Gå til innhold

Har du hørt ting eller sett ting som ikke er der??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Bergogdal skrev:

Det der må du gjerne mene, det er en teori du deler med noen få. Det som er vesentlig er at det å se og høre ting som ikke er der kan virke svært skremmende. At personer som opplever dette skal bli satt på slike tanker som de kan spinne videre på gjør dem ikke friskere eller hjelper til med å bedre situasjonen deres. Unnskyld min direkte kommentar, men du er vel selv et eksempel på at man ikke blir friskere av slike ideer?

Det er skremmende noen ganger, og det er ikke meningen å skremme noen eller sette griller i hodet på noen. Men det er vel lov å skrive hva jeg tror? Ellers hadde jeg vel fått advarsel fra admin, og det er vel ikke du? Bryter ikke forumets regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er skremmende noen ganger, og det er ikke meningen å skremme noen eller sette griller i hodet på noen. Men det er vel lov å skrive hva jeg tror? Ellers hadde jeg vel fått advarsel fra admin, og det er vel ikke du? Bryter ikke forumets regler. 

Bryter kanskje ikke forumets regler, men jeg reagerer på det. At virkeligheten slår sprekker må være helt for jævli skremmende. Da trenger man, og blir roligere av realitetsorientering. Jeg kan kanskje ikke regne med at du forstår det, derfor kommenterer jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bergogdal skrev:

Bryter kanskje ikke forumets regler, men jeg reagerer på det. At virkeligheten slår sprekker må være helt for jævli skremmende. Da trenger man, og blir roligere av realitetsorientering. Jeg kan kanskje ikke regne med at du forstår det, derfor kommenterer jeg det.

Det virket da ikke som om jeg uroet den jeg skrev med her? Beklager hvis du blir urolig. Du får roe pasienten du da og komme med trøstens ord! Og tro meg, jeg vet det er et Helvete å leve med,men jeg må jo få si hva jeg tror på? Personen her sier jo hva hen tror på, hva har jeg skrevet som gjør det mer skremmende? Kan det i det hele tatt bli mer skremmende? Har du opplevd det selv kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt ting eller sett ting som ikke er der??

Vil gjerne høre hvordan dere opplever det. 

Anonymkode: db843...0ee

Ble du skremt av det som jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ble du skremt av det som jeg skrev?

Jeg blir ikke skremt, har heller ikke opplevd hallusinasjoner. Men...jeg har sett personer som gjør det og observert deres hjerteskjærende angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bergogdal skrev:

Jeg blir ikke skremt, har heller ikke opplevd hallusinasjoner. Men...jeg har sett personer som gjør det og observert deres hjerteskjærende angst.

Og hva var det jeg skrev som personen kunne bli skremt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Bergogdal skrev:

Jeg blir ikke skremt, har heller ikke opplevd hallusinasjoner. Men...jeg har sett personer som gjør det og observert deres hjerteskjærende angst.

Personer som har vært psykotiske kan tenke selv, de er sletts ikke så dumme som du skal ha det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og hva var det jeg skrev som personen kunne bli skremt av?

At det du opplever ikke er uvirkelig men handler om frekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Personer som har vært psykotiske kan tenke selv, de er sletts ikke så dumme som du skal ha det til. 

Det har ingen ting med dumskap å gjøre. Det handler om sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Så tanta mi og samboeren hennes utenfor balkongen min i Tyrkia, de vinket og ropte hallo. Fikk senere vite at de har aldri vært i Tyrkia

Så ble alle ansiktene til fremmede byttet ut med ansiktene til bekjente, så jeg trodde det var dem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bergogdal skrev:

At det du opplever ikke er uvirkelig men handler om frekvenser.

Men det gjør jo det for min del, sier ikke at andre trenger ha den oppfattelsen. Og syns ikke det er skremmende, det er en trøst det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bergogdal skrev:

Det har ingen ting med dumskap å gjøre. Det handler om sykdom.

Det er netopp dumskap det handler om,de kan tenke selv. Så du tror sykdommen får de til å tro det som jeg tror? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er netopp dumskap det handler om,de kan tenke selv. Så du tror sykdommen får de til å tro det som jeg tror? 

Sykdommen kan få dem til å tro det du tror. Hvorfor tror du det du gjør? Er det sykdom eller dumskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bergogdal skrev:

Sykdommen kan få dem til å tro det du tror. Hvorfor tror du det du gjør? Er det sykdom eller dumskap?

I så tilfelle er det jo bare positivt. Og jeg kan tenke selv, om noen sier til meg at de tror det de gjør fordi de har evnene til en katt tror jeg ikke på det. Tror folk har sine egne oppfatninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

I så tilfelle er det jo bare positivt. Og jeg kan tenke selv, om noen sier til meg at de tror det de gjør fordi de har evnene til en katt tror jeg ikke på det. Tror folk har sine egne oppfatninger. 

Jeg har sagt det jeg mener og avslutter diskusjonen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bergogdal skrev:

Jeg har sagt det jeg mener og avslutter diskusjonen her.

Takk for det, det var befriende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man opplever ting helt forskjellig. Noen skremmende og noen er overhode ikke redd.. De som opplever psykose må få hjelp raskt om de er til fare for seg selv eller andre. Det finnes ikke dumskap. Man tenker, men mister kontakten med virkeligheten. 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var veldig dårlig så kunne jeg kjenne smittedråper fra tv. Og når jeg la meg om kvelden, så kjente jeg gafler trykket ned i ganen min. Flere ganger har jeg sett ting som ikke er der. mest småting, som blod i fuktighetskremen, at en flaske brus plutselig begynner å skvulpe selv om hele huset er i ro. Så ser jeg masse ting i øye. Men bare småting. I tillegg til dette så har jeg hatt en "stemme" som jeg har kranglet med siden jeg var liten. Det er ikke sånn klassisk som en radio, men jeg kan diskutere høylytt med han når jeg er dårlig. Når jeg var på det dårligste trodde jeg det var Satan som satte inn tanker i hodet mitt.

Anonymkode: 44e10...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også ting som andre ikke ser og det er alltid skumle og rare ting. Innimellom smaker ting annerledes og jeg lukter f.eks parfyme som andre ikke gjør. Dessuten føler jeg meg alene i min egen verden. Det er som om jeg er på siden av meg selv. Jeg greier å gjøre det jeg skal, men føler meg tynget ved at det uvirkelige tar over og jeg strever voldsomt med å prøve å holde meg til her og nå. Det er innmari slitsomt og skremmende. 

Anonymkode: 33dc6...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...