Gå til innhold

Når en person har det travelt med å komme seg hjem igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, laban skrev:

Med alle forbehold om at jeg ikke kjenner denne mannen: Siden dette skjedde etter at dere hadde vært sammen hele dagen og klokka ikke var mer enn 20, får jeg tanker om at dette handler om overnatting eller ikke. Man stikker av midt i filmen fordi man vil unngå "hva gjør vi nå?"-situasjonen i det den tar slutt, liksom.

Hvis han ikke hadde likt å være sammen med deg, hadde han vel funnet på en unnskyldning tidligere på dagen.

Tipper du er spot on her; det var håp om sex og overnatting. Og det skjønte kjæresten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt ubehagelig når jeg har besøk og de som kommer har det travelt med å komme seg hjem igjen. Liker at folk kan slå seg litt ned og ikke se på klokken og virke rastløs fra første sekund. 

Jeg hadde en slik opplevelse i dag. Besøk av kjæresten min .Vi hadde hatt en fin dag sammen, og dro hjem til meg for å se på film sammen. Og så avbryter han midt i filmen, - noe han ofte gjør, og sa at han måtte hjem å sove. Jeg blir litt sånn stresset når folk har det så travelt. Og blir usikker, og redd at de ikke trives i mitt selskap. 

Er jeg alene om det? 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Dere snakker ikke sammen? Jeg fatter ikke at du fremdeles er med denne mannen, men det er jo ditt valg og etter en god stund sammen vet du jo nå hvordan han er, så det burde vel ikke overraske deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å tro at han snakker sant om at han elsker meg. Det er lett å bli tolkende på signaler. Men jeg må bare ta en sjanse og velge å tro det beste eller verste. Jeg velger å tro det beste. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg får inntrykk av at bare det er sant at han elsker deg og ikke går fra deg, kan du leve med hva som helst. Dette er det litt vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å tro at han snakker sant om at han elsker meg. Det er lett å bli tolkende på signaler. Men jeg må bare ta en sjanse og velge å tro det beste eller verste. Jeg velger å tro det beste. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Snakker dere sammen?.

Anonymkode: 5052e...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 15.38, Lillemus skrev:

Dere snakker ikke sammen? Jeg fatter ikke at du fremdeles er med denne mannen, men det er jo ditt valg og etter en god stund sammen vet du jo nå hvordan han er, så det burde vel ikke overraske deg.

I dag skjedde det noe nytt.  Han fortalte at han var veldig lei seg for noe. Jeg sa: hva er du lei deg for? . Han sa at han var nervøs for å si det. Men at han kunne fortelle at han var trist over at vi ikke ligger sammen om nettene. Han sa at han elsker meg. Men at han var redd for å snakke åpent og spørre meg om slike ting. Og at han savnet meg hver natt og ønsker å finne løsninger på situasjonen for oss.. Så dette kom som en overraskelse. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakker dere sammen?.

Anonymkode: 5052e...164

I dag pratet vi mer åpent sammen. Han sa at han slet med å våge å åpne seg. Jeg sliter med det samme. Og jeg fortalte det til han. Jeg fikk vite noe jeg ikke visste. Og det var at han hadde hatt et langt samboerskap før som han brøt ut fra fordi han levde med en kontrollerende dame som kjeftet og bestemte. Forholdet varte i ganske mange år. Jeg visste ingenting om det før i dag. Kommunikasjonen har vært tung men han sa at han har veldig problemer med å åpne seg. Men han ønsker å kunne prate åpent. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Babette skrev:

Jeg får inntrykk av at bare det er sant at han elsker deg og ikke går fra deg, kan du leve med hva som helst. Dette er det litt vanskelig å forstå.

Jeg føler meg elsket ja.  Men synes det er utrolig fordi han er en utrolig kjekk mann å se på , også liker den kjekke mannen meg. Jeg synes det er utrolig. Men jeg har litt dårlig selvtillit. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kupton skrev:

Hvem sin ide var dette med å se film?

Det var hans ide. Vi burde nok heller ha sittet oss ned å pratet istedet. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, kupton skrev:

Hvem sin ide var dette med å se film?

Men jeg trives i hans selskap og jeg liker å se film/ og finne på aktiviteter sammen med han. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg trives i hans selskap og jeg liker å se film/ og finne på aktiviteter sammen med han. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Unnskyld at jeg sier dette, men det virker som et fjortisforhold dette. Dere ser filmer og koser dere (kjempefint!) sammen, du virker veldig opptatt av at han er såååå kjekk og pen, men når det kommer til økonomi, sex og andre "voksne" temaer så er det ikke-temaer hos dere. Når man er voksen og vil være sammen resten av livet så må faktisk forholdet gå litt dypere og man må snakke om "voksne" ting, det hjelper ikke å skylde på vanskelige forhold tidligere, en vanskelig barndom o.l. Det er det forholdet man er i nå som teller og man skylder hverandre å ta det seriøst og snakke om tingene slik at det ikke ligger og ulmer og ender galt nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Unnskyld at jeg sier dette, men det virker som et fjortisforhold dette. Dere ser filmer og koser dere (kjempefint!) sammen, du virker veldig opptatt av at han er såååå kjekk og pen, men når det kommer til økonomi, sex og andre "voksne" temaer så er det ikke-temaer hos dere. Når man er voksen og vil være sammen resten av livet så må faktisk forholdet gå litt dypere og man må snakke om "voksne" ting, det hjelper ikke å skylde på vanskelige forhold tidligere, en vanskelig barndom o.l. Det er det forholdet man er i nå som teller og man skylder hverandre å ta det seriøst og snakke om tingene slik at det ikke ligger og ulmer og ender galt nok en gang.

Jeg har tydeligvis problemer med å våge å prate om alt dette. Men jeg må ta meg sammen. Men han er selv ganske lik. Det virker også som om han har tungt for å ta opp temaer. Jeg skal forsøke å prate med han om dette når jeg møter han neste gang. Blir vel feil å ta det opp på meldinger... 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tydeligvis problemer med å våge å prate om alt dette. Men jeg må ta meg sammen. Men han er selv ganske lik. Det virker også som om han har tungt for å ta opp temaer. Jeg skal forsøke å prate med han om dette når jeg møter han neste gang. Blir vel feil å ta det opp på meldinger... 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Ja, det blir helt feil å ta det på melding. Dette må dere sette dere ned og snakke om i ro og fred. Helst hjemme hos deg mens tenåringen er ute slik at ingen kommer og forstyrrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, det blir helt feil å ta det på melding. Dette må dere sette dere ned og snakke om i ro og fred. Helst hjemme hos deg mens tenåringen er ute slik at ingen kommer og forstyrrer.

Enig. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker også som om han har tungt for å ta opp temaer. Jeg skal forsøke å prate med han om dette når jeg møter han neste gang.

Hvis dere snakker om å flytte sammen, noe som er et viktig tema, er det helt naturlig og nødvendig at dere også prater om andre  "alvorlige" ting som økonomi, arbeidsfordeling (hjemme) osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 23.27, AnonymBruker skrev:

I dag pratet vi mer åpent sammen. Han sa at han slet med å våge å åpne seg. Jeg sliter med det samme. Og jeg fortalte det til han. Jeg fikk vite noe jeg ikke visste. Og det var at han hadde hatt et langt samboerskap før som han brøt ut fra fordi han levde med en kontrollerende dame som kjeftet og bestemte. Forholdet varte i ganske mange år. Jeg visste ingenting om det før i dag. Kommunikasjonen har vært tung men han sa at han har veldig problemer med å åpne seg. Men han ønsker å kunne prate åpent. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg synes ikke "sliter med å åpne seg" holder som unnskyldning for ikke å ha fortalt deg at han har vært i et langt samboerforhold. I mitt hode hører dette med i noen av de første samtalene man har, som oftest før man blir ordentlig kjærester.

Reagerte du ikke på at han har holdt dette hemmelig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg elsket ja.  Men synes det er utrolig fordi han er en utrolig kjekk mann å se på , også liker den kjekke mannen meg. Jeg synes det er utrolig. Men jeg har litt dårlig selvtillit. 

Anonymkode: fd8e5...3a3

Jeg tror ikke du forsto hva jeg mente. Det var på ingen måte at det er vanskelig å forstå at han er glad i deg. Det jeg mente var at ditt eneste fokus virker å være at han for all del ikke må gå fra deg. Du tør ikke å stille krav i forholdet eller protestere på det han bestemmer, av frykt for at han skal slå opp. Slik kan det ikke fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Babette skrev:

Jeg synes ikke "sliter med å åpne seg" holder som unnskyldning for ikke å ha fortalt deg at han har vært i et langt samboerforhold. I mitt hode hører dette med i noen av de første samtalene man har, som oftest før man blir ordentlig kjærester.

Reagerte du ikke på at han har holdt dette hemmelig?

Jeg synes jo det er naturlig å spørre om sånt også, ikke på første daten akkurat, men sånn i løpet av de første månedene i alle fall. Om jeg hadde blitt sammen med en kar og han ikke hadde spurt det minste om fortiden min etterhvert så hadde jeg jo syntes det var litt rart. Ikke sånn å forstå at man trenger å dele alle detaljer, men å fortelle løselig om at man har hatt 2 samboere og at økonomien er sånn og sånn, er ikke det en selvfølge da? Når man aldersmessig er langt over tenåringsstadiet og kanskje ser for seg fremtiden sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes jo det er naturlig å spørre om sånt også, ikke på første daten akkurat, men sånn i løpet av de første månedene i alle fall. Om jeg hadde blitt sammen med en kar og han ikke hadde spurt det minste om fortiden min etterhvert så hadde jeg jo syntes det var litt rart. Ikke sånn å forstå at man trenger å dele alle detaljer, men å fortelle løselig om at man har hatt 2 samboere og at økonomien er sånn og sånn, er ikke det en selvfølge da? Når man aldersmessig er langt over tenåringsstadiet og kanskje ser for seg fremtiden sammen...

Jeg er helt enig i det. Selv har jeg bare blitt kjæreste med menn jeg kjente sånn løselig fra før av, dermed har jeg visst om tidligere kjærester og samboere, og også visst hva de jobbet med og sånn sett hatt en viss peiling på økoomien deres. Jeg har ingen erfaring med forhold som starter med date med en ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...