Gå til innhold

Når en person har det travelt med å komme seg hjem igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt ubehagelig når jeg har besøk og de som kommer har det travelt med å komme seg hjem igjen. Liker at folk kan slå seg litt ned og ikke se på klokken og virke rastløs fra første sekund. 

Jeg hadde en slik opplevelse i dag. Besøk av kjæresten min .Vi hadde hatt en fin dag sammen, og dro hjem til meg for å se på film sammen. Og så avbryter han midt i filmen, - noe han ofte gjør, og sa at han måtte hjem å sove. Jeg blir litt sånn stresset når folk har det så travelt. Og blir usikker, og redd at de ikke trives i mitt selskap. 

Er jeg alene om det? 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt ubehagelig når jeg har besøk og de som kommer har det travelt med å komme seg hjem igjen. Liker at folk kan slå seg litt ned og ikke se på klokken og virke rastløs fra første sekund. 

Jeg hadde en slik opplevelse i dag. Besøk av kjæresten min .Vi hadde hatt en fin dag sammen, og dro hjem til meg for å se på film sammen. Og så avbryter han midt i filmen, - noe han ofte gjør, og sa at han måtte hjem å sove. Jeg blir litt sånn stresset når folk har det så travelt. Og blir usikker, og redd at de ikke trives i mitt selskap. 

Er jeg alene om det? 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 5052e...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt ubehagelig når jeg har besøk og de som kommer har det travelt med å komme seg hjem igjen. Liker at folk kan slå seg litt ned og ikke se på klokken og virke rastløs fra første sekund. 

Jeg hadde en slik opplevelse i dag. Besøk av kjæresten min .Vi hadde hatt en fin dag sammen, og dro hjem til meg for å se på film sammen. Og så avbryter han midt i filmen, - noe han ofte gjør, og sa at han måtte hjem å sove. Jeg blir litt sånn stresset når folk har det så travelt. Og blir usikker, og redd at de ikke trives i mitt selskap. 

Er jeg alene om det? 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg skiller mellom hva jeg ville forvente av besøk kjente/venner/familie og av en kjæreste. Hadde nok ikke likt å ha en kjæreste som hadde for vane å være rastløs i mitt nærvær og forsvinne brått uten forklaring, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 5052e...164

Godt voksne. Det er helt greit at noen blir trøtte, men jeg kan iblant bli litt stresset når jeg ser at folk ikke kan slå seg litt til ro. Altså når jeg merker at helt fra de kommer inn døren så virker de rastløse og ser på klokken ... Greit: folk kan ha det travelt i en hektisk hverdag, men når de kan slå seg litt ned når man er på besøk er bedre. Eller jeg føler bedre med det. Men kanskje det er normalt, og at det er kun meg som er litt sårbar for akkurat dette.

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt voksne. Det er helt greit at noen blir trøtte, men jeg kan iblant bli litt stresset når jeg ser at folk ikke kan slå seg litt til ro. Altså når jeg merker at helt fra de kommer inn døren så virker de rastløse og ser på klokken ... Greit: folk kan ha det travelt i en hektisk hverdag, men når de kan slå seg litt ned når man er på besøk er bedre. Eller jeg føler bedre med det. Men kanskje det er normalt, og at det er kun meg som er litt sårbar for akkurat dette.

Anonymkode: fd8e5...3a3

En kan undres hva slags forhold dere ha når du omtaler kjæresten som "folk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg skiller mellom hva jeg ville forvente av besøk kjente/venner/familie og av en kjæreste. Hadde nok ikke likt å ha en kjæreste som hadde for vane å være rastløs i mitt nærvær og forsvinne brått uten forklaring, nei.

Enig med deg om det. Det er ikke så gale når det er andre enn kjæresten. Men når kjæresten virker rastløs ut i hele seg helt fra han kommer inn hjemme hos meg, og så plutselig så vil han bare avbryte og stikke midt i en film .. ( skjer ofte), så blir jeg litt sånn urolig inni meg på om noe er galt. Usikker og alt det der. Er vel en naturlig reaksjon av meg... Han gir en forklaring om det som trøtt, travelt opptatt med venner og jobb osv, men det kan være vanskelig allikevel. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Xtra skrev:

En kan undres hva slags forhold dere ha når du omtaler kjæresten som "folk".

Jeg prater om folk generellt .Altså jeg ville ikke la dette emne handle direkte om kjæresten. ... Altså jeg prater om andre besøkende generellt også. Jeg har foreks en mor som alltid har det travelt også. Og en venninne. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prater om folk generellt .Altså jeg ville ikke la dette emne handle direkte om kjæresten. ... Altså jeg prater om andre besøkende generellt også. Jeg har foreks en mor som alltid har det travelt også. Og en venninne. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Ok, når det gjelder besøk av/til foreldre og andre venner synes jeg ofte korte besøk er greit, med mindre man inviterer på middag og tenker å tilbringe kvelden sammen. Folk er forskjellige :). Når det gjelder kjæresten er det sikkert lurt med en prat om temaet.

 

Har et familiemedlem som har det med å komme på besøk og ha så uendelig god tid. Jeg har en travel hverdag, og setter ikke pris på besøk i flere timer, særlig ikke når det er uplanlagt. Men noen liker det sikkert.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ok, når det gjelder besøk av/til foreldre og andre venner synes jeg ofte korte besøk er greit, med mindre man inviterer på middag og tenker å tilbringe kvelden sammen. Folk er forskjellige :). Når det gjelder kjæresten er det sikkert lurt med en prat om temaet.

 

Har et familiemedlem som har det med å komme på besøk og ha så uendelig god tid. Jeg har en travel hverdag, og setter ikke pris på besøk i flere timer, særlig ikke når det er uplanlagt. Men noen liker det sikkert.

Ja, man er forskjellige. Jeg liker at folk kan slå seg litt ned, men samtidig så er det iblant deilig at de ikke blir så lenge. 

Jeg og kjæresten hadde vært med hveandre siden klokken 9 i morges. Var ute på biltur, og gikk tur osv, og dro hjem til meg etterpå. Og da fikk han det plutselig travelt , og jeg tenkte.. ånei kan han ikke slå seg litt ned. Men faktisk vi hadde vært sammen ganske mange timer, så det er nok meg som overreagerer... 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten hadde vært med hveandre siden klokken 9 i morges. Var ute på biltur, og gikk tur osv, og dro hjem til meg etterpå. Og da fikk han det plutselig travelt , og jeg tenkte.. ånei kan han ikke slå seg litt ned. Men faktisk vi hadde vært sammen ganske mange timer, så det er nok meg som overreagerer... 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Om dere hadde vært sammen i nesten 12 timer vil jeg ikke akkurat si han ikke slo seg til ro ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ofte slite med å sitte lenge hos enkelte, kan fort bli urolig.  Ofte greier jeg ikke å sitte lenger enn maks 1 1/2 time, spørs litt hvor jeg er.  Det spørs også om jeg er der alene eller om det er flere der. Lettere å være lengre hvis det er flere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Xtra skrev:

Om dere hadde vært sammen i nesten 12 timer vil jeg ikke akkurat si han ikke slo seg til ro ;) 

Hehe.  Det er nok meg som er litt for forelsket hehe. 

Ja, vi hadde vært sammen i en haug med timer.  Det er tydeligvis meg som aldri får nok av å være rundt han ;)

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt voksne. Det er helt greit at noen blir trøtte, men jeg kan iblant bli litt stresset når jeg ser at folk ikke kan slå seg litt til ro. Altså når jeg merker at helt fra de kommer inn døren så virker de rastløse og ser på klokken ... Greit: folk kan ha det travelt i en hektisk hverdag, men når de kan slå seg litt ned når man er på besøk er bedre. Eller jeg føler bedre med det. Men kanskje det er normalt, og at det er kun meg som er litt sårbar for akkurat dette.

Anonymkode: fd8e5...3a3

Dere har ikke vurdert å flytte sammen?

Anonymkode: 5052e...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke vurdert å flytte sammen?

Anonymkode: 5052e...164

Vi prater om det. Og jeg drømmer om det. Han sier at han elsker meg og vil tilbringe resten av livet med meg. Jeg elsker han også, og ønsker å dele resten av livet med han.  Jeg håper på å bli samboer med han en dag. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg håper på å bli gift, men tiden får vise hva som skjer. Jeg har funnet den mannen som får hjerte mitt til å hoppe, og en som jeg har veldig mye til felles med. Men tiden får vise hva som skjer. Jeg ser for meg både samboerskap, bryllup og hele pakken. Han sier selv at han ser for seg alt det samme. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt ubehagelig når jeg har besøk og de som kommer har det travelt med å komme seg hjem igjen. Liker at folk kan slå seg litt ned og ikke se på klokken og virke rastløs fra første sekund. 

Jeg hadde en slik opplevelse i dag. Besøk av kjæresten min .Vi hadde hatt en fin dag sammen, og dro hjem til meg for å se på film sammen. Og så avbryter han midt i filmen, - noe han ofte gjør, og sa at han måtte hjem å sove. Jeg blir litt sånn stresset når folk har det så travelt. Og blir usikker, og redd at de ikke trives i mitt selskap. 

Er jeg alene om det? 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg ser du har skrevet dette ca. kl. 20.00. Riktignok er det mange som blir trøtte av å se film hvis den ikke er så veldig spennende, men det høres rart ut at en frisk mann i sin beste alder vil hjem og legge seg før kl. 20.00. Ikke rart du blir usikker, og det er synd dere ikke kan komme litt nærmere inn på hverandre, slik at du tør å snakke åpent og ærlig om at han gjør deg usikker når han stikker av på den måten.

Kommunikasjon er noe av det viktigste i et forhold, følelser er ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi prater om det. Og jeg drømmer om det. Han sier at han elsker meg og vil tilbringe resten av livet med meg. Jeg elsker han også, og ønsker å dele resten av livet med han.  Jeg håper på å bli samboer med han en dag. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Syns det hele høres litt rart ut?

Anonymkode: 5052e...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke bety noe spesielt tror jeg. Det er bare mye vanskelig for alle i våre dager tror jeg. Mye indre uro.

Anonymkode: 5c0ba...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så avbryter han midt i filmen, - noe han ofte gjør, og sa at han måtte hjem å sove. Jeg blir litt sånn stresset når folk har det så travelt. Og blir usikker, og redd at de ikke trives i mitt selskap.

Med alle forbehold om at jeg ikke kjenner denne mannen: Siden dette skjedde etter at dere hadde vært sammen hele dagen og klokka ikke var mer enn 20, får jeg tanker om at dette handler om overnatting eller ikke. Man stikker av midt i filmen fordi man vil unngå "hva gjør vi nå?"-situasjonen i det den tar slutt, liksom.

Hvis han ikke hadde likt å være sammen med deg, hadde han vel funnet på en unnskyldning tidligere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Med alle forbehold om at jeg ikke kjenner denne mannen: Siden dette skjedde etter at dere hadde vært sammen hele dagen og klokka ikke var mer enn 20, får jeg tanker om at dette handler om overnatting eller ikke. Man stikker av midt i filmen fordi man vil unngå "hva gjør vi nå?"-situasjonen i det den tar slutt, liksom.

Hvis han ikke hadde likt å være sammen med deg, hadde han vel funnet på en unnskyldning tidligere på dagen.

Jeg velger å tro at han snakker sant om at han elsker meg. Det er lett å bli tolkende på signaler. Men jeg må bare ta en sjanse og velge å tro det beste eller verste. Jeg velger å tro det beste. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...