et glemt og tilbakelagt kapittel dersom vedkommende fremdeles er såpass preget av tidligere forhold at det gir problemer i nye forhold...

Da bør man jo kunne si at "I mitt forrige forhold så opplevde jeg at.... og det har ført til at jeg har problemer med... Jeg vil bare at du skal vite det og jeg prøver å jobbe med det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men enhver må få mene sitt om det. Jeg mener at historie er historie og ferdig. Det hører ikke med i nåtiden. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Så hvis du (for å sette det på spissen) fikk vite ad omveier at han hadde vært gift 4 ganger før, myrdet to av konene og vært utro mot de to andre, ville du bare ha sagt at historie er historie?

Jeg tror det du gjør nå er å fortsette å blindt godta alt han sier og gjør, og etter å ha hørt at han dumpet en kjæreste som "bestemte og kjeftet" blir du sannsynligvis enda spakere, for ikke å risikere å provosere ham.

Det spiller så klart ingen rolle for dere to at han har vært samboer tidligere, men jeg synes det er rart at han ikke har vært åpen om det. Og jeg mener som nevnt ikke at man skal fortelle hva ekser het eller hvordan de var, eller lekse opp antall tidligere forhold, jeg mener bare at det er naturlig å fortelle at man har vært samboer eller gift.

Ga han ikke inntrykk av helt i starten at han aldri hadde hatt kjæreste, eller var det en annen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lillemus skrev:

Men det er jo ikke et glemt og tilbakelagt kapittel dersom vedkommende fremdeles er såpass preget av tidligere forhold at det gir problemer i nye forhold...

Da bør man jo kunne si at "I mitt forrige forhold så opplevde jeg at.... og det har ført til at jeg har problemer med... Jeg vil bare at du skal vite det og jeg prøver å jobbe med det".

Jeg forklarte det litt som du sier. Forklarte at jeg opplevde ting i som jeg er redd for å oppleve på nytt og forklarte hva det var. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Babette skrev:

Så hvis du (for å sette det på spissen) fikk vite ad omveier at han hadde vært gift 4 ganger før, myrdet to av konene og vært utro mot de to andre, ville du bare ha sagt at historie er historie?

Jeg tror det du gjør nå er å fortsette å blindt godta alt han sier og gjør, og etter å ha hørt at han dumpet en kjæreste som "bestemte og kjeftet" blir du sannsynligvis enda spakere, for ikke å risikere å provosere ham.

Det spiller så klart ingen rolle for dere to at han har vært samboer tidligere, men jeg synes det er rart at han ikke har vært åpen om det. Og jeg mener som nevnt ikke at man skal fortelle hva ekser het eller hvordan de var, eller lekse opp antall tidligere forhold, jeg mener bare at det er naturlig å fortelle at man har vært samboer eller gift.

Ga han ikke inntrykk av helt i starten at han aldri hadde hatt kjæreste, eller var det en annen?

 

 

Han sa at han aldri hadde hatt noe særlig med kjærester. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Lillemus skrev:

Men det er jo ikke et glemt og tilbakelagt kapittel dersom vedkommende fremdeles er såpass preget av tidligere forhold at det gir problemer i nye forhold...

Da bør man jo kunne si at "I mitt forrige forhold så opplevde jeg at.... og det har ført til at jeg har problemer med... Jeg vil bare at du skal vite det og jeg prøver å jobbe med det".

For meg er mine tidligere forhold historie. Er ferdig med alt sånnt.  

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han sa at han aldri hadde hatt noe særlig med kjærester. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Så dukket det plutselig opp et langvarig samboerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Godt spørsmål. 

Vi husker gravid med tvillinger- historien fra før jul. Da var også flytting sammen allerede «i boks». Nei, dette tror jeg ikke på.

Anonymkode: 5052e...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Så dukket det plutselig opp et langvarig samboerskap?

Storyen henger ikke på greip.

Anonymkode: 5052e...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men enhver må få mene sitt om det. Jeg mener at historie er historie og ferdig. Det hører ikke med i nåtiden. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Ikke dersom det påvirker hvem du er i dag og hvordan du oppfører deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Dette skrev jeg ikke for at dere skal tro på hva jeg skriver. Men for å få litt innspill i situasjonen. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Hva mener du med dette?

Er det ikke tilfellet at dere vurderer å flytte sammen?

Jeg liker ikke når voksne folk dikter rundt sannheten for å gjøre seg mer interessant - enten det er svartmaling eller skjønnmaling. Jobbet sammen med en sånn person en gang, og ble mektig irritert på at jeg ikke kunne stole på at historiene hans var sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 10.2.2019 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Han sa at han aldri hadde hatt noe særlig med kjærester. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg er kanskje for skeptisk av natur, men jeg ble litt  på vakt på dine vegne da du skrev at han plutselig  fortalte om et langt samboerforhold, som han gjorde slutt på fordi hun "kjeftet og bestemte". Har tanken slått deg at dette er noe han sier for å gi deg et hint om hvordan du bør oppføre deg for å unngå å havne samme vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...