Gå til innhold

Har begynt å få angst for jobben, andre? Hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har utviklet en intens frykt for jobben jeg er i. Jeg har rett og slett angst for sjefen min, som til tider kan være litt nedlatende. Føler meg iakttatt og en forventning om at ting skal forstås og gjøres, helst i går. Har nå bygget seg opp til panikk i kroppen. Er i alarmberedskap hele veien. Livredd for å bli avslørt som nervøs og engstelig 😱😢

Noen med meg, og hva gjør dere når  dere får angst på jobben??

Anonymkode: ab034...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har utviklet en intens frykt for jobben jeg er i. Jeg har rett og slett angst for sjefen min, som til tider kan være litt nedlatende. Føler meg iakttatt og en forventning om at ting skal forstås og gjøres, helst i går. Har nå bygget seg opp til panikk i kroppen. Er i alarmberedskap hele veien. Livredd for å bli avslørt som nervøs og engstelig 😱😢

Noen med meg, og hva gjør dere når  dere får angst på jobben??

Anonymkode: ab034...681

Angst bedres stort sett ved eksponering. Du må bare gå på jobb og gjøre ditt beste for å trives der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at når jeg får denne fryktelige redselen i meg, føler jeg meg veldig paranoid, og føler at sjefen ser gjennom meg😥

Anonymkode: ab034...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frosken skrev:

Angst bedres stort sett ved eksponering. Du må bare gå på jobb og gjøre ditt beste for å trives der. 

 

5 minutter siden, frosken skrev:

Angst bedres stort sett ved eksponering. Du må bare gå på jobb og gjøre ditt beste for å trives der. 

Ja, det er jeg helt enig. Et problem er at jeg føler sjefen blir sur om jeg ikke er 100 prosent med hele tiden, noe som er svært vanskelig når jeg får panikk.

Anonymkode: ab034...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg husker" sånne sjefer "fra dengang jeg hadde jobb." Enkelte mennesker blir aldri fornøyde og som regel er de fra Bergen." Resultatet er ofte splitt og hersk og kongen på haugen og klikksystem på arbeidsplassen . Det er vanskelig å protestere mot noe for man vet aldri om man har noen med seg da alt er så fryktbasert og selvutslettende.Public management og economic man og mange sånne styringssystemer. Alt er bare forretningsdrift selv der virksomheten har helt andre målsettinger og virksomside og bør ha det. Det er veldig synd at det er blitt slik. Hva det koster samfunnet i sykdom og personlig tragedie  og ødelagte liv kommer vel aldri frem. Alle kan ikke bare ta seg et friår eller gå ned i stillingsprosent eller greit komme over i noe annet eller bare senke egen og kanskje familiens levestandard. Bare fortvilet og ikke noe god samfunnsøkonomi med de viktigste ressursene som er menneskene etter min mening.

 

Anonymkode: 7a6d4...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 10.2.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Har utviklet en intens frykt for jobben jeg er i. Jeg har rett og slett angst for sjefen min, som til tider kan være litt nedlatende. Føler meg iakttatt og en forventning om at ting skal forstås og gjøres, helst i går. Har nå bygget seg opp til panikk i kroppen. Er i alarmberedskap hele veien. Livredd for å bli avslørt som nervøs og engstelig 😱😢

Noen med meg, og hva gjør dere når  dere får angst på jobben??

Anonymkode: ab034...681

Det er viktig å huske på at sjefer også er mennesker. 

Det er ikke sikkert at din følelse er riktig. Du kunne vært en kollega av meg som hos også mener sjefen snakker nedlatende til henne. 

Kollegaen oppfatter det som nedlatende,mens jeg tenker: «Nå er hun stressa»

Kollegaen oppfatter at det bare er henne det går ut og jeg ser det ikke og mener det er helt tilfeldig og tenker det er rart hvor forskjellig man kan oppfatte ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan gjerne som frosken sier bedres med eksponering eller det kan være man ha lest hele situasjonen feil som Niclusheletida sier. Det kan være et lite problem som man klarer å gjøre noe med selv eller man trenger hjelp til å løse dette. Jeg slet med angst for jobb i mange år og ble ikke så mye bedre av eksponering. Først når jeg samtidig snakket med en psykolog hadde eksponeringen effekt. Lære å takle de følelsene man får og bli bevisst hva man tenker i situasjonen osv. Om du leser situasjonen feil kan det være at du også trenger hjelp av noen til å se situasjonen rett. Hvis du feks er paranoid , har sterk prestasjonsangst eller er veldig usikker på deg selv. Jeg gikk med kroppen i katastrofeberedskap i mange år og ble veldig syk av det. Jeg klarte ikke å snu dette selv fordi jeg følte meg overveldet og liten. Jeg hadde fra før av dårlig erfaring med autoriteter. Håper du kan få hjelp med dette før det blir et stort problem. Lykke til. 

Anonymkode: fb412...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte mennesker blir aldri fornøyde og som regel er de fra Bergen. Resultatet er ofte splitt og hersk og kongen på haugen og klikksystem på arbeidsplassen. (...) Det er veldig synd at det er blitt slik. Hva det koster samfunnet i sykdom og personlig tragedie og ødelagte liv kommer vel aldri frem.

Det var vel litt fordomsfullt mot bergensere?

Trådstarter skriver bare at sjefen kan være litt nedlatende og kontrollerende. Det er vel et stykke unna å få livet ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan gjerne som frosken sier bedres med eksponering eller det kan være man ha lest hele situasjonen feil som Niclusheletida sier. Det kan være et lite problem som man klarer å gjøre noe med selv eller man trenger hjelp til å løse dette. Jeg slet med angst for jobb i mange år og ble ikke så mye bedre av eksponering. Først når jeg samtidig snakket med en psykolog hadde eksponeringen effekt. Lære å takle de følelsene man får og bli bevisst hva man tenker i situasjonen osv. Om du leser situasjonen feil kan det være at du også trenger hjelp av noen til å se situasjonen rett. Hvis du feks er paranoid , har sterk prestasjonsangst eller er veldig usikker på deg selv. Jeg gikk med kroppen i katastrofeberedskap i mange år og ble veldig syk av det. Jeg klarte ikke å snu dette selv fordi jeg følte meg overveldet og liten. Jeg hadde fra før av dårlig erfaring med autoriteter. Håper du kan få hjelp med dette før det blir et stort problem. Lykke til. 

Anonymkode: fb412...7e0

Kan jeg spørre deg hvordan syk du ble av å være i katastrofeberedskap i etterkant?

Anonymkode: 761d3...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg hvordan syk du ble av å være i katastrofeberedskap i etterkant?

Anonymkode: 761d3...90e

For min del utviklet det seg til en del smerte i kroppen og søvnproblemer. Så begynnte jeg å få tvangstanker og tvangshandlinger. Dette tror jeg for å få kontroll på angsten på en måte. Etter hvert ble jeg alvorlig deprimert og « møtte veggen». Ble langtidssykemeldt. 

Anonymkode: fb412...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del utviklet det seg til en del smerte i kroppen og søvnproblemer. Så begynnte jeg å få tvangstanker og tvangshandlinger. Dette tror jeg for å få kontroll på angsten på en måte. Etter hvert ble jeg alvorlig deprimert og « møtte veggen». Ble langtidssykemeldt. 

Anonymkode: fb412...7e0

Det hørtes slitsomt ut og det er ikke greit å gå sånn over lenger tid. Jeg håper at det går bedre med deg.

Anonymkode: 761d3...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt angst på jobben. Jeg får ikke nok jobbing heller. Trolig fordi sjefen ikke er helt fornøyd med meg. Og det gjør ikke angsten mindre men verre. 

Anonymkode: e4cf7...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt angst på jobben. Jeg får ikke nok jobbing heller. Trolig fordi sjefen ikke er helt fornøyd med meg. Og det gjør ikke angsten mindre men verre. 

Anonymkode: e4cf7...77a

Kanskje det er forhold på jobben som gjør at du får angst? Vanskelig forhold til sjefen, kollegaer eller misnøye på annet vis? Vet sjefen din at du har angst?

Anonymkode: 761d3...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...